  • 41. Data: 2011-01-27 01:18:14
    Temat: Re: Toyota - ktoś u góry naprawdę ich nie lubi...
    Od: HeniekMogiłko <h...@h...he>

    Dnia Wed, 26 Jan 2011 12:59:25 +0000, kamil napisał(a):

> [...]
    tml

    tml

    > Patrz - potwierdziles to, co napisalem przed chwila. Ze Hybryda jest
    > lepsza w miescie, a Diesel w trasie.

    Wiesz w mieście to bezkonkurencyjny jest tramwaj, metro czy inny
    autobus.
    Weź jeszcze pod uwagę cene takiego priusa vs klasyczny wózek.

    Mowisz o propagowaniu idei. Tylko żeby nie skończyło sie to tak w DE, że
    analogicznie ludzie zaczną kupować "kule grzewcze", a nie
    "energooszczędne świetlówk"i ;-)

    --
    Heniek

  • 42. Data: 2011-01-27 12:15:20
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 27/01/2011 00:18, HeniekMogiłko wrote:

    > Wiesz w mieście to bezkonkurencyjny jest tramwaj, metro czy inny
    > autobus.
    > Weź jeszcze pod uwagę cene takiego priusa vs klasyczny wózek.

    Tramwaj z mojego podjazdu pod domem zabierze mnie do pracy dowozac po
    drodze dziecko do przedszkola, zone do biura i zrobi to wszystko bez
    sterczenia 10 minut na przystanku i przesiadek?

    > Mowisz o propagowaniu idei. Tylko żeby nie skończyło sie to tak w DE, że
    > analogicznie ludzie zaczną kupować "kule grzewcze", a nie
    > "energooszczędne świetlówk"i ;-)

    Nie wiem co w DE kupuja, wiem za to ze Prius sprzedaje sie calkiem
    niezle. Chocby w takim lodnynie, gdzie nie dosc ze nie placisz za wjazd
    do centrum, a podatek drogowy to skromna dycha rocznie zamiast kilkuset
    funtow.

    Kamil

  • 43. Data: 2011-01-27 12:40:22
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Thu, 27 Jan 2011 11:15:20 +0000, kamil napisał(a):

> [...]
    > niezle. Chocby w takim lodnynie, gdzie nie dosc ze nie placisz za wjazd
    > do centrum, a podatek drogowy to skromna dycha rocznie zamiast kilkuset

    no i znów cavalinizujesz rzeczywistość... widocznie imię Kamil potrafi
    strollować każdego osobnika.
    Podatek drogowy w UK nie oblicza się z rodzaju napędu tylko z emisji CO2 i
    pojazdy o takiej samej grupie emisji CO2 beda miały taki sam podatek.
    Podatek dla Priusa, to akurat ZERO, nie ma podatku drogowego. Tak samo jak
    dla każdego innego auta z taką emisją - w tym np. Peugeota 308 1.6 HDi.
    Po pierwszym roku się to drastycznie zmienia. Właściciel Priusa ma wciąż
    zero, właściciel Peugeota zapłaci drastyczne 20 funtów na rok. Masakra.

    Aha.. dosyć stary 2.0 HDi DW10 daje stawkę 125 funtów na rok. Prawdziwe
    kilkaset... (dla porównania - przegląd techniczny to 50-80 funtów).

    szczegółowy cennik na obecny rok:
    http://www.direct.gov.uk/en/Motoring/OwningAVehicle/
    HowToTaxYourVehicle/DG_10012524
    oficjalna baza danych emisji CO2:
    http://www.vcacarfueldata.org.uk/ved/vedDetails.asp
    wystarczy sobie sprawdzić, będzie mniejszy wstyd.

    A w Londynie nikt normalny do centrum nie jeździ samochodem jak nie musi, a
    jak musi, to zazwyczaj ma za to płacone. W dodatku to nie congestion charge
    jest głównym problemem, ale korki i masakryczne opłaty parkingowe. Opłata
    CC jest równa opłacie parkingowej za godzinę i 20 minut w niektórych
    miejscach.
    Daruj sobie może tą ekopropagandę dla przygłupów, dobrze?

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 44. Data: 2011-01-27 12:51:07
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 27/01/2011 11:40, Waldek Godel wrote:

> [...]
    >
    > Aha.. dosyć stary 2.0 HDi DW10 daje stawkę 125 funtów na rok. Prawdziwe
    > kilkaset... (dla porównania - przegląd techniczny to 50-80 funtów).

    Dziekuje za wyjasnienie zasad opodatkowywania samochodow w kraju, po
    ktorym od 7 lat jezdze. ;)

    Podalem maksymalna stawke dla priusow w grupie B czyli ?10 rocznie, bo
    nie wszystkie modele sa zwolnione. O congestion charge nie wspominajac.

    "Przeglad techniczny" to akurat ustawowo nie wiecej, niz ?37.80 za tego
    Puga (class 3).

    > Daruj sobie może tą ekopropagandę dla przygłupów, dobrze?

    Rozumiem, wszyscy posiadacze Priusa to przyglupy, ekspert z polskiego
    internetu, ktory po prostu takiego samochodu nie potrzebuje to dla
    odmiany prawdziwy autorytet.

    Daruj sobie.

    Kamil

  • 45. Data: 2011-01-27 13:04:25
    Od: kamil <k...@s...com>

> [...]

    > jest głównym problemem, ale korki i masakryczne opłaty parkingowe. Opłata
    > CC jest równa opłacie parkingowej za godzinę i 20 minut w niektórych

    Fakt, ze ostatnio w Londynie jezdzilem dobre 4 lata temu, ale klient u
    ktorego wdrazalismy system mial swoj parking pod biurowcem. Akurat o
    oplaty nie musialem sie martwic bo to zmartwienie firmy, ale gdybym mial
    z wlasnej kieszeni te dyche codziennie wylozyc, nie byloby przyjemnie.

    Niektorzy w centrum samochodu jednak potrzebuja, jakos nie wyobrazam
    sobie wozenia 30 kilogramowego serwera taksowka. ;)

    Kamil

  • 46. Data: 2011-01-27 13:16:15
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 27 Jan 2011 12:04:25 +0000, kamil wrote:
    >Niektorzy w centrum samochodu jednak potrzebuja, jakos nie wyobrazam
    >sobie wozenia 30 kilogramowego serwera taksowka. ;)

    A czymze sie rozni taksowka od wlasnego samochodu ?

    Szczegolnie londynska - duze bydle jest :-)

    J.

  • 47. Data: 2011-01-27 13:17:19
    Temat: Re: Toyota - ktooe u góry naprawde ich nie lubi...
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 27/01/2011 12:16, J.F. wrote:

    > A czymze sie rozni taksowka od wlasnego samochodu ?
    >
    > Szczegolnie londynska - duze bydle jest :-)

    Glownie bagaznikiem i tym, ze przejechaie nia 150 mil bedzie nieco
    drozsze, a przesiadka z samolotu zajmie dluzej niz ta podroz samochodem. ;)

    Kamil

  • 48. Data: 2011-01-27 14:06:50
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Thu, 27 Jan 2011 12:17:19 +0000, kamil napisał(a):

    > Glownie bagaznikiem i tym, ze przejechaie nia 150 mil bedzie nieco
    > drozsze, a przesiadka z samolotu zajmie dluzej niz ta podroz samochodem. ;)

    z tym, że niekoniecznie, bo na lotnisku na parking dla samochodu
    najczęściej musisz drałować 10-15 minut (czyli mniej więcej tyle, co czas
    czekania na taksówkę) albo 20 minut jechac autobusem.
    A jak będą korki, to już w ogóle masakra, bo taksówka pojedzie pasem dla
    autobusów albo swoimi skrótami, a ty będziesz stał w korku.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 49. Data: 2011-01-27 14:08:21
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Thu, 27 Jan 2011 12:04:25 +0000, kamil napisał(a):

> [...]
    > oplaty nie musialem sie martwic bo to zmartwienie firmy, ale gdybym mial
    > z wlasnej kieszeni te dyche codziennie wylozyc, nie byloby przyjemnie.

    no.. i jeszcze musiałbyś przeczytać to i owo, bo wtedy nikt nie
    przejmowałby się jakie masz brednie w tej glowie, tylko normalnie byś się z
    kar nie wypłacił.

    > Niektorzy w centrum samochodu jednak potrzebuja, jakos nie wyobrazam
    > sobie wozenia 30 kilogramowego serwera taksowka. ;)

    prywatnego serwera prywatnym samochodem na koszt prywatnej osoby? ty
    naprawdę musiałes się mocno walnąć w głowę.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 50. Data: 2011-01-27 14:14:33
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Thu, 27 Jan 2011 11:51:07 +0000, kamil napisał(a):

    > Podalem maksymalna stawke dla priusow w grupie B czyli ?10 rocznie, bo
    > nie wszystkie modele sa zwolnione. O congestion charge nie wspominajac.

    bardzo mądry przykład to CC.
    Bo taki np. Range Rover V8 wystarczy, że ma instalację LPG i już nie będzie
    płacił (jest to aktualnie wycofywane, ale jest dowodem, że wystarczy urban
    legend o ekologiczności a nie sama ekologiczność - dokładnie jak w
    przypadku Priusa)

    > Rozumiem, wszyscy posiadacze Priusa to przyglupy, ekspert z polskiego
    > internetu, ktory po prostu takiego samochodu nie potrzebuje to dla
    > odmiany prawdziwy autorytet.

    Nie, przyglupami są ci, którzy wierzą, że Prius jest istotnie bardziej
    ekologiczny od wszystkich innych pojazdów spalinowych.
    Osoby które wbrew faktom wmawiają to innym są przygłupami do kwadratu.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel