  • 1. Data: 2010-02-11 14:46:07
    Temat: Jakie DPI ?
    Od: Sławek Drogosz <s...@p...onet.pl>

    Przepraszam za zaśmiecanie - ale nie mogę znaleźć tej informacji.
    W danych technicznych lustrzanek dla formatu JPG podawana jest roździelczość
    np.:
    - 3872 x 2592, 10.0MP, 3:2
    - 2896 x 1944, 5.6MP
    - 1936 x 1296, 2.5MP, 3:2

    Jak na podstawie tego parametru szacować DPI dla fotolabu ?
    Czy tabelki z fotolabów (podawane dla 300 DPI) typu:
    Format zdjecia Rozmiar w mm Rozmiar w pixelach
    10x13 102 x 136 1205 x1606
    10x15 102 x152 1205 x1795
    10x18 102 x178 1205 x2102
    10x25 102 x254 1205 x3000
    13x18 127 x178 1500 x2102
    15x10 152 x102 1795 x1205
    15x20 152 x203 1795 x2398
    20x15 203 x152 2398 x1795
    20x25 203 x254 2398 x3000
    20x30 203 x305 2398 x3591
    25x20 254 x203 3000 x2398
    25x30 254 x305 3000 x3591
    25x38 254 x 381 3000 x4500
    są miarodajne i jedynie słuszne ?

    Pzdr, Sławek

  • 2. Data: 2010-02-11 14:51:50
    Temat: Re: Jakie DPI ?
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@s...com>

    Dnia 11.02.2010 Sławek Drogosz <s...@p...onet.pl> napisał/a:
    > Przepraszam za zaśmiecanie - ale nie mogę znaleźć tej informacji.
    > W danych technicznych lustrzanek dla formatu JPG podawana jest roździelczość
    > np.:
    > - 3872 x 2592, 10.0MP, 3:2
    > - 2896 x 1944, 5.6MP
    > - 1936 x 1296, 2.5MP, 3:2
    >
    > Jak na podstawie tego parametru szacować DPI dla fotolabu ?
    > Czy tabelki z fotolabów (podawane dla 300 DPI) typu:
    > Format zdjecia Rozmiar w mm Rozmiar w pixelach
> [...]

    No to sama matematyka, to co tu może być nie słuszne?

    DPI podaje _TYLKO_ wielkość pixla na papierze, więc dzielisz
    rozmiar papieru na 300dpi i wychodzi ile potrzebujesz pixli.
    Jak dasz mniej pixli a papier zostawisz to Ci wyjdzie mniej DPI,
    to jest zależne w 3 strony i policzalne.

    coś ciekawego, tam nie ma asfaltu".

  • 3. Data: 2010-02-11 15:04:36
    Od: cichybartko <c...@g...com>

    W dniu 2010-02-11 15:46, Sławek Drogosz pisze:
    > Przepraszam za zaśmiecanie - ale nie mogę znaleźć tej informacji.

    Te dwa linki powinny pomóc:
    DPI
    http://www.fototv.pl/artykuly/cyfrowa-ciemnia/dpi.ht
    ml
    Ile megapikseli?
    http://www.fototv.pl/artykuly/sprzet-fotograficzny/i
    le-megapikseli.html

    Na grupie zdania są podzielone. Są tacy co twierdzą że i trzy miliony
    dobrze wyglądają na odbitkach 30x20, a są i tacy co do pewnych tematów
    nie podchodzą bez cyfrowego średniego formatu ;). To Ty musisz ocenić co
    Ci się będzie podobać. Duże powiększenia warto zlecać firmą z naprawdę
    dobrą reputacją i doświadczeniem, tym bardziej że ceny nie są aż tak
    kosmiczne. Zwykłe fotolaby mają dość przeciętne opinie.

    --
    Pozdrawiam,
    Bartosz.