-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!.PO
STED!not-for-mail
From: J.F. <j...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Turbo disiel a spalanie
Date: Wed, 09 Feb 2011 13:40:46 +0100
Organization: -
Lines: 27
Message-ID: <0...@4...com>
References: <iitvqq$b8u$1@inews.gazeta.pl>
<4d528358$0$2437$65785112@news.neostrada.pl>
<iiu05a$b8u$2@inews.gazeta.pl>
<4d52858a$0$2456$65785112@news.neostrada.pl>
NNTP-Posting-Host: h82-143-187-50-static.e-wro.net.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.onet.pl 1297255248 32180 82.143.187.50 (9 Feb 2011 12:40:48 GMT)
X-Complaints-To: n...@o...pl
NNTP-Posting-Date: Wed, 9 Feb 2011 12:40:48 +0000 (UTC)
X-Newsreader: Forte Agent 1.93/32.576 English (American)
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2349139
[ ukryj nagłówki ]On Wed, 9 Feb 2011 13:16:13 +0100, Cavallino wrote:
>Użytkownik "Wangog" <W...@g...pl> napisał w wiadomości news:
>> Przeciez skads musza byc brane spaliny wiec gdy turbina sie zalacza to
>> pewnie tylko mniej paliwa potrzebuje bo turbina podaje mieszanke do
>> spalenia...
>
>Dokładniej to spaliny tylko napędzają turbinę, a ona powoduje dopływ
>większej ilości powietrza do silnika.
>Czystego powietrza, nie spalin.
Ale potem jest zawor EGR i miesza powietrze ze spalinami.
Poza tym nie ma tak ze "turbina sie zalacza".
Kreci sie caly czas, z wyjatkiem rozruchu, tylko ewentualnie przy
mniejszych obrotach silnika i miejszej produkcji spalin turbina tez
sie kreci wolniej, wiec sprezarka kiepsko spreza.
Ogolnie jest tak ze turbosprezarka podnosi sprawnosc diesla wiec auto
pali mniej. Ale przy okazji powieksza moc silnika, wiec jak sie jedzie
ciagle z pedalem w podlodze to i spalanie rosnie - w porownaniu do
tego samego silnika bez turbiny. Choc taki wolnossacy diesel pracujacy
na 100% swoich mozliwosci to pewnie jest gorszy niz uturbiony
dzialajacy na 70%. Maly TD tez pewnie pali mniej niz wolnossacy D o
tej samej mocy.
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 09.02.11 13:43 Albercik
- 09.02.11 15:01 CeSaR
- 09.02.11 15:04 omega_fan
- 09.02.11 15:09 J.F.
- 09.02.11 15:18 Michał \"HoMMeR\" Paszek
- 09.02.11 15:46 Michał Gut
- 09.02.11 16:26 Kuba \(aka cita\)
- 09.02.11 16:40 Bugatti
- 09.02.11 16:59 yabba
- 09.02.11 17:03 J.F.
- 09.02.11 17:13 yabba
- 09.02.11 17:42 Kuba \(aka cita\)
- 09.02.11 18:13 Kamil
- 09.02.11 18:15 J.F.
- 09.02.11 18:23 J.F.
Najnowsze wątki z tej grupy
- Wciskania elektryków na siłę ciąg dalszy :(
- Wymarzony świat ev hejterów
- Autobus,, skuter czy Twizy
- Problem elektryków rozwiązany.
- Pożar parkingu w Luton
- gov.pl - porównanie kosztów przejechania 100 km (II kwartał 2024)
- Suchoń z Czeciej Drogi twierdzi że nie będzie podatków od AUT SPALINOWYCH
- przyszłość wg Muska
- pedał gazu bez linki
- Kolejny EKOLOGICZNY samochód na widok którego Cavallino dostaje WHHURRRIII ;-)
- Zakaz wjazdu samochodami na parkingi wielopoziomowe?
- Ładowarka CAT 994H
- elektryczna Norwegia
- Podnieś rękę!
- KIA nas dyma
Najnowsze wątki
- 2024-10-22 Wciskania elektryków na siłę ciąg dalszy :(
- 2024-10-22 Wymarzony świat ev hejterów
- 2024-10-21 Autobus,, skuter czy Twizy
- 2024-10-21 Problem elektryków rozwiązany.
- 2024-10-21 Drukowanie bezprzewodowe - jaki interface ?
- 2024-10-22 Środa Wielkopolska => Konsultant SAP <=
- 2024-10-22 Poznań => International freight forwarder <=
- 2024-10-21 Kraków => Spedytor międzynarodowy <=
- 2024-10-21 Błonie => Sales Specialist <=
- 2024-10-21 Gdańsk => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <=
- 2024-10-21 Kraków => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2024-10-21 Zielona Góra => Power Electronics R&D Engineer <=
- 2024-10-21 Warszawa => Junior New Business Development Manager <=
- 2024-10-21 Gdynia => Spedytor Międzynarodowy Morski/Intermodalny <=
- 2024-10-21 Zielona Góra => Engineer Mechanic R&D <=