  • 11. Data: 2010-06-24 11:54:08
    Temat: Re: Transfer plikow - miedzy pc
    Od: "Q" <n...@s...pl>

    > na jednym stawiasz server FTP (np: filezilla) z drugiego lączysz sie
    > poprzez IP (jak jest firewall to odblokowac port 21/20) i gotowe.

    prosciej bedzie przez sambe

    > co do polaczenia, ktos pisal, najprosciej poprzez switch-a

    prosciej (i szybciej - moze nawet 10x :) bedzie bez switcha

  • 12. Data: 2010-06-24 11:54:53
    Od: "Leszek K." <l...@n...pl>

    Dnia Thu, 24 Jun 2010 16:05:33 +0200, marcink napisał(a):

    > Ciekawe bo ja niemoge??

    Olej wiadomości, że sieć jest niezidentyfikowana. Ustaw na sztywno adresy
    IP. Wyłącz zaporę. Bez problemu w7 wymienia się plikami z xp, vistą i 98.

  • 13. Data: 2010-06-24 14:05:33
    Od: marcink <m...@g...pl>

  • 14. Data: 2010-06-24 14:09:51
    Od: marcink <m...@g...pl>

    W dniu 2010-06-24 09:47, gosmo pisze:
    > Użytkownik "marcink" <m...@g...pl> napisał w wiadomości
    >
    > A dlaczego nie? Ja tak mam i nie mam z tym najmniejszych problemów.
    > Chyba, że się tkwi w czasach Windowsa 98.

    To podpowiedz jak to robisz..
    Ja bym chciał ażeby się kompy widziały w otoczeniu sieciowym niestety
    WIN7 widzi VISTE a VISTA mimo że w otoczeniu sieciowym pokazuje się WIN7
    to niestety nie może na niego wejść. I szukam już pomocy od jakiegoś
    czasu i nic..

  • 15. Data: 2010-06-24 14:44:54
    Od: "maX" <a...@w...pl>

    Użytkownik "Maciek" <m...@e...one.nospam.pl> napisał w wiadomości

    > Pieprzenie kotka. Co tu ma system do rzeczy.
    > Potrzebny jest kabel krosowany

    Nowsze karty sieciowe nie wymagają kabla krosowanego (wystarczy że jedna
    karta taka jest). Oczywiście działa to wtedy też w drugą stronę, czyli krosa
    można uzywać do połączenia ze switchem/hubem, zamiast zwykłego kabla.

    > i ustawienie na obu maszynach IP z tego
    > samego zakresu - np. 192.168.1.1 i 2.

    Wielokrotnie już łączyłem bezpośrednio 2 kompy kablem i jeszcze nigdy nie
    ustawiałem ręcznie IP (pod Win98 / WinXP). Choć może Win7 coś zmienia w tej
    kwestii i może w nim trzeba już faktycznie wpisac IP ręcznie.

    > Oczywiście muszą być zasoby
    > udostępnione na jednej z maszyn.

    To chyba tez nie jest niezbędne (acz pewien nie jestem, bo pod Win95 OSR2
    jak pamiętam były problemy z połączeniem gdy komp miał wyłączone
    "Udostępnianie plików i drukarek").

  • 16. Data: 2010-06-24 18:36:57
    Od: MAR <M...@s...org>

    On Thu, 24 Jun 2010 08:38:15 +0200, Yakhub wrote:

    > Trzeba je połączyć w sieć. Chałupniczo wystarczy kupić (albo zrobić)
    > kabelek sieciowy, skrosowany. Koszt to ok. 2zł+1zł/metr. Wpiąć z jednej
    > strony do jednego PC, z drugiej do drugiego. Skonfigurować sieć.
    > Przesyłać pliki.

    Zadziała tyko gdy odległość miedzy komputerami nie przekroczy 100 metrów.
    W pytaniu nic było nic o odległości.

    --
    Mar.

  • 17. Data: 2010-06-28 10:28:04
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "marcink" <m...@g...pl> napisał w wiadomości grup
    > Jak masz jeden z win7 a drugi inny to już widzę jak przenosisz ;).
    > Powodzenia

    No popatrz. Stacjonarny - win 7 x64, laptop - win xp x86. Wszystko ładnie
    działa. Może masz 2 lewe ręce?

  • 18. Data: 2010-06-29 13:51:47
    Od: krzysiek82 <s...@u...pl>

    marcink pisze:
    > Jak masz jeden z win7 a drugi inny to już widzę jak przenosisz ;).
    > Powodzenia

    dlaczego nie? protokół ten sam przecież:)

    --
    krzysiek82

  • 19. Data: 2010-07-01 14:51:46
    Od: astro <r.ziomberWytnij@stop_dla_spamu!astronomia.pl>

    On Thu, 24 Jun 2010 10:45:18 +0200, Xan wrote:
    > na jednym stawiasz server FTP (np: filezilla) z drugiego lączysz sie
    > poprzez IP (jak jest firewall to odblokowac port 21/20) i gotowe.

    Do domowych zastosowan wystarczy calkowicie malutki program TYPSoft FTP
    Server
    www.softpedia.com/get/Internet/Servers/FTP-Servers/T
    YPSoft-FTP-Server.shtml
    Trzeba tylko domyslne ograniczenia transweru wylaczyc. Dziala nawet pod
    WINE.
    Radoslaw Ziomber
    www.astrofizyka.info

  • 20. Data: 2010-07-12 16:46:07
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 24.06.2010 08:30, Sebin pisze:
    > Mam 2 komputery i chce przeniesc pliki miedzy jednym a drugim.
    > Oba pc maja wyjscie sieciowe. Da sie jakos przez kabel sieciowy?

    Da się.

    > Jak to zrobic?

    Połączyć komputery kablem sieciowym krosowanym CAT5e, po
    czym poprawnie skonfigurować oprogramowanie po obydwu stro-
    nach połączenia sieciowego. A oprogramowaniem zajmuje się
    grupa dyskusyjna pl.comp.os.ms-windows.winnt, na którą prze-
    kierowuję ten wątek.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |
    ......./