  • 1. Data: 2009-07-16 11:53:57
    Temat: Tokina 11-16 2.8 i wątpliwości
    Od: Olek <o...@u...eu>

    Witam :)

    Zakupiłem Tokinę 11-16 2.8 i dzisiaj porobiłem trochę fotek. Wydawała mi
    się trochę nieostra, testy FF i BF są dosyć niejasne (focus nie trafia
    albo ja coś źle robię), ale na 11mm wskazywał 1cm FF więc skorygowałem
    puszkę (50D) o 10mm.

    Podsyłam zdjęcia próbne (przepraszam za walący się wieżowiec)... Jeśli
    fotki z bliska kartonika po soku wyglądają jako tako , to fotki bloku są
    tragicznie mydlane. Zmiana przesłony nie pomaga tutaj w żaden sposób.
    Czy ten obiektyw tak ma? - czy ktoś może się podzielić doświadczeniami z
    własną Tokiną 11-16 2.8? Bardzo byłby wdzięczny bo nie wiem czy
    reklamować ten obiektyw, czy on po prostu taki jest. Pomijam korektę
    puszki, bo to nie jest dla mnie problemem.

    Link do fotek: http://www.ajastrzab.com/zmniejszone.rar

    Zaraz wyjdę na osiedle pocykam troche fot w różnych sytuacjach.. Może
    jestem przewrażliwiony.

    Pozdry
    Olo

  • 2. Data: 2009-07-16 12:02:35
    Temat: Re: Tokina 11-16 2.8 i wątpliwości
    Od: John Smith <u...@e...net>

    Olek napisał(a):
    > Link do fotek: http://www.ajastrzab.com/zmniejszone.rar

    Na zmniejszonych wszystko jest OK.

    --
    Mirek

  • 3. Data: 2009-07-16 12:21:08
    Od: XX YY <j...@u...at>

    On 16 Jul., 13:53, Olek <o...@u...eu> wrote:
> [...]
    >
    > Link do fotek:http://www.ajastrzab.com/zmniejszone.rar
    >
    > Zaraz wyjdę na osiedle pocykam troche fot w różnych sytuacjach.. Może

    zrobiles te testy nieprawidlowo

    aby wypowiedziec sie cos na.t temat to przeprowadz nieco
    precyzyjniej.
    na oko trudno ocenic czy af pracuje prawidlowo.

    sugerowalbym ostrz na obiekt plaski prostopadle sensorem centralnym i
    umiesc w polu widzenia ale poza sensorem jakas miarke skosnie z gory
    na dol np pod katem 45 stopni tak by odczytac podzialke.
    w ten sposob zorientujesz sie co do tendencji ostrzenia.
    zrob wiecej zdjec.
    odchylki niestety sa czyms normalnym , dopiero po liczbie odchylek w
    okreslonym kierunku zorienujesz sie co do tendencji ostrzenia przez AF
    na pierwszy rzut oka nie wyglada to zle , ale nie da sie nic pewnego
    jeszcze powiedziec.
    oceniac ostrosc nalezaloby w skali 100%

    rob zdjecia na otwartej przyslonie po kilka dla kazdej ogniskowej.
    na porzadku dziennym jest , ze sklonnosc obiektywu do FF/BF zmienia
    sie ze zmiana ognoisowej , pytanie tylko o wielkosc tych odchylek.

  • 4. Data: 2009-07-16 13:15:43
    Od: Adam 'Adak' Kępiński <a...@g...pl>

    Na tych kurduplach nie sposób sobie wyrobić opinii na temat ostrości szkła czy
    tendencji do FF/BF.

    --
    Adam 'Adak' Kępiński a...@t...pl GG: 1004327

  • 5. Data: 2009-07-16 13:24:46
    Od: Olek <o...@u...eu>

    XX YY wrote:

> [...]
    > na porzadku dziennym jest , ze sklonnosc obiektywu do FF/BF zmienia
    > sie ze zmiana ognoisowej , pytanie tylko o wielkosc tych odchylek.

    ok dzięki będę się bawił... No właśnie ta Tokina ma odchyłkę na 11mm 1cm
    FF - po korekcie jest o niebo lepiej, a przecież nie kupowałem 11mm
    żeby z nich nie korzystać :)

  • 6. Data: 2009-07-16 13:49:16
    Od: Olek <o...@u...eu>

    Adam 'Adak' Kępiński wrote:
    > Na tych kurduplach nie sposób sobie wyrobić opinii na temat ostrości
    > szkła czy tendencji do FF/BF.

    http://www.ajastrzab.com/korekta%20focus%20plus%2010
    mm%202.8.JPG z
    korektą puszki +10mm
    http://www.ajastrzab.com/kotekta%20focus%200%20f2.8.
    JPG bez korekty
    puszki (na 0)

  • 7. Data: 2009-07-16 13:50:28
    Od: XX YY <j...@u...at>

    On 16 Jul., 15:15, Adam 'Adak' Kępiński <a...@g...pl> wrote:
> [...]
    >
    > --
    > Adam 'Adak' Kępiński    a...@t...pl    GG: 1004327
    > "Nie ma dobrych wyborów, może być tylko mniejsze zło"

    tak b trudno , dlatego te metody z linijka sa tylko " z grubsza" , ale
    zorientowac sie mozna obserwujac rozklad GO na podzialce linijki -
    lepsze niz nic , poglad mozna sobie wyrobic.

  • 8. Data: 2009-07-16 14:36:43
    Od: XX YY <j...@u...at>

    On 16 Jul., 15:49, Olek <o...@u...eu> wrote:

    > http://www.ajastrzab.com/korekta%20focus%20plus%2010
> [...]

    generalnie obiektyw wyglada na dobrze rysujacy i spodziewam sie ze
    bedziesz zadowolony.
    tutaj trudno z cala pewnoscia stwierdzic w ktorym miejscu byl
    skierowany sensor.
    widac wplyw korekty.
    na pierwszym zdjeciu nie wiem czy max ostrosci nie wypadlo np przed ta
    zakretka.
    tym ze trzeba wprowadzic korekte sie nie przejmuj , gdyz obiektywy nie
    wymagajace korekty naleza do rzadkosci.
    sprawdz tylko czy dla kazdej ogniskowej potrzebna jest taka sama
    korekta.
    Jesli prawidlowe ostrzenie zalatwisz jedna poprawka to mozezz sobie
    tylko pogratulowac aparatu i obiektywu

    tutaj masz wykresy ale dla innego obiektywu pokazuja one jakiego
    rzedu to moze byc problem , ale oczywiscie nie musi tak byc w Twoim
    obiektywie.

    http://picasaweb.google.de/fotografie25/PomiarObiekt
    ywow#5309777840074086258

  • 9. Data: 2009-07-16 19:29:55
    Od: Olek <o...@u...eu>

    XX YY wrote:

    > na pierwszym zdjeciu nie wiem czy max ostrosci nie wypadlo np przed ta
    > zakretka.

    ostrość w środkowym polu ustawiona na napis HORTEX . Z korektą +10mm
    widać więcej szczegółów nawet na samym napisie. Cholernie mnie wkurza
    tylko , że ten obiektyw niestety ma BF na 16mm - tak się raczej nie
    powinien rozjeżdżać w tak wąskim zakresie. To chyba jakaś paranoja :)

    Zrobiłem jeszcze kilka fot (bez korekty w body):

    http://www.ajastrzab.com/foty2/IMG_6609.jpg - ostrość ustawiona na
    załzawione oko :) f5.6

    http://www.ajastrzab.com/foty2/IMG_6611.jpg - ostrość ustawiona na łeb f5.6

    http://www.ajastrzab.com/foty2/IMG_6617.jpg - ostrość ustawiona na tego
    lampiona co tam wbity w zieme stoi - wszędobylskie mydło czy mi się
    zdaje? f5.6

    http://www.ajastrzab.com/foty2/IMG_6621.jpg - ostrość ustawiona na
    reklamę GETIN drugą od prawej i na tenże napis f2.8

    http://www.ajastrzab.com/foty2/IMG_6622.jpg - j.w. z przesłoną f4

    http://www.ajastrzab.com/foty2/IMG_6623.jpg - j.w. f5.6

    http://www.ajastrzab.com/foty2/IMG_6624.jpg - j.w. f8

    http://www.ajastrzab.com/foty2/IMG_6625.jpg - j.w. f10

    jak widać przesłona niewiele tu pomaga / nic nie daje. Bardzo prosze
    kogoś kto ma taki obiektyw o jakieś zdanie czy tak ma być czy nie.

    Pozdrawiam
    Olek

  • 10. Data: 2009-07-16 20:01:01
    Od: XX YY <j...@u...at>

    On 16 Jul., 21:29, Olek <o...@u...eu> wrote:

> [...]
    >
    > jak widać przesłona niewiele tu pomaga / nic nie daje. Bardzo prosze
    > kogoś kto ma taki obiektyw o jakieś zdanie czy tak ma być czy nie.

    na podstawie takich zdjec obiektow trojwymiarowych mozna wylapac tylko
    jakies bardzo duze bledy w pracy af , a tych wydaje sie , ze nie ma.

    generalnie obiektyw ma niezla rozdzielczosc i na podstawie tych zdjec
    zastanawiam sie czy taki nie kupic - mam nadzieje ze mi palma nie
    odbije i mi przejdzie .

    jesli przymykasz przyslone to rozdzielczosc spada - generalnie na
    przyslonie 16 jest znacznie nizsza niz np na przyslonie 5,6.

    jesli chcesz oszacowac czy af wymaga korekty poprzez microtuning to
    musisz zrobic pare zdjec na obiekt plaski !!!!! PLASKI -
    prostopadle !! z linijka .

    Senor AF jest wiekszy niz ten swiecacy kwadracik w srodku pola
    teoetycznie jesli wyostrzy w polu obejmowanym przez sensor nie mozna
    miec zastrzezen - a w takim szerokim obiektywie sensor obejmuje
    wiecej niz caly napis hortex.

    na podstawie zdjec oceniam , ze obiektyw nie jest zly , ale zrob
    przyzwoite proby precyzji af.

    co to znaczy ze na 16 mm ma BF - ostrzy za daleko ale z korekta czy
    bez ?
    a jak jest na inych ogniskowych?
    musisz porownac w tych samych warunkach.

    zrob zdjecia przy uzyciu linijki / metra , abys po odwzorowaniu skali
    mogl sie zorientowac jaka jest tendencja ,
    porownaj na co najmniej dwoch ognoiskowych skrajnych ale byloby
    dobrze jeszcze na srodkowej.

    sprawdz konkretnie czy na kazdej ogniskowej jest taka sama tendencja.
    moim zdaniem przy tak niewielkij rozpietosci zooma moze dla wszystkoch
    ogniskowych miec te sama tendencje a wtedy wyrownasz jedna poprawka
    gdyby taka byla konieczna.
    nie histeryzuj tylko zrob przyzwoity test.

    jak zrobisz ten test to mozna dalej glowe lamac. sprawa wyglada na
    prosta - ten obiektyw nie ma jakis zasadniczych bledow korekcyjnych.