-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.n
eostrada.pl!wsisiz.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!.POSTED!not-for-
mail
From: yabba <g...@g...com>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: US Army.
Date: Thu, 7 Dec 2017 23:51:05 +0100
Organization: ATMAN - ATM S.A.
Lines: 89
Message-ID: <p0cgks$v0s$1@node1.news.atman.pl>
References: <o...@l...harvard.local>
<p04cn0$33b$1@node1.news.atman.pl> <p04jgp$jde$1@gioia.aioe.org>
<tbt7hovl4jqp.iach7ar7o88e$.dlg@40tude.net>
<p063sm$n03$1@node1.news.atman.pl>
<k1ixt5vw4ean$.1wqhmusufsm2z.dlg@40tude.net>
<p08f8t$hj$1@node1.news.atman.pl>
<1...@4...net>
<p09okg$utp$1@node2.news.atman.pl>
<1vnqt8vycvohg$.3hvfmaomq4o2.dlg@40tude.net>
NNTP-Posting-Host: 89-72-146-8.dynamic.chello.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: node1.news.atman.pl 1512687068 31772 89.72.146.8 (7 Dec 2017 22:51:08 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Thu, 7 Dec 2017 22:51:08 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:52.0) Gecko/20100101
Thunderbird/52.5.0
In-Reply-To: <1vnqt8vycvohg$.3hvfmaomq4o2.dlg@40tude.net>
Content-Language: pl
X-Antivirus: Avast (VPS 171207-2, 2017-12-07), Outbound message
X-Antivirus-Status: Clean
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2620378
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2017-12-07 o 00:02, Tomasz Pyra pisze:
> Dnia Wed, 6 Dec 2017 22:49:01 +0100, yabba napisał(a):
>
>> W dniu 2017-12-06 o 21:32, Tomasz Pyra pisze:
>>> Dnia Wed, 6 Dec 2017 11:03:06 +0100, yabba napisał(a):
>>>
>>>> W dniu 2017-12-05 o 18:49, Tomasz Pyra pisze:
>>>>> Dnia Tue, 5 Dec 2017 13:36:36 +0100, yabba napisał(a):
>>>>>
>>>>>> Jeśli dobrze rozumiem opis, to ona ma tylko blokady międzymostowe.
>>>>>>
>>>>>> http://www.army-technology.com/projects/oshkosh-hemt
t/
>>>>>
>>>>> https://en.wikipedia.org/wiki/Heavy_Expanded_Mobilit
y_Tactical_Truck
>>>>> Wiki mówi że ma wszędzie:
>>>>> Drive to the front axles is selectable and all axles have differential
>>>>> locks.
>>>>>
>>>>
>>>> Znalazłem film z wnętrza:
>>>>
>>>> https://youtu.be/8YF89-wbPlo?t=29s
>>>>
>>>> Jest tylko przycisk Inter Axle. Ja to rozumiem jako tylko blokady
>>>> międzymostowe.
>>>
>>> Może tak być.
>>>
>>> Na filmie w 5:13 widać że obraca się jedno koło trzeciej osi, oba koła
>>> tylnej osi się nie obracają. Czyli dyferencjał międzyosiowy musiał być
>>> rozpięty, bo ze spiętym musiałoby się obracać choć jedno koło czwartej osi.
>>>
>>> A jeśli tu nie ma ręcznej blokady, to moim zdaniem dyferencjały na osiach i
>>> tak nie mogą być otwarte, a musi być to jakieś LSD. Inaczej takie 8x8
>>> zakopywałoby się bardzo łatwo (tzn. zachowywałoby się jak na filmie - czyli
>>> nie jest to może niemożliwe).
>>> Ale trudno uwierzyż że armia kupiłaby sobie pojazd który zawiśnie
>>> odciążonym tyłem i nie będzie w stanie ruszyć.
>>>
>>> Tam jest jeszcze tabliczka mówiąca że napęd 8x8 załączy się automatycznie
>>> po przełączeniu skrzyni w tryb low (z tego co czytam w trybie normalnym
>>> napęd jest tylko na dwie tylne osie).
>>>
>>> Nie wiem czy centralna skrzynia ma dyferencjał (przy napędzie dołączanym to
>>> chyba dość rzadkie), więc gdyby był zapięty 8x8, to powinno się obracać
>>> chociaż jedno koło w przednich osiach (teoretycznie mogło by być po prawej
>>> stronie i nie widać).
>>>
>>
>> Też dla mnie jest dziwne, że pojazd specjalizowany do jazdy w terenie
>> nie ma blokad mostów. Może mamy niepełne informacje, a może rzeczywiście
>> producent postanowił przyoszczędzić na braku blokad.
>> IMHO to nasze Stary 266 i pochodne oraz Urale i Kamazy mają blokady
>> wszystkiego za wyjątkiem przedniego mostu.
>
> Tak z wyczytanych i obejrzanych do tej pory informacji sądzę że jest tak:
>
> - zrezygnowano z manualnych blokad dyferencjałów poszczególnych osi, za to
> pewnie jest tam jakieś LSD (droższe, może nieco mniej wydajne, ale za to
> debiloodporne)
>
> - samochód domyślnie jeździ w trybie 4x8, przełączenie go w tryb 8x8
> sprzężone jest z przełączeniem skrzyni redukcyjnej. Ponieważ pojazd
> wyposażony jest w automatyczną, hydrauliczną skrzynię biegów w której
> powolna jazda jest bardzo łatwa, kierowca nie czuje potrzeby przełączania
> się na low, a nie wie że napęd obu przednich osi od tego zależy (może być
> też że "wiedza ludowa" mówi żeby nie przełączać, bo ktoś przełączył, wał
> ukręcił na asfalcie i był dym)
>
> - to co się robi przyciskami to blokada międzyosiowa, między dwoma tylnymi
> osiami (może też między dwoma przednimi). Wojacy od położonej ciężarówki
> również go nie użyli bo kręciło im się koło trzeciej osi, a nie kręciło się
> czwartej
>
> Reasumując - braki w szkoleniu załóg.
> No ale po to tu są - może ktoś zauważy że się z nich śmieją w internetach,
> zostaną sprowadzeni eksperci, opracują procedury, załogi zostaną
> przeszkolone i dzięki zakopaniu się na prostej drodze, NATO stanie się
> silniejsze ;)
>
>
https://www.youtube.com/watch?v=H_KWPetJ3dA
Na samym napędzie na tył z blokadą międzyosiową zakopuje się w piachu,
po dołączeniu przodu od razu wyjeżdża.
yabba
Następne wpisy z tego wątku
- 08.12.17 00:09 Tomasz Pyra
- 08.12.17 00:39 yabba
- 08.12.17 01:32 Tomasz Stiller
- 08.12.17 01:47 yabba
Najnowsze wątki z tej grupy
- a Ty jak się zachowasz w godzinie próby?
- Tak wiem.... To oczywiste ale jak oni dzisiaj dziadują na materiale
- Echhhhhh. Marzy mi się SWAP Audi A2 z 1.8 T ;-)
- Dyrektor Toyoty miał rację. Elektryki to ślepa uliczka
- spalinki
- Odśnieżanie samochodu(1)
- wpadłem kołem w dziurę nocusz zdarza się
- Nigdy
- Odśnieżanie samochodu
- PV teraz
- Czy chodzenie jest ekologiczne?
- skurwiałe miasto
- e-paper
- Ściemniacze na parkingach
- kilka pytań o klimę
Najnowsze wątki
- 2025-03-05 Zielona GĂłra => Konsultant wdroĹźeniowy Comarch XL/Optima (KsiÄgowoĹ
- 2025-03-05 Białystok => Spedytor Międzynarodowy (handel ładunkami/prowadzenie
- 2025-03-05 Warszawa => Specjalista ds. Sprzedaży (transport drogowy) <=
- 2025-03-05 Środa Wielkopolska => Konsultant wewnętrzny SAP FI/CO <=
- 2025-03-05 Zielona Góra => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-03-05 Warszawa => Data Engineer (Tech Lead) <=
- 2025-03-05 Kraków => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-03-05 Zaniepokojeni mieszkańcy
- 2025-03-05 Ile pieniędzy ma bank?
- 2025-03-05 Ostrów Świętokrzy => Node.js / Fullstack Developer <=
- 2025-03-05 Białystok => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, A
- 2025-03-05 Warszawa => Frontend Developer (Angular13+) <=
- 2025-03-05 Warszawa => Frontend Developer (obszar Angular13+) <=
- 2025-03-05 Chiny-Kraków => Backend Developer (Node + Java) <=
- 2025-03-05 Warszawa => JavaScript / Node / Fullstack Developer <=