  • 141. Data: 2012-11-05 21:59:27
    Temat: Re: Trwale DVD - co o tym myslicie?
    Od: PK <P...@n...com>

    On 2012-11-05, $heikh el $hah <s...@g...com> wrote:
    > Nie wiem i nie chce mi się sprawdzać, ale brat mi mówił, że nowoczesny
    > gramofon w połączeniu z nowym winylem daje lepszy dźwięk niż CD-Audio.

    Co to znaczy "lepszy dźwięk" według Twojego brata?

    Winyl brzmi inaczej niż CD. Nie zmienia to faktu, że na wzmacniaczu
    z dużymi możliwościami ustawień można dźwięk popsuć tak, że będzie
    podobny do takiego z gramofonu. Na kompie to już w ogóle żaden
    problem.

    Gramofon nie jest powtarzalnym źródłem dźwięku (tzn. jest wrażliwy
    na bardzo wiele czynników).
    Winyl jest nośnikiem mniej "wiernym" niż CD. Stąd wniosek, że Twój brat
    raczej nie uważa tego za istotną cechę...
    Zresztą jest także gorszy pod każdym innym względem, który przychodzi
    mi do głowy (jest droższy, większy, cięższy, mniej wytrzymały i wymaga
    znacznie większego i droższego odtwarzacza).

    pozdrawiam,
    PK

  • 142. Data: 2012-11-05 22:04:21
    Od: "$heikh el $hah" <s...@g...com>

    W dniu 2012-11-05 21:55, Marcin N pisze:
    > Odczyt laserem jest odporny na uszkodzenia? Ale odczyt laserem wymusza
    > cyfrowość więc pewnie odczytuje się mechanicznie.

    Nie mam pojęcia, o jakich uszkodzeniach piszesz. Ale np. ten mój stary
    discman ma bufor pamięci i można nim sobie potrząsać, a i tak się nie
    zająknie. A dobrze przechowywana płyta, dobry gramofon z dobrą głowicą,
    nie ma prawa generować żadnych trzasków. Brat mi pokazywał/unauszniał na
    nowym winylu Jean Michela Jarre'a i hi-endowym gramofonie. Pewnie w
    blind teście nie wykryłby różnicy między oryginalną CD-Audio, ale
    twierdził, że oddaje więcej szczegółów...

    --
    ?(?.?)? ? ???
    ???$ ?? ?????$

  • 143. Data: 2012-11-05 22:06:58
    Od: "$heikh el $hah" <s...@g...com>

    W dniu 2012-11-05 21:59, PK pisze:
    > Co to znaczy "lepszy dźwięk" według Twojego brata?

    Wiem tylko tyle, że brzmiało naprawdę rewelacyjnie.
    Pewnie nie lepiej niż Audio-CD, ale jak go stać...

    --
    ?(?.?)? ? ???
    ???$ ?? ?????$

  • 144. Data: 2012-11-05 22:10:48
    Od: PK <P...@n...com>

    On 2012-11-05, $heikh el $hah <s...@g...com> wrote:
    > Słyszałeś nowego winyla na nowym gramofonie hi-end?

    Mam jakąśtam wiedzę o metodach zapisu i - chyba w przeciwieństwie
    do Ciebie - wychowałem się w czasach kaset, więc dźwięk analogowy nie
    jest dla mnie czymś, co zachwala brat lub ludzie na forum dla fanów
    pozłacanych kabli.

    Jeśli dobrze poszukasz, to bez problemu znajdziesz w internecie opinie,
    że kasety są lepsze niż CD ("warm sound" i tego typu brednie). Czasem
    mam wrażenie, że jeśli Apple odpadnie z tabletowego wyścigu, to zawsze
    może zacząć sprzedawać gliniane tabliczki - na pewno znajdzie się spore
    grono zwolenników.

    pozdrawiam,
    PK

  • 145. Data: 2012-11-05 22:17:31
    Od: "$heikh el $hah" <s...@g...com>

    W dniu 2012-11-05 22:10, PK pisze:
> [...]
    > do Ciebie - wychowałem się w czasach kaset, więc dźwięk analogowy nie
    > jest dla mnie czymś, co zachwala brat lub ludzie na forum dla fanów

    Ależ ja nie twierdzę, że jest najlepszy, a jedynie, że nie odstaje od
    CD-Audio. I doskonale pamiętam czasy, jak nagrywałem piosenki z listy
    Hop-Bęc RMF na prostym kaseciaku. Zresztą do dziś mam kaseciaka
    Pionieera w pokoju, choć go nie używam, bo cyfrowa muzyka zadowala mnie
    w stu procentach. Aczkolwiek, mimo to, wolę discmana od odtwarzacza mp3.
    Pewnie jakiś efekt podobny do placebo, ale działa...

    --
    ?(?.?)? ? ???
    ???$ ?? ?????$

  • 146. Data: 2012-11-07 15:10:12
    Od: I.Tichy <i...@...tichy.pl>

    PK <P...@n...com> napisał(a):

    >Za dużo filozofujesz. Prawdopodobieństwo, że jakieś zdarzenie
    >w przyszłości rozpocznie się w konkretnej chwili wynosi 0. Po prostu.

    Nie.
    O prawdopodobienstwie rownym mozemy powiedziec tylko wtedy,
    kiedy cos jest z natury niemozliwe; padniecie dysku jest mozliwe, i chocby bylo
    to 0,0000001 w przypadku konkretnej daty, to nadal jest to prawdopodobienstwo
    niezerowe.

  • 147. Data: 2012-11-07 15:11:26
    Od: I.Tichy <i...@...tichy.pl>

    PK <P...@n...com> napisał(a):

    >Za dużo filozofujesz. Prawdopodobieństwo, że jakieś zdarzenie
    >w przyszłości rozpocznie się w konkretnej chwili wynosi 0. Po prostu.

    Nie.
    O prawdopodobienstwie rownym zero mozemy powiedziec tylko wtedy,
    kiedy cos jest z natury niemozliwe; padniecie dysku jest mozliwe, i chocby bylo
    to 0,0000001 w przypadku konkretnej daty, to nadal jest to prawdopodobienstwo
    niezerowe. Ale to BTW.

  • 148. Data: 2012-11-07 15:38:05
    Od: I.Tichy <i...@...tichy.pl>

    Marcin N <m...@o...pl> napisał(a):

    >Były już takie testy.
    >Grupa audiofili słuchała tego, co lubi, na sprzęcie, który zna. I guzik.
    >MP3 320 nie od odróżnienia. MP3 128 - coś tam niektórym świtało, ale nie
    >wszystkim.

    To slabi byli ci audiofile, 128 to juz bez przesady prosze, to moja corka antytalent
    muzyczny
    i dwa drewniane ucha bez problemu rozroznia 128 od cd. Duzo oczywiscie zalezy
    od rodzaju dzwiekow i sprzetu na ktorym sie slucha, ale w prztypadku rocka czy
    metalu, ktorego
    slucham, 128 odroznie blisko w 100% przypadkow. To zupelnie ineaczej brzmi i nie ma
    mowy
    o zadnym voo doo :) Wyzej - zgoda. 320 a CD nie dam rady i to sa juz czyste strzaly.

  • 149. Data: 2012-11-07 15:43:06
    Od: I.Tichy <i...@...tichy.pl>

    PK <P...@n...com> napisał(a):

    >Przede wszystkim doszliśmy już do takich czasów (tanie HDD, tania
    >a nawet darmowa "chmura"), że backup na płytach CD trochę traci sens.\

    Moze troche.... Nadal jednak jest taniej na plytkach. Co do bezpieczenstwa
    mozna dyskutowac, sa za i przeciw. Nie widze konkretnego zwyciezcy.

  • 150. Data: 2012-11-20 18:55:38
    Od: "Borneq" <b...@a...hidden.pl>

    Użytkownik "aL" <b...@w...pl> napisał w wiadomości
    > nośniki - Archive Grade DVD - produkowane przez Verbatim, MAM-A Mitsui,

    Interesujące. Mają podobno 300 lat gwarancji, nieźle. Czy w odróżnieniu od
    granitowych nie wymagają specjalnej nagrywarki? Jakie ceny, bo na Allegro
    jest 5 sztuk za 40 zł jak i 10 za 30. Z tego co widzę plusy są tańsze a
    minusy drogie.
    http://allegro.pl/listing.php/search?category=10839&
    sg=0&string=archival+grade
    http://allegro.pl/listing.php/search?category=4526&s