  • 181. Data: 2014-01-19 14:22:42
    Temat: Re: Typ hamownik...
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2014-01-19 14:08, NetiaAbonent wrote:

    > Użytkownik "t?"

    > Przecież wszystkie koła kręcą się z tą samą prędkością.

    Zbyt daleko idące uproszczenie. Tak to jest jak jedziesz po prostym i
    nie hamujesz, nie przyspieszasz nie skręcasz, nie ślizgasz się - czyli w
    warunkach w jakich ABS nie pracuje;)

    Shrek

  • 182. Data: 2014-01-19 14:24:09
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2014-01-19 14:20, RoMan Mandziejewicz wrote:

    > Dzwoń dzwonkiem, zwracaj uwagę, zgłaszaj policjantom i straszakom
    > miejskim/gminnym.

    A ty zgłaszaj rowerzystów na jezdni strażnikom;)

    Shrek.

  • 183. Data: 2014-01-19 14:24:49
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello WOJO,

    Sunday, January 19, 2014, 12:14:50 PM, you wrote:

    > A gdybyś był ojcem mieszkającym w Anglii, to nie chciałbyś nauczyć
    > syna/córki wszystkiego co powinien/powinna wiedzieć o poruszaniu się po
    > drodze?
    > Dać Ci linka do prognozy pogody na wyspach? :)
    > Nie spierajmy się o kraj.
    > Tylko w Polsce będzie się narzekać na ilość wypadków śmiertelnych , dalej
    > nic konkretnego nie robiąc w sprawie poprawy tego stanu.

    I dobrze, bo to się samo poprawia od wielu lat. Jakby zaczęli coś
    robić, to by jeszcze pogorszyli.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 184. Data: 2014-01-19 14:25:26
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2014-01-19 14:02, t? wrote:

    > Nieraz zimą bawię się (poza drogami publicznymi) skręcając mocno koła i
    > wciskając gaz w podłogę -- zero efektu, auto jedzie tam gdzie jechało[1].
    >
    > [1] Nie próbujcie tego sami, bo jak nie umiecie, to skończycie próbę na
    > drzewie. ;-)

    Skoro jest tak jak piszesz, to nie ma nic do umienia - i tak pojedziesz
    prosto;)

    Shrek.

  • 185. Data: 2014-01-19 14:36:41
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2014-01-19, Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:

    > A wiadomo, ze tacy hamulcowi to hamują bo inaczej nie umieją i nie robią
    > slisgo

    Nie bierz tego jako uwagi do "na prawde", pytam calkiem serio bo juz wiele
    razy to slyszalem, czemu slisgo a nie slisko? ;-)

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 186. Data: 2014-01-19 14:37:27
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2014-01-19, Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:

    > Zgadza sie, dlatego pisze, ze az trudno uwierzyc ze ktos kto jezdzi
    > samochodem z ABS nigdy nie doświadcza jego działania.
    > Ale juz sie wyjasniło, ze kolega jeżdzi takim autem sporadycznie.

    Co nie zmienia faktu, ze wiele razy sprawdzalem jego dzialanie z samej
    ciekawosci :-)

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 187. Data: 2014-01-19 14:44:49
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia 19 Jan 2014 13:02:01 GMT, tᴏ napisał(a):
> [...]

    kierunek sily tarcia w poslizgu zalezy od wzajemnej predkosci cial.
    Jak kola sie nie obracaja, a auto sunie do przodu, to sila dziala do
    tylu ... niezaleznie od skrecenia kierownicy.

    Jak auto stoi a kola sie kreca - to kierownica jednak ten wektor sily
    obracasz.

> [...]
    > wciskając gaz w podłogę -- zero efektu, auto jedzie tam gdzie jechało[1].
    > [1] Nie próbujcie tego sami, bo jak nie umiecie, to skończycie próbę na

    Czyli sila boczna sie jednak pojawia :-)

    J.

  • 188. Data: 2014-01-19 14:45:05
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2014-01-19, RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid> wrote:

    > Dlaczego pedalarzom te same krawężniki nie przeszkadzają, jak trzeba
    > ominąć samochody przez światłami i wpieprzyć się na sam początek albo
    > skręcić sobie radośnie i przejechać przejściem dla pieszych?

    Ale czemu nazywasz mnie pedalarzem? Niektorzy faktycznie traktuja rower
    jak swietosc i jedyny sluszny sposob poruszania sie, dla mnie to zwykly
    srodek transportu tak jak samochod czy motocykl. Nie mam zwyczaju utrudniac
    zycia innym i przed swiatlami nie omijam samochodow ktore mnie przed chwila
    wyprzedzily.

    > Ale to nie jest kwestia woli tylko obowiązku. Jeśli jest ścieżka, to
    > masz OBOWIĄZEK z niej korzystać.

    Wiem. Wiele mamy obowiazkow i wiele razy sie z nich nie wywiazujemy,
    bo sie spieszymy, bo tak nam wygodniej. Jezeli jest spory ruch to nie
    utrudniam zycia innym i "mecze" sie na sciezce lub nawet specjalnie
    zjezdzam na chodnik chociaz mam obowiazek jechac jezdnia.

    Serio, rowerzysta jadacy dwupasmowa jezdnia po szosie choc obok ma sciezke
    przy niewielkim ruchu (tak, ze bez problemu da sie go wyprzedzic) to az
    taki problem?

    > Dzwoń dzwonkiem, zwracaj uwagę, zgłaszaj policjantom i straszakom
    > miejskim/gminnym.

    Ale co mam zglaszac? Dzien dobry, chcialem zglosic ze po sciezce idzie
    pani z yorkiem i utrudnia mi przejazd?

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 189. Data: 2014-01-19 14:47:24
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello AZ,

    Sunday, January 19, 2014, 1:57:37 PM, you wrote:

    > Tu chodzi o wspolczynnik poslizgu. A przyczepnosc moze byc zmniejszona - nie
    > jest to 0/1.
    > Rusz samochodem FWD z uslizgiem i zobacz, ze da sie skrecac choc kola sa
    > w poslizgu.

    A skąd pomysł, że w każdym uślizgu przy ostrym ruszaniu obydwa
    napędzane koła się ślizgają? Jak się ślizgają oba, to kierowalności
    nie ma - zapewniam.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 190. Data: 2014-01-19 14:47:35
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 19 Jan 2014 13:57:43 +0100, Shrek napisał(a):

    > Ok - to rozumiem.

    > Imho jakbyś zatrzymywał koła całkowicie, to obroty silnika musiałyby?
    > spaść do zera. Chyba nie spadają.

    Ale jesli on zatrzymuje, to tylko na ulamek sekundy. Zauwazysz ?

    J.