eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyTurbo disiel a spalanie
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 45

  • 1. Data: 2011-02-09 13:03:51
    Temat: Turbo disiel a spalanie
    Od: Wangog <W...@g...pl>

    Witam

    Jak jest ze spalaniem diesla z turbina?
    Czy to jest tak, ze poki turbina sie nie zalaczy to spala sie mieszanka
    paliwowo-powietrzna a gdy turbina sie zalaczy to zasila silnik spalinami
    oraz powietrzem. Czy w takim przypadku nie spalamy paliwa?

    Wangog


  • 2. Data: 2011-02-09 13:06:43
    Temat: Re: Turbo disiel a spalanie
    Od: "MW" <M...@z...pl>


    Użytkownik "Wangog" <W...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:iitvqq$b8u$1@inews.gazeta.pl...
    > Witam
    >
    > Jak jest ze spalaniem diesla z turbina?
    > Czy to jest tak, ze poki turbina sie nie zalaczy to spala sie mieszanka
    > paliwowo-powietrzna a gdy turbina sie zalaczy to zasila silnik spalinami
    > oraz powietrzem. Czy w takim przypadku nie spalamy paliwa?

    Tak własnie jest, moc silnika zaś bierze się z magnetyzerów napędzanych siłą
    Coriolisa.

    MW


  • 3. Data: 2011-02-09 13:09:28
    Temat: Re: Turbo disiel a spalanie
    Od: Wangog <W...@g...pl>

    W dniu 2011-02-09 13:06, MW pisze:
    >
    > Użytkownik "Wangog" <W...@g...pl> napisał w wiadomości
    > news:iitvqq$b8u$1@inews.gazeta.pl...
    >> Witam
    >>
    >> Jak jest ze spalaniem diesla z turbina?
    >> Czy to jest tak, ze poki turbina sie nie zalaczy to spala sie
    >> mieszanka paliwowo-powietrzna a gdy turbina sie zalaczy to zasila
    >> silnik spalinami oraz powietrzem. Czy w takim przypadku nie spalamy
    >> paliwa?
    >
    > Tak własnie jest, moc silnika zaś bierze się z magnetyzerów napędzanych
    > siłą Coriolisa.

    Chyba sie zakrecilem...
    Przeciez skads musza byc brane spaliny wiec gdy turbina sie zalacza to
    pewnie tylko mniej paliwa potrzebuje bo turbina podaje mieszanke do
    spalenia...
    Czy tak?


  • 4. Data: 2011-02-09 13:16:12
    Temat: Re: Turbo disiel a spalanie
    Od: Franc <k...@w...wp.pl>

    Dnia Wed, 09 Feb 2011 13:09:28 +0100, Wangog napisał(a):

    >> Tak własnie jest, moc silnika zaś bierze się z magnetyzerów napędzanych
    >> siłą Coriolisa.
    >
    > Chyba sie zakrecilem...
    > Przeciez skads musza byc brane spaliny wiec gdy turbina sie zalacza to
    > pewnie tylko mniej paliwa potrzebuje bo turbina podaje mieszanke do
    > spalenia...
    > Czy tak?

    To wszystko zależy od tego, czy stosując strumienice, kierujesz obrót gazów
    w prawo albo w lewo.

    --
    Franc


  • 5. Data: 2011-02-09 13:16:13
    Temat: Re: Turbo disiel a spalanie
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Wangog" <W...@g...pl> napisał w wiadomości news:

    > Przeciez skads musza byc brane spaliny wiec gdy turbina sie zalacza to
    > pewnie tylko mniej paliwa potrzebuje bo turbina podaje mieszanke do
    > spalenia...

    Dokładniej to spaliny tylko napędzają turbinę, a ona powoduje dopływ
    większej ilości powietrza do silnika.
    Czystego powietrza, nie spalin.


  • 6. Data: 2011-02-09 13:17:34
    Temat: Re: Turbo disiel a spalanie
    Od: "Michał \"HoMMeR\" Paszek" <hommer@[SPAM_SIO]3star.net.pl>

    W dniu 2011-02-09 13:03, Wangog pisze:
    > Witam
    >
    > Jak jest ze spalaniem diesla z turbina?
    > Czy to jest tak, ze poki turbina sie nie zalaczy to spala sie mieszanka
    > paliwowo-powietrzna a gdy turbina sie zalaczy to zasila silnik spalinami
    > oraz powietrzem. Czy w takim przypadku nie spalamy paliwa?
    >
    > Wangog
    >
    Zaraz Cię zjedzą. Turbina JEST ZASILANA spalinami, ale zasila silnik
    powietrzem. Tym samym powietrzem, które jest zasysane przez silnik przy
    niskich obrotach, gdy zawór w turbinie kieruje spaliny z powrotem do
    układu wydechowego, a nie na łopatki wirnika. Turbina składa się z
    części gorącej, gdzie siła pochodzi od przepływu spalin i strony zimnej,
    gdzie ciśnienie jest generowane przez turbinę. Mit o oszczędności paliwa
    przy jeździe z niskimi obrotami silnika schowaj pod poduszkę.


    --
    Michał "HoMMeR" Paszek
    hydrokomfort by Citroen Xantia


  • 7. Data: 2011-02-09 13:19:48
    Temat: Re: Turbo disiel a spalanie
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Wed, 9 Feb 2011 13:16:12 +0100, Franc napisał(a):

    > To wszystko zależy od tego, czy stosując strumienice, kierujesz obrót gazów
    > w prawo albo w lewo.

    nie... to nie tak, w topicu jest literówka!!!!
    Przecież on pytał o turbo kisiel..

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Co to jest tradycja? Tradycja co jest coś ekstra. Chodzi o to że jak my im
    wydamy Zakajewa to oni nam muszą oddać samolot. Właśnie na zasadzie tej
    tradycji.. to stara tradycja. Jeszcze od początku.. lotnictwa. Ekstradycja.


  • 8. Data: 2011-02-09 13:40:46
    Temat: Re: Turbo disiel a spalanie
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 9 Feb 2011 13:16:13 +0100, Cavallino wrote:
    >Użytkownik "Wangog" <W...@g...pl> napisał w wiadomości news:
    >> Przeciez skads musza byc brane spaliny wiec gdy turbina sie zalacza to
    >> pewnie tylko mniej paliwa potrzebuje bo turbina podaje mieszanke do
    >> spalenia...
    >
    >Dokładniej to spaliny tylko napędzają turbinę, a ona powoduje dopływ
    >większej ilości powietrza do silnika.
    >Czystego powietrza, nie spalin.

    Ale potem jest zawor EGR i miesza powietrze ze spalinami.

    Poza tym nie ma tak ze "turbina sie zalacza".
    Kreci sie caly czas, z wyjatkiem rozruchu, tylko ewentualnie przy
    mniejszych obrotach silnika i miejszej produkcji spalin turbina tez
    sie kreci wolniej, wiec sprezarka kiepsko spreza.

    Ogolnie jest tak ze turbosprezarka podnosi sprawnosc diesla wiec auto
    pali mniej. Ale przy okazji powieksza moc silnika, wiec jak sie jedzie
    ciagle z pedalem w podlodze to i spalanie rosnie - w porownaniu do
    tego samego silnika bez turbiny. Choc taki wolnossacy diesel pracujacy
    na 100% swoich mozliwosci to pewnie jest gorszy niz uturbiony
    dzialajacy na 70%. Maly TD tez pewnie pali mniej niz wolnossacy D o
    tej samej mocy.

    J.


  • 9. Data: 2011-02-09 13:43:57
    Temat: Re: Turbo disiel a spalanie
    Od: Albercik <n...@g...pl>

    W dniu 09.02.2011 13:03, Wangog pisze:
    > Witam
    >
    > Jak jest ze spalaniem diesla z turbina?
    > Czy to jest tak, ze poki turbina sie nie zalaczy to spala sie mieszanka
    > paliwowo-powietrzna a gdy turbina sie zalaczy to zasila silnik spalinami
    > oraz powietrzem. Czy w takim przypadku nie spalamy paliwa?
    >
    > Wangog
    >

    Już ktoś Cie wyprowadził z błędu i pewnie nie jeden to jeszcze będzie
    robił, dodatkowo doczytaj sobie co nieco o zaworze recyrkulacji spalin
    EGR bo można mieć przypuszczenie że o nim coś słyszałeś ale nie wiesz z
    czym się to je.


  • 10. Data: 2011-02-09 15:01:06
    Temat: Re: Turbo disiel a spalanie
    Od: "CeSaR" <a...@m...com>

    > Chyba sie zakrecilem...
    > Przeciez skads musza byc brane spaliny wiec gdy turbina sie zalacza to
    > pewnie tylko mniej paliwa potrzebuje bo turbina podaje mieszanke do
    > spalenia...

    Spoko. Wszystko jest tak jak opisałeś. Turbina bierze spaliny i znów je
    spala i znów bierze spaliny (ale już czystsze) i znów spala itd.
    Jak już spaliny są krystalicznie czyste to wtedy na chwilkę turbina się
    wyłącza, bierze paliffko i całość zaczyna się od nowa.
    Z tego powodu silnik turbodiesla jest oszczędny bo pobiera paliwo tylko co
    jakiś czas. I idealnie nadaje się do miasta gdzie spalin w samym powietrzu
    jest tyle, że można jeździć i jeździć.

    C


strony : [ 1 ] . 2 ... 5


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: