  • 1. Data: 2010-03-29 09:45:39
    Temat: UJM poszukiwany
    Od: Arni <n...@s...org>

    dla kolegi zaczynajacego poszukuje czegos na pierwszy własny motocykl,
    po dlugiej rozmowie uznalem, ze niesmiertelny GS500 jest za mały,
    celujemy bardziej w XJ albo CB 600. Chciałbym sie zmiescic w 10 tys z
    osprzetem kierowcy wiec moto wychodzi mi za 6-7 koła.
    --
    Arni Toruń
    '84 Honda CB 650 SC "Jaszczomb"

  • 2. Data: 2010-03-29 10:18:11
    Temat: Re: UJM poszukiwany
    Od: Jarek Pudelko <j...@b...ceti.pl>

    W dniu 2010-03-29 11:45, Arni pisze:
> [...]
    > celujemy bardziej w XJ albo CB 600. Chciałbym sie zmiescic w 10 tys z
    > osprzetem kierowcy wiec moto wychodzi mi za 6-7 koła.

    A kolega ile ma lat? Bo jesli nie 20 i pstro w glowie to ja uczciwie
    polece Hornetke na pierwsze moto. Wygodna, zwrotna, moze troche nie
    turystyczna ale nie pisales czy do jazdy miejskiej czy raczej tour the
    pologne :)
    Jak tylko nie ma sie pstro w glowie to spokojnie mozna nad nia
    zapanowac. Pazurki pokazuje dopiero od 9tys rpm i ja tej wartosci
    jeszcze nie osiagnalem ale zrobilem dopiero 3tys km :)

    --
    jarek

  • 3. Data: 2010-03-29 10:24:51
    Od: Arni <n...@s...org>

    W dniu 2010-03-29 12:18, Jarek Pudelko pisze:
> [...]
    > polece Hornetke na pierwsze moto. Wygodna, zwrotna, moze troche nie
    > turystyczna ale nie pisales czy do jazdy miejskiej czy raczej tour the

    raczej po miescie, kolega to dosc wysoki facet, spokojny i z respektem
    podchodzacy do motocykla. I hornet tez mu sie podoba, zreszta sam mu
    wytlumaczylem ze na poczatek musi miec motocykl neutralny
    swiatopoglądowo :) a potem sam zdecyduje na czym chce jezdzic.

  • 4. Data: 2010-03-29 11:37:21
    Od: Nikanor <p...@g...com>

    On 29 Mar, 12:18, Jarek Pudelko
    > Jak tylko nie ma sie pstro w glowie to spokojnie mozna nad nia
    > zapanowac. Pazurki pokazuje dopiero od 9tys rpm i ja tej wartosci
    > jeszcze nie osiagnalem ale zrobilem dopiero 3tys km :)

    To bądź czujny. Bo właśnie wchodzisz w dobry przebieg na pierwszy
    unfall, a motocykl masz taki, że ci zapewni możliwości.
    --
    Nikanor [DL650, DR360, Agility 125]

  • 5. Data: 2010-03-29 12:06:45
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2010-03-29, Nikanor <p...@g...com> wrote:

    > To bądź czujny. Bo właśnie wchodzisz w dobry przebieg na pierwszy
    > unfall, a motocykl masz taki, że ci zapewni możliwości.
    Nie demonizuj. Widac kolega wie o czym pisze wiec powinien spokojnie
    przetrwac.

    Grunt to nie mierzyc swojego doswiadczenia i obycia z maszyna iloscia
    zrobionych kkilometrow bo to wcale nie jest takie proste rownanie.

    Ja zrobilem 24 kkm ale respekt wciaz czuje chociaz wiele sie nauczylem
    - przy uslizgach, przypadkowych wheelie itp. nie robi mi sie juz
    przynajmniej goraco ;-)

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 6. Data: 2010-03-29 12:59:53
    Od: Jarek Pudelko <j...@b...ceti.pl>

    W dniu 2010-03-29 13:37, Nikanor pisze:

    > To bądź czujny. Bo właśnie wchodzisz w dobry przebieg na pierwszy
    > unfall, a motocykl masz taki, że ci zapewni możliwości.

    Uwazam uwazam. Szczegolnie, ze po zimie to jakos mi sie gorzej jezdzi.
    Ja swoje, Hornetka swoje... no nic. Jedno z nas bedzie sie musialo
    dostosowac. Pocieszam sie, ze ona ma mniej KM niz ja IQ :)

    --
    jarek

  • 7. Data: 2010-03-29 13:05:29
    Od: "Leszek Karlik" <l...@h...pl>

    On Mon, 29 Mar 2010 13:18:11 +0300, Jarek Pudelko
    <j...@b...ceti.pl> wrote:

    [Hornet na pierwsze moto]
    > Jak tylko nie ma sie pstro w glowie to spokojnie mozna nad nia
    > zapanowac. Pazurki pokazuje dopiero od 9tys rpm i ja tej wartosci
    > jeszcze nie osiagnalem ale zrobilem dopiero 3tys km :)

    No wie,sz ja po 3 kkm to bym się na pewno nie wypowiadał czy coś
    się nadaje na pierwszy motocykl czy nie. ;-) Jak będziesz miał te dwa
    sezony i trochę porównania z innymi motocyklami to już sensowniej,
    na razie to możesz najwyżej powiedzieć "jestem początkujący, wydaje
    mi się że jest OK, ale nie miałem specjalnie porównania".

    No i jak ktoś już napisał uważaj na siebie, bo w tym okresie jaki
    jesteś pewność siebie może być niebezpieczna :-)

    --
    Leszek 'Leslie' Karlik
    NTV 650

  • 8. Data: 2010-03-29 13:26:51
    Od: "(pj)" <j...@g...com>

    W dniu 2010-03-29 14:06, AZ pisze:
    > On 2010-03-29, Nikanor<p...@g...com> wrote:
    [...]
    > Nie demonizuj. Widac kolega wie o czym pisze wiec powinien spokojnie
    > przetrwac.

    OK, ale czy Ty i "kolega" napiszecie uczciwie po pierwszym mocniejszym
    pierdyknieciu (czego oczywiscie nie zyczymy) - TAK, RZECZYWISCIE
    MIELISCIE RACJE... ?

    Szczerze watpie...

    --
    pozdr
    pj

  • 9. Data: 2010-03-29 14:01:49
    Od: KJ Siła Słów <K...@n...com>

    AZ pisze:

    > Ja zrobilem 24 kkm ale respekt wciaz czuje chociaz wiele sie nauczylem
    > przypadkowych wheelie

    Po 24 kkm powinienes wiedziec ze nie opowiada sie o przypadkowych
    wheelie. Wszystkie sa zaplanowane, pod pelna kontrola i zawsze tak mialy
    wygladac jak wygladaly.
    ;-)

    KJ
    PS. Taki duzy a trzeba mu mowic co ma mowic

  • 10. Data: 2010-03-29 14:05:03
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2010-03-29, (pj) <j...@g...com> wrote:

    > OK, ale czy Ty i "kolega" napiszecie uczciwie po pierwszym mocniejszym
    > pierdyknieciu (czego oczywiscie nie zyczymy) - TAK, RZECZYWISCIE
    > MIELISCIE RACJE... ?
    >
    > Szczerze watpie...

    Ale ja nie mowie ze ktos tu nie ma racji. Chodzi mi jedynie wlasnie o
    demonizowanie typu "zobaczysz jak cie sponiewiera" albo wlasnie
    "zobaczymy co powiesz jak sie rozjebiesz".

    Fakt ze trzeba klasc na to nacisk ale nie w taki sposob bo to jedynie
    powoduje u rozmowcy reakcje typu "a ja wam pokaze ze sie da". Za
    kazdym razem gdy czytam w FAQ "R1 na pierwsze moto?" przechodza mnie
    ciarki i wlasnie to to najbardziej hamuje zapedy a nie takie pisanie
    jak wyzej...

    Oczywiscie to wszystko wyzej to IMHO i opisane z tej drugiej strony...

    --
    Artur
    ZZR 1200