-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!.PO
STED!not-for-mail
From: J.F. <j...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Turbo disiel a spalanie
Date: Wed, 09 Feb 2011 13:40:46 +0100
Organization: -
Lines: 27
Message-ID: <0...@4...com>
References: <iitvqq$b8u$1@inews.gazeta.pl>
<4d528358$0$2437$65785112@news.neostrada.pl>
<iiu05a$b8u$2@inews.gazeta.pl>
<4d52858a$0$2456$65785112@news.neostrada.pl>
NNTP-Posting-Host: h82-143-187-50-static.e-wro.net.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.onet.pl 1297255248 32180 82.143.187.50 (9 Feb 2011 12:40:48 GMT)
X-Complaints-To: n...@o...pl
NNTP-Posting-Date: Wed, 9 Feb 2011 12:40:48 +0000 (UTC)
X-Newsreader: Forte Agent 1.93/32.576 English (American)
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2349139
[ ukryj nagłówki ]On Wed, 9 Feb 2011 13:16:13 +0100, Cavallino wrote:
>Użytkownik "Wangog" <W...@g...pl> napisał w wiadomości news:
>> Przeciez skads musza byc brane spaliny wiec gdy turbina sie zalacza to
>> pewnie tylko mniej paliwa potrzebuje bo turbina podaje mieszanke do
>> spalenia...
>
>Dokładniej to spaliny tylko napędzają turbinę, a ona powoduje dopływ
>większej ilości powietrza do silnika.
>Czystego powietrza, nie spalin.
Ale potem jest zawor EGR i miesza powietrze ze spalinami.
Poza tym nie ma tak ze "turbina sie zalacza".
Kreci sie caly czas, z wyjatkiem rozruchu, tylko ewentualnie przy
mniejszych obrotach silnika i miejszej produkcji spalin turbina tez
sie kreci wolniej, wiec sprezarka kiepsko spreza.
Ogolnie jest tak ze turbosprezarka podnosi sprawnosc diesla wiec auto
pali mniej. Ale przy okazji powieksza moc silnika, wiec jak sie jedzie
ciagle z pedalem w podlodze to i spalanie rosnie - w porownaniu do
tego samego silnika bez turbiny. Choc taki wolnossacy diesel pracujacy
na 100% swoich mozliwosci to pewnie jest gorszy niz uturbiony
dzialajacy na 70%. Maly TD tez pewnie pali mniej niz wolnossacy D o
tej samej mocy.
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 09.02.11 13:43 Albercik
- 09.02.11 15:01 CeSaR
- 09.02.11 15:04 omega_fan
- 09.02.11 15:09 J.F.
- 09.02.11 15:18 Michał \"HoMMeR\" Paszek
- 09.02.11 15:46 Michał Gut
- 09.02.11 16:26 Kuba \(aka cita\)
- 09.02.11 16:40 Bugatti
- 09.02.11 16:59 yabba
- 09.02.11 17:03 J.F.
- 09.02.11 17:13 yabba
- 09.02.11 17:42 Kuba \(aka cita\)
- 09.02.11 18:13 Kamil
- 09.02.11 18:15 J.F.
- 09.02.11 18:23 J.F.
Najnowsze wątki z tej grupy
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
- nie chcem ale muszem zapytać
- test dokładności wskazań zużycia paliwa/energii przez komputery pokładowe (ADAC)
- jak to na autostradzie
- Leapmotor T03 Tak powinna wyglądać elektryfikacja
- Tak się sprzedają elektryczne woldzwageny ;-)
- Akumulator do Hyundai
- Rambo 2024. Co z radio-stopem
Najnowsze wątki
- 2024-12-16 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2024-12-16 odpowiedzialnosc powodz
- 2024-12-16 Gdańsk => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-12-16 Gdańsk => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-12-16 Lublin => Programista Delphi <=
- 2024-12-16 Warszawa => Programista Dynamics 365 CRM <=
- 2024-12-15 (ino)wrocław
- 2024-12-15 Obcinaczki z łapaczem
- 2024-12-14 światła znów wlączyli
- 2024-12-14 nie lekceważ termostatu
- 2024-12-14 numer 112
- 2024-12-14 Pendrive, ale dysk
- 2024-12-12 Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- 2024-12-13 termostat do lodowki
- 2024-12-13 Gdańsk => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=