  • 31. Data: 2014-06-27 15:41:02
    Temat: Re: TomTom Panorama firm
    Od: Trybun <I...@j...com>

    W dniu 2014-06-27 08:15, J.F. pisze:

    > Obecna wersja ma tez glosy w plikach audio.

    Chyba każda od zawsze miała miała, chodzi o oddzielny program do
    przetwarzania pisma na mowę.

    > A ja polecam.

    No cóż, jak dla mnie jest to program za ciężki. a ponadto kłopotliwy w
    użytkowaniu. Te odnawiania licencji są kłopotliwe, tym gorzej że
    konieczność odnawiania przeważnie zaistnieje gdy już się jest w aucie i
    nie można tego zrobić za pomocą wi-fi.

    > ale wymaga lacznosci. Chwila przerwy w zasiegu i brak nawigacji ?
    > Nie, dziekuje.
    >
    > J.

    Żadnej łączności, ani SynTalk ani googlowskie przetwarzanie mowy nie
    potrzebuje łączności z netem. W jednym i drugim przypadku słownik PL
    jest pobierany na telefon zaraz po instalacji programu.

  • 32. Data: 2014-06-27 17:47:43
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Trybun" napisał w wiadomości

    >Chyba każda od zawsze miała miała, chodzi o oddzielny program do
    >przetwarzania pisma na mowę.

    No wlasnie - jak pamietam to zawsze Osmand wymagal TTS, a teraz mozna
    wybrac glosy bez TTS.

> [...]
    >konieczność odnawiania przeważnie zaistnieje gdy już się jest w aucie
    >i nie można tego zrobić za pomocą wi-fi.

    Klopotliwe ? Nie wiem o czym piszesz ... odnawia mi automatycznie ?

    >Żadnej łączności, ani SynTalk ani googlowskie przetwarzanie mowy nie
    >potrzebuje łączności z netem. W jednym i drugim przypadku słownik PL
    >jest pobierany na telefon zaraz po instalacji programu.

    A faktycznie, mozna pobrac. Dzieki za podpowiedz, dobrze dziala.
    Ale ... Ivona Maja 57MB, Google 26MB - tez nie jest lekko :-)

    J.

  • 33. Data: 2014-06-28 13:19:42
    Od: Trybun <I...@j...com>

    W dniu 2014-06-27 17:47, J.F. pisze:

    > No wlasnie - jak pamietam to zawsze Osmand wymagal TTS, a teraz mozna
    > wybrac glosy bez TTS.

    Nie wiem dokładnie, ale wydaje mi się że bez zewnętrznego programu i
    teraz nie będzie głosów w OsmAndzie..

    > Klopotliwe ? Nie wiem o czym piszesz ... odnawia mi automatycznie ?

    Jakiś rok temu ostatnio używałem Ivony. i wtedy trzeba było tą wersje
    trial, dostępną na Androida co jakiś czas odnawiać. Odbywało sie to pod
    pozorem aktualizacji, z tą różnicą od normalnych aktualizacji innych
    programów że gdy użytkownik nie zaktualizował, Ivony - nie,
    "niezaktualizowanie" sprawiało że program przestawał działać. Teraz może
    już jest inaczej, jednak SynTalk jest na tyle dobry dla mnie że nawet
    nie będę instalował tego "Ivony" żeby sprawdzić.

    > A faktycznie, mozna pobrac. Dzieki za podpowiedz, dobrze dziala.
    > Ale ... Ivona Maja 57MB, Google 26MB - tez nie jest lekko :-)
    >
    > J.

    Oj, jesteś pewny? Jak pamiętam - sam słownik PL do Ivony pobierał się
    koszmarnie długo, a więc musiał swoje "ważyć".

  • 34. Data: 2014-06-28 16:00:59
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 28 Jun 2014 13:19:42 +0200, Trybun napisał(a):

    > Nie wiem dokładnie, ale wydaje mi się że bez zewnętrznego programu i
    > teraz nie będzie głosów w OsmAndzie..

    Sa, wlasnie sprawdzilem. Caly katalog voice ... oczywiscie po
    sciagnieciu.

> [...]
    > programów że gdy użytkownik nie zaktualizował, Ivony - nie,
    > "niezaktualizowanie" sprawiało że program przestawał działać. Teraz może

    Byc moze, musze sprawdzic ...

    > już jest inaczej, jednak SynTalk jest na tyle dobry dla mnie że nawet
    > nie będę instalował tego "Ivony" żeby sprawdzić.

    Dla mnie byl na tyle zly zeby go nie instalowac, bo Cool reader nie
    czytal przez niego ksiazek. Ale teraz czyta.

    Hm, dane glosu 10 MB ... czy mi sie wydaje czy pierwsza wersja na
    peceta byla znacznie krotsza ?

    > Oj, jesteś pewny? Jak pamiętam - sam słownik PL do Ivony pobierał się
    > koszmarnie długo, a więc musiał swoje "ważyć".

    Tak sklep podaje. A u mnie akurat internet szybki.
    Ale tez i jakosc ma najlepsza.

    J.

  • 35. Data: 2014-06-28 20:03:13
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Trybun" 53aada91$0$2142$6...@n...neostrada.pl

    > A którą z tych nawigacji stawiasz najwyżej? Jak dla
    > mnie z tych darmowych to OsmAnd, a z płatnych CoPilot.

    Nie zastanawiałem się nad tym, która jest najlepsza.

    > Jak dla mnie to ani to ani to - powinno być nie w "tę", a w _tą_..:-)

    tą osobą posłużę się
    tę osobę zapytam

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 36. Data: 2014-06-28 22:43:11
    Od: animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2014-06-27 15:41, Trybun pisze:

> [...]
    > potrzebuje łączności z netem. W jednym i drugim przypadku słownik PL
    > jest pobierany na telefon zaraz po instalacji programu.

    Nie ustawiałam, nie testowałam, ale mam w swoim nowym telefonie czytanie
    na głos (e-maile, sms-y też), pisanie jak się dyktuje na głos oraz przy
    każdym kontakcie także połączenie wideo.

    --
    animka

  • 37. Data: 2014-06-30 11:36:37
    Od: Trybun <I...@j...com>

    > "Trybun" 53aada91$0$2142$6...@n...neostrada.pl

    > Nie zastanawiałem się nad tym, która jest najlepsza.

    > tą osobą posłużę się
    > tę osobę zapytam

    W jednym i drugim przypadku chodzi o nazwę rodzaju żeńskiego, a więc -
    "ta","tą".

  • 38. Data: 2014-06-30 11:37:14
    Od: Trybun <I...@j...com>

    W dniu 2014-06-28 22:43, animka pisze:

    > Nie ustawiałam, nie testowałam, ale mam w swoim nowym telefonie
    > czytanie na głos (e-maile, sms-y też), pisanie jak się dyktuje na głos
    > oraz przy każdym kontakcie także połączenie wideo.

    Pewnie masz nowy telefon.. Google to swojego syntezatora mowy wprowadził
    polski jezyk dopiero niedawno, ale Twój telefon widać się na to załapał,
    i producent dodał do niego tą funkcje fabrycznie.

  • 39. Data: 2014-06-30 11:39:04
    Od: Trybun <I...@j...com>

    W dniu 2014-06-28 16:00, J.F. pisze:

    > Sa, wlasnie sprawdzilem. Caly katalog voice ... oczywiscie po
    > sciagnieciu.

    Jednak potrzebny jest jeszcze program zewnętrzny to odczytania tego. Np
    Yanosik ma już taki sytezator na składzie, A OsmAnd - nie.

    > Byc moze, musze sprawdzic ...

    Z racji tego że od dawna nie używam, to też nie jestem pewny czy nadal
    te obowiązują te przymusowe aktualizacje.

    > Dla mnie byl na tyle zly zeby go nie instalowac, bo Cool reader nie
    > czytal przez niego ksiazek. Ale teraz czyta.
    >
    > Hm, dane glosu 10 MB ... czy mi sie wydaje czy pierwsza wersja na
    > peceta byla znacznie krotsza ?

    Oj nie wiem, nigdy na pecie nie używałem żadnych syntezatorów mowy.

    > Tak sklep podaje. A u mnie akurat internet szybki.
    > Ale tez i jakosc ma najlepsza.
    >

    > J.

    No tak. U mnie z prędkością netu bywa różnie.

    Istotnie, wydaje się że Ivona lepiej brzmi, ma bardziej naturalny głos.

  • 40. Data: 2014-06-30 21:35:32
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 30 Jun 2014 11:39:04 +0200, Trybun napisał(a):
    > Jednak potrzebny jest jeszcze program zewnętrzny to odczytania tego. Np
    > Yanosik ma już taki sytezator na składzie, A OsmAnd - nie.

    Nic nie jest potrzebne - to sa ogg.
    Oczywiscie sa tez pliki tts i mozna korzystac z syntezatora.

    P.S. Te pliki TTS sa Prologu, ze tez im sie chcialo ...

    > No tak. U mnie z prędkością netu bywa różnie.
    > Istotnie, wydaje się że Ivona lepiej brzmi, ma bardziej naturalny głos.

    W nawigacji niewielka zaleta, ale przynajmniej wiadomo co tak ciazy
    :-)

    J.