  • 61. Data: 2018-02-07 21:46:46
    Temat: Re: Tesla leci w kosmos.
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2018-02-07 o 20:36, Pszemol pisze:

    > Dobrze że ktoś inny widzi :-) Bo przecież jedno drugiego nie wyklucza.

    > Pomyśl o tym jak o inwestycji.

    O inwestycji bardzo nieudanej.
    Teraz pojazd będzie kojarzony z nieudanym lotem na Marsa,
    czy jak wolisz jego orbitę.

    Pozdrawiam

  • 62. Data: 2018-02-07 22:30:51
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Nie. Poza tym niedawno zupełnie przypadkowo zmusiłem się
    >niechcący do sprzedaży wszystkich akcji Tesli sprzedając
    >opcje "covered call", które niestety zostały "assigned" :-)
    >Ale w sumie nieźle na tym zarobiłem, więc nie narzekam :-))))

    A to sie nie dziwie, ze cie nie wk* ... choc poczekaj do jutrzejszych
    notowac, moze sie jeszcze troche powk*, ale to juz na wlasna glupote
    :-)

    Ale ja nie o tym, tylko o tej przedplacie na samochod :-)

    >Zamiast? A skąd pomysł że zamiast?

    Bo jak wiadomo nie da sie dwoch rzeczy naraz robic dobrze :-P

    J.

  • 63. Data: 2018-02-08 00:33:51
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2018-02-07 o 14:12, Lisciasty pisze:

    > Ta wysłana bryka to najtańsza reklama o światowym zasięgu, gość ma łeb :>

    Jestem kibicem aut elektrycznych, ale ta akcja to nie reklama, tylko
    antyreklama - pokaz bezsensu i do tego jeszcze "zareklamowali się", że
    im nie wychodzi.

  • 64. Data: 2018-02-08 00:42:57
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > A to sie nie dziwie, ze cie nie wk* ... choc poczekaj do jutrzejszych
    > notowac, moze sie jeszcze troche powk*, ale to juz na wlasna glupote :-)

    czemu głupotę? :-) sądzisz że jutro akcje poszybują w górę?

    > Ale ja nie o tym, tylko o tej przedplacie na samochod :-)

    No ale jakby na to nie patrzeć to jest to operacja firmy SpaceX.
    Nie sądzę aby jakieś pieniądze z Tesla poszły w kosmos...
    Ten roadster czerwony to był prywatny samochód Muska.

    > Bo jak wiadomo nie da sie dwoch rzeczy naraz robic dobrze :-P

    Jasne... zwłaszcza że problemy produkcyjne rozwiązują
    prawdopodobnie managerowie fabryk samochodów
    i fabryk baterii wraz z inżynierami, dostawcami, handlarzami
    podzespołów, maszyn, surowców - a Musk może się bawić
    w marketing i wymyślać nowe pomysły - to mu lepiej
    idzie niż przymuszanie inżynierów do robienia samojezdności
    bez LIDARu...

  • 65. Data: 2018-02-08 00:44:43
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Myjk" <m...@n...op.pl> wrote in message
    > Wed, 7 Feb 2018 13:41:22 -0600, Pszemol

    > To co się stało to był test rakiety -- przy okazji była jakaś forma
    > reklamy. Ale nie sama w sobie -- bo największą reklamę to robią ci co o
    > tym
    > piszą i dyskutują, ze szczególnym wskazaniem na hejterów i malkontentów
    > którym się to wyjątkowo nie podoba. hehe

    Wszyscy dobrze wiedzieli po co ten samochód jest tam wysłany
    i po co jest oblepiony kamerami ze wszystkich stron...

    Swoją drogą ciekawe jak sobie te wczorajsze wydarzenia tłumaczą
    liczni wyznawcy teorii płaskiej ziemii... w końcu to nie NASA za
    tym stoi ani nie rząd tylko prywatna firma... ech, ludzie są fajni.

  • 66. Data: 2018-02-08 01:24:28
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-02-07, nadir <n...@h...org> wrote:
    > Coś jak miś na skalę naszych możliwości?

    Poniekąd. Choć bardziej uwarunkowań.

    > Jeżeli mamy na Marsie zrobić taki sam syf jak na Ziemi, to tak.

    Nie daramtyzujmy. Podług takiej logiki, wysyłając dowolną rzecz robimy
    syf. Co jest syf a co nie jest, to rzecz względna.

    > Nie chodzi o to ile kosztuje, tylko po co wysyłać w kosmos kolejny,

    Sam podniosłeś koszty.

    > nikomu nie potrzebny złom? Jakoś wszystkim przeszkadzają pozostawione na
    > drogach i ulicach złomy samochodowe, ale w kosmosie, już jest OK, bo z
    > okna nie widać?

    No dramatyzujesz okrutnie. Jest różnica pomiędzy jednym "złomem" a
    stadem złomów, którą to sytuacje mamy na Ziemi, a czego nie dokona jedna
    Tesla na orbicie (lub w okolicy) Marca.

    > Nie trzeba od razu zabierać wody ze źródeł Kilimandżaro, wystarczy
    > nabrać z Zatoki Meksykańskiej lub nawet, żeby było bardziej eco i
    > trenty, z rur odpływowych toalet w SpaceX.

    Aha, i posłać tam bakterie, różne organizmy, związki organiczne i inne
    takie. Skąd w ogóle założenie, że taka Tesla jest wiekszym śmieciem od
    wody z Zatoki Meksykańskiej? Woda z Zatoki Meksykańskiej jest naturalna
    cześcią marsjańskiego ekosystemu czy jak?

    > A może te ćwierć Afryki nie ma dziś wody, bo ktoś inny wymyślił sobie,
    > że dopiero prysznic na Marsie zaspokoi jego ego?

    Zdecydowanie nie. Po prostu wszyscy maja to w d... tylko demonstracyjnie
    udają, że nie mają.

    --
    Marcin

  • 67. Data: 2018-02-08 01:39:05
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-02-07, Poldek <p...@i...eu> wrote:

    > Jestem kibicem aut elektrycznych, ale ta akcja to nie reklama, tylko
    > antyreklama - pokaz bezsensu i do tego jeszcze "zareklamowali się", że
    > im nie wychodzi.

    No ale wiesz, że nie wszyscy tak to widzą. Ty może nie kupisz Tesli,
    kilkaset tysiecy (perspektywicznie) kupi bo jest pod wrażeniemi to do
    nich ten marketing był skierowany. Najwyraźniej nie był do Ciebie. Musk
    sobie spokojnie poradzi :)

    Poza tym znasz to powiedzenie, nie wazne co mówią, ważne aby mówili -
    nawet tą dyskusja pomagasz Muskowi :) Jakby tu byli sami entuzjasci to
    dyskusja zdechłaby na 5tym poście.

    --
    Marcin

  • 68. Data: 2018-02-08 09:07:42
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2018-02-08 o 00:33, Poldek pisze:
    > e "zareklamowali się", że im nie wychodzi.
    2/3 wyszło. :-)

    Robert

  • 69. Data: 2018-02-08 09:19:40
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 8 Feb 2018 00:33:51 +0100, Poldek

    > Jestem kibicem aut elektrycznych, ale ta akcja to nie reklama, tylko
    > antyreklama - pokaz bezsensu i do tego jeszcze "zareklamowali się", że
    > im nie wychodzi.

    Celem misji było wyniesienie ładunku na orbitę słoneczną. Udało im się to.
    Lądowanie powrotne rakiet to tylko bonus. Mimo tego powiodło się w 2/3 (i
    to członami które już wcześniej były używane) -- ponieważ to był start
    PRÓBNY dla tej 1/3. Tobie wszystko wychodzi zawsze za pierwszym razem? Ile
    razy się poprawiałeś w szkole (albo na prawko), bo nie wierzę jakoś żebyś
    takiej sytuacji nie miał? To jednak "trochę" mniej skomplikowane niż start
    w przestrzeń kosmiczną i lądowanie klocem bez skrzydeł. ;)

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 70. Data: 2018-02-08 09:22:32
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2018-02-08 o 00:42, Pszemol pisze:
    > to mu lepiej
    > idzie niż przymuszanie inżynierów do robienia samojezdności
    > bez LIDARu...

    Też się nad tym zastanawiałem. Ale po co LIDAR? Skoro nam wystarczają
    dwie kamery. :-)
    Tylko Tesla jest bezLIDARowa?

    Robert