  • 111. Data: 2012-11-04 16:41:49
    Temat: Re: Trwale DVD - co o tym myslicie?
    Od: "$heikh el $hah" <s...@g...com>

    W dniu 2012-11-04 16:19, Marcin N pisze:
    > W moich oczach subtelna różnica w jakości dźwięku nie jest warta takich
    > pieniędzy.

    Dobrze, być może słyszę różnicę tylko pomiędzy 128/190kbps (albo źle
    zrobionymi 320) a AUDIO-CD. Ale chyba nie jest Ci obcy fakt, że mp3, by
    miało swój rozmiar, musi coś ciachnąć na tonach. Pełnej strzykawki wody,
    po zatkaniu końcówki, nie ściśniesz do 1/4 pierwotnej obj.
    Ale ten wątek też już proponuję zakończyć. Audiofilem nie jestem, choć
    wolę mp3 320 puszczone na fajnym zestawie Marantz niż choćby drogich
    głośnikach do komputera. :)

    --
    ?(?.?)? ? ???
    ???$ ?? ?????$

  • 112. Data: 2012-11-04 17:18:59
    Od: PK <P...@n...com>

    On 2012-11-04, Marcin N <m...@o...pl> wrote:
    > Na koniec dodam, że prywatnie całe to audio-woodoo to nie dla mnie. Mi
    > wystarcza dobra jakość dźwięku, jaką daje sprzęt średniej-niskiej klasy.
    > Miałem okazje odsłuchiwać kolumny za 10 tys zł i za 100 tys zł. Nie
    > usłyszałem między nimi różnicy, za co od kumpla dostałem joby, ale nawet
    > kolumn za 10 tys nie kupiłbym. W moich oczach subtelna różnica w jakości
    > dźwięku nie jest warta takich pieniędzy.

    Jakbym miał 100kPLN na słuchanie muzyki, to chyba bym sobie po prostu
    wykupił dożywotni abonament w Filharmonii Narodowej :D

    pozdrawiam,
    PK

  • 113. Data: 2012-11-04 17:26:39
    Od: PK <P...@n...com>

    On 2012-11-04, $heikh el $hah <s...@g...com> wrote:
> [...]
    > miało swój rozmiar, musi coś ciachnąć na tonach. Pełnej strzykawki wody,
    > po zatkaniu końcówki, nie ściśniesz do 1/4 pierwotnej obj.

    Skoro bezstratnie można ścisnąć o połowę, to nie przyszło Ci do głowy,
    że ponowne przepołowienie nie obcina aż tak dużo?

    A wziąłeś pod uwagę to, że w oryginalnym pliku mogą być dźwięki, które
    i tak by do Ciebie nie dotarły? Po drodze jest sporo czynników, które
    mogą je obciąć: elektronika, głośnik, transport w przestrzeni i ucho.
    Nawet słuchając muzyki na żywo słyszysz mniej, niż emitują instrumenty
    (a może to zarejestrować dobry mikrofon).

    No i w ogóle dużo by można, ale po co? Jeśli jesteś taki zapalony
    w tym temacie, to zawsze możesz po prostu zripować płytę do FLAC i mp3,
    a potem przekonwertować oba do PCM i w czymś porównać.

    pozdrawiam,
    PK

  • 114. Data: 2012-11-04 17:29:37
    Od: PK <P...@n...com>

    On 2012-11-04, $heikh el $hah <s...@g...com> wrote:
    > K-wa, to już przestaje byś śmieszne, a zaczyna zamieniać się w farsę.
    > WSKAŻ MI, GDZIE JA NAPISAŁEM, ŻE DYSKI MAJĄ ULEC ZNISZCZENIU W
    > OKREŚLONEJ CHWILI. Napisałem NARAZ. W dowolnej chwili, ale mniej-więcej
    > NARAZ (nie, nie w tej samej sekundzie czy minucie, ani nawet godzinie).

    Napisałeś "naraz", a nie "mniej więcej naraz". To była jedna z niewielu
    konkretnych informacji, jakie napisałeś, więc się tego trzymałem.

    Trzeba było napisać, jaki okres Cię interesuje. Skąd ja mam wiedzieć,
    czy dla Ciebie "naraz" to jest "naraz" czy "w tym samym miesiącu"?

    pozdrawiam,
    PK

  • 115. Data: 2012-11-04 18:01:19
    Od: z <z...@u...pl>

    W dniu 2012-11-01 19:05, aL pisze:
    > Blisko 300 z czego ponad 60 jakieś 5-6 lat temu. Mam też paręset
    > zwykłych płyt
    > od Riteka, czy Verbatima, które nagrywałem w 2001-2010 roku i wciąż się
    > odtwarzają

    Kto da więcej :-)
    Nie chce mi się sprawdzać wszystkich. Pewnie setka by się znalazła.
    CD nagrywane na taniej nagrywarce i tanich nośnikach w 1999 r.
    odtwarzają się bez problemu. :-)
    Nie zmienia to faktu że mam ograniczone zaufanie do nośników
    magnetycznych i optycznych. :-)

  • 116. Data: 2012-11-04 18:05:21
    Od: "$heikh el $hah" <s...@g...com>

    W dniu 2012-11-04 17:29, PK pisze:

> [...]
    >
    > Trzeba było napisać, jaki okres Cię interesuje. Skąd ja mam wiedzieć,
    > czy dla Ciebie "naraz" to jest "naraz" czy "w tym samym miesiącu"?

    Słownik języka polskiego się kłania:
    naraz - szybko i nieoczekiwanie.
    Powiedzmy, że dysk trzymany poza miejscem zamieszkania sprawdzasz co
    tydzień. Sprawdziłeś w niedzielę i był ok. W sobotę spaliła ci się
    hacjenda i masz po dwóch. Wracasz do tego trzeciego i go nie ma albo
    jest uszkodzony. Jest to TEORETYCZNIE możliwe? Jest. A w matematyce przy
    obliczeniach nie spotkałem się z określeniem PRAKTYCZNIE, więc bądź
    łaskaw nie pieprzyć, że przy takiej konfiguracji bardzo łatwo obliczyć
    prawdopodobieństwo i wynosi ono równe 0.

    --
    ?(?.?)? ? ???
    ???$ ?? ?????$

  • 117. Data: 2012-11-04 18:38:19
    Od: z <z...@u...pl>

    W dniu 2012-11-02 19:10, $heikh el $hah pisze:
    > A odnośnie nielegalności: póki co, jestem studentem, który nie ma czasu,
    > żeby jeszcze pracować (pomijam dorabianie dzięki małym zleceniom). Ale
    > jak będzie mnie stać, to np. takiego Totala Commandera kupię sobie
    > licencję, a i za muzykę, która NAPRAWDĘ mi się spodoba, będę skłonny
    > zapłacić. Choć wiesz jak to jest w Polsce, jakie są zarobki, a taki Hans
    > Zimmer raczej ma co do garnka włożyć i IMHO tacy twórcy powinni zakładać
    > fundacje charytatywne, żeby można przelać na ich konto choćby dolara, a
    > muzykę ściągnąć sobie za darmo/nielegalnie.

    Czytam i czytam i nie wytrzymałem :-)
    Z biegiem czasu zmienisz swoje poglądy. Mam nadzieję że nie przez karę
    jaką zapłacisz za nielegalne używanie TC. Tak był taki przypadek.
    Dam Ci radę. Jest cała masa darmowego softu wcale nie gorszego
    http://x-diesel.com - Mój ulubiony legalny zamiennik TC.
    A żeby być w zgodzie z polskim prawem nie udostępniać (torrenty) a
    jedynie pobierać albo wybrać sobie jakieś fajne radio internetowe bez
    reklam. Top nie jest trudne, nie jest kosztowne czasem prostsze i nawet
    tańsze od piracenia.
    O darmowych systemach operacyjnych chyba nie puszę wspominać.

  • 118. Data: 2012-11-04 20:58:56
    Od: PK <P...@n...com>

    On 2012-11-04, $heikh el $hah <s...@g...com> wrote:
    > Słownik języka polskiego się kłania:
    > naraz - szybko i nieoczekiwanie.

    Które to wyjaśnienie w ogóle nie ma związku z tą sprawą.
    To co podałeś to definicja słowa "naraz" użyta np w zdaniu:
    "Naraz spadł na niego fortepian". Jak na przyszłego dziennikarza
    - straszna bieda z polskim chyba...

    Nas interesuje drugie znaczenie (z tegoż słownika oczywiście, bo
    chyba brałeś z PWN):
    naraz - jednocześnie

    Dla mnie (nie tylko...) "jednocześnie" oznacza "w tym samym momencie".
    Jeśli masz inną definicję, to trzeba było ją podać. Może patrzysz na
    ten problem dyskretnie i np. włączasz kompa co tydzień. Wtedy
    rzeczywiście można by było bronić zdania "padły mi 2 dyski naraz"
    (pierwszy we wtorek, a drugi w piątek).

    W szczególności poprawne językowo jest zdanie:
    "Naraz padły mi dwa dyski naraz."
    (choć drugie "naraz" jest redundantne).

> [...]
    > hacjenda i masz po dwóch. Wracasz do tego trzeciego i go nie ma albo
    > jest uszkodzony. Jest to TEORETYCZNIE możliwe? Jest. A w matematyce przy

    Powiem Ci tak: statystycznie masz ponad 1% szans na śmierć w najbliższym
    roku życia. To dużo więcej niż na spalenie 2 dysków, pożar domu i
    kradzież (łącznie). Czy to jakoś wpływa na Twoje życie?

    > łaskaw nie pieprzyć, że przy takiej konfiguracji bardzo łatwo obliczyć
    > prawdopodobieństwo i wynosi ono równe 0.

    W sytuacji, o której ja pisałem, prawdopodobieństwo wynosi 0. I nie
    trzeba go liczyć, bo to wynika z definicji.

    pozdrawiam,
    PK

  • 119. Data: 2012-11-05 12:03:43
    Od: Dawid <x...@n...pl>

    W dniu 2012-11-02 00:05, PK pisze:

    > niż takie zmurszałe discmany :P. Chyba że wolisz ten gorszy (tak jak
    > starsi ludzie tęskniący za trzaskami gramofonu :)).
    >
    > pozdrawiam,
    > PK

    Ty jednak durny jesteś.
    Za trzaskami starsi ludzie, te płyty utrzymują się jeszcze tylko dzięki
    młodym ludziom i trzeba za niektóre wybulić masę kasy.Na dobre płyty i
    dobry gramofon nie każdego posiadacza empeczegoś stać.

  • 120. Data: 2012-11-05 15:46:51
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2012-11-05 12:03, Dawid pisze:

> [...]
    > młodym ludziom i trzeba za niektóre wybulić masę kasy.Na dobre płyty i
    > dobry gramofon nie każdego posiadacza empeczegoś stać.

    Ale po co?
    Po co kupować gramofon w dzisiejszych czasach?

    --
    MN