  • 61. Data: 2024-01-14 13:40:11
    Temat: Re: Tylko nie HomeAssistant
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 14 Jan 2024 11:42:41 +0100, heby <h...@p...onet.pl> wrote:
    > HA jest nawet na Pi2, wystarczająco responsywny aby nie było mowy
    > narzekaniu tego typu.

    To był przykład ogólny wychowania społeczeństwa i przyzwyczajenia do
    absurdów technologicznych a nie zarzut do HA działającego na Pi. Jak
    zwykle impertynencja nie pozwala ci zrozumieć punktów uwagi jakie
    wskazuje przedpiśca.

    --
    Marek

  • 62. Data: 2024-01-14 14:17:02
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 14/01/2024 13:40, Marek wrote:
    > a nie zarzut do HA działającego na Pi.

    Trzeba było wobec tego nie cytować mojej wypowiedzi o HA. Pi pojawiło
    się jako przykład najniższej platformy na której bredzenie o
    responsywaności tez nie ma sensu.

    To że znowu wypowiadasz się w wątku nie majac pojęcia o co chodzi, może
    oznaczać że zapomniałeś włączyć sobie widok drzewka w kliencie.

  • 63. Data: 2024-01-14 16:27:42
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 14.01.2024 o 10:13, Marek pisze:

    > We wszystkich systemach jakimi zarządzam od razu wyłączam jakiekolwiek
    > samokatualizacje, większość z tych systemów działa ponad 20 lat a nawet
    > 25. Wszechobecna paranoja aktualizacji to choroba współczesności.

    Świat się zmienia to i programy. W HA jest raczej jakiś problem ze
    sposobem wykonywania tych aktualizacji. Znowu się to rozwaliło, dzień
    światło czekało na podjęcie tematu, po reinstalacji kontenerów niektóre
    sensory zmieniły nazwy.

  • 64. Data: 2024-01-14 17:04:41
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 14.01.2024 o 11:41, heby pisze:

    > Pi nie jest ani najlepszą ani najbezpieczniejszą platformą do
    > uruchamiania HA, o czym jest ta część wątku.

    Moje sterowania nie zasługują na nic więcej niż RPi. Problem jest
    zasadniczo tylko w tym scentralizowanym sterowaniu HA.

  • 65. Data: 2024-01-14 17:11:08
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 14/01/2024 17:04, io wrote:
    > Moje sterowania nie zasługują na nic więcej niż RPi.

    Zawsze zasługuje na więcej za mniej.

    > Problem jest
    > zasadniczo tylko w tym scentralizowanym sterowaniu HA.

    Nie, problem jest na scentralizowaniu tego na *gównianym* hardware. Nie
    na samym scentralizowaniu w ogóle. To dwie różne sprawy.

  • 66. Data: 2024-01-14 17:25:50
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 14.01.2024 o 10:21, Marek pisze:

    > Mam własne rozwiazanie IH (swój kontroler, swoje czujniki i elementy
    > wykonawcze),.które czasami instaluje znajomym (niechętnie). Ostatnio
    > zastanawiałem się nad integracja tego z HA bo on taki nowoczesny. Ale
    > mam wątpliwości, które  właśnie mi bardziej uswiadomiłeś by tego nie robić.
    > To, że nie działa "centralny" to jest niedopuszczalne. Najstarszą tego
    > typu instalacje mam z 2013, chodzi bezawaryjnie od tego czasu.

    No ale to każdy kontroler może paść twój, nie-twój. Kwestia że jak
    obsługuje całe mieszkanie to całe mieszkanie nie działa. Dlatego chcę
    mieć to rozproszone. HA kompletnie nie nadaje się do tego. Więc szukam
    rozwiązania integracyjnego z rozpraszaniem. Bo swoje sterowniczki, umiem
    rozproszyć, ale niekoniecznie zintegrować z czymś innym. Teraz mi to
    padło właśnie jak zasiadłem do integracji z odkurzaczem i przy okazji
    czy trochę z konieczności/rozsądku/braku_tegoż podjąłem zaległe
    aktualizacje. Pozbierałem reinstalując kontenery. Poprzednio też
    aktualizacje rozwaliły. A jak mi zasilacz RPi albo gniazdko zasilania w
    Rpi padną to też światła nie będę miał.

  • 67. Data: 2024-01-14 17:36:19
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 14/01/2024 17:25, io wrote:
    > A jak mi zasilacz RPi albo gniazdko zasilania w
    > Rpi padną to też światła nie będę miał.

    Dlatego nie należy być nierozsądnym i stosoać normalne włączniki światła
    *plus* automatykę, a nie automatykę zamiast wąłczników światła.

  • 68. Data: 2024-01-14 17:38:40
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 14.01.2024 o 17:11, heby pisze:

    > Zawsze zasługuje na więcej za mniej.

    > Nie, problem jest na scentralizowaniu tego na *gównianym* hardware. Nie
    > na samym scentralizowaniu w ogóle. To dwie różne sprawy.

    Skoro nie potrzebuję scentralizowanego sterowania to nie potrzebuję,
    koniec tematu.

  • 69. Data: 2024-01-14 17:40:53
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 14.01.2024 o 14:17, heby pisze:

> [...]
    >
    > To że znowu wypowiadasz się w wątku nie majac pojęcia o co chodzi, może
    > oznaczać że zapomniałeś włączyć sobie widok drzewka w kliencie.

    Na razie to Ty nie masz pojęcia o co chodzi, co w artykule
    rozpoczynającym wątek jest. Wcale nie jest o tym jaka platforma jest
    najlepsza do HA, ani jak naprawiać HA, tylko jak realizować sterowanie
    bez HA by było rozproszone a nie scentralizowane.

  • 70. Data: 2024-01-14 17:52:20
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 14/01/2024 17:40, io wrote:
    > Na razie to Ty nie masz pojęcia o co chodzi, co w artykule
    > rozpoczynającym wątek jest.

    Jest marudzenie że coś sie popsuło.

    Popsuło się z przyczyn innych niż myślisz. HA nie jest tu nic winien,
    ludziom działaja instalacje HA latami, bez ingerencji i bezustannie
    updateowane. Mi tak działa od wielu lat, bez awarii, jakiejkolwiek. Ja
    to najzwyczajniej nie robiłem na dziadowskim, przepłaconym kawałku zbawki.

    Popsuło Ci się, bo było gówniane.

    W efekcie wymysliłeś sobie, że zamiast naprawić samochód, prościej
    będzie kupić piłę ręczną i zrobić furmankę.

    I nie mam z tym problemu, tak chcesz, tak masz, dostałeś podpowiedzi jak
    można i finito. Idziesz i piłujesz. Takie bezsensowne projekty mają
    wartośc edukacyjną, więc nie jest to czas kompletnie stracony.

    Ale w wątu pojawiło się wiele debilizmów, które wymagają naprostowania,
    bo ludzie czytają i mogę sobie wyrobić błedne pojęcie o stabilności HA.
    HA nic winien, że operator instaluje go na biedahardware, a potem
    marudzi po internetach.

    To nie jest "Twój" wątek. Mamy prawo dyskutować sobie w nim o czym
    chcemy. Dyskujsja już od dawna skręciła w inną stronę. To jest usenet,
    tu tak się dzieje zawsze. Pierwszy raz, czy coś?