  • 51. Data: 2018-02-07 20:34:42
    Temat: Re: Tesla leci w kosmos.
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Marcin Debowski" <a...@I...zoho.com> wrote in message
    news:GjBeC.97602$lS7.75024@fx23.ams1...
    > A co jest sens wysłać na Marsa? Sprzęt naukowo-badawczy kosztuje kupę
    > pieniędzy i nie wiem kto zaryzykuje jego budowę, gdy tak w zasadzie
    > testowany jest prototyp rakiety.

    Otóż to. Poza tym - ludzie zapominają o darmowej promocji
    jaką ta decyzja poskutkowała i dla SpaceX no i dla samej Tesli.
    Intagram, facebok, Tweeter - pełno jest szumu wokół tego.
    Transmisję na żywo obejrzało zdaje się 77 milionów facebookowców...
    A wartość starego roadstera Tesli? Jakieś 50 tysiaków USD lub mniej.
    Myślę, że było warto i Elon Musk jest większym geniuszem
    w dziedzinie marketingu i reklamy niż w dziedzinie inżynieringu.

  • 52. Data: 2018-02-07 20:36:58
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "nadir" <n...@h...org> wrote in message

    > Dopóki nie uporządkujemy spraw tu, na Ziemi, to nie widzę sensu
    > w ogóle latać na Marsa.

    Dobrze że ktoś inny widzi :-) Bo przecież jedno drugiego nie wyklucza.

    > Tyle, że to co wysłali, też darmowe nie jest, a jeżeli chcieli sprawdzić
    > po prostu tylko jakiś "balast", to wystarczyłaby zwykła woda.

    Pomyśl o tym jak o inwestycji.
    Owszem, taki stary, używany roadster Tesli może być dziś
    wart jakieś 50 tysięcy USD ale ile milionów musieliby wydać
    na tyle reklamy w mediach które za te 50 tysiaków kupili?
    I to jest promocja podwójna, bo dla obu firm: SpaceX i Tesla.

  • 53. Data: 2018-02-07 20:40:03
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Pszemolu, a nie wk* cie, ze ona tam leci za Twoje pieniadze ?

    Nie. Poza tym niedawno zupełnie przypadkowo zmusiłem się
    niechcący do sprzedaży wszystkich akcji Tesli sprzedając
    opcje "covered call", które niestety zostały "assigned" :-)
    Ale w sumie nieźle na tym zarobiłem, więc nie narzekam :-))))

    > A Musk robi genialny marketing zamias rozwiazac problemy produkcyjne
    > i przyspieszyc dostawe twojej ukochanej Tesli ? :-P

    Zamiast? A skąd pomysł że zamiast?

  • 54. Data: 2018-02-07 20:41:22
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Myjk" <m...@n...op.pl> wrote in message
    > Wed, 7 Feb 2018 11:58:03 +0100, J.F.

    > Tobie poważnie się wydaje, że to co się stało to była reklama samochodu?
    > Borze...

    Ależ była, przy okazji testu (udanego) nowej sporej rakiety nośnej
    o sporej ładowności dwa rzędy wielkości większe od dotychczasowych.

  • 55. Data: 2018-02-07 20:42:16
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Wed, 7 Feb 2018 00:07:25 +0100, Poldek

    > Tesla miała być wystrzelona w kosmos (to był test rakiet) i polecieć w
    > stronę Marsa (bo docelowo ta rakieta ma pchać misję na Marsa). Nie miała
    > tam lądować, tym bardziej na ladowniku, nie miała być nawet na orbicie, bo
    > nie posiada możliwości korekcji toru lotu. Jerzu znowu powiela bez
    > zastanowienia czy choćby sprawdzenia. Aż nudne się to robi powoli. :P

    Wiele osób w ogóle nie czyta co linkuje... to samo jest w sprawach
    telefonów komórkowych czy na polityce...

  • 56. Data: 2018-02-07 20:43:49
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "miumiu" <a...@b...pl> wrote in message

    > Użytkownik <j...@i...pl> napisał w wiadomości

    > No niestety tesla przestrzlila orbite Marsa (wzgledem Slonca) i leci na
    > orbite pasa asteroid pomiedzy Marsem a Jowiszem.
    >
    > https://www.theverge.com/2018/2/6/16983744/spacex-te
    sla-falcon-heavy-roadster-orbit-asteroid-belt-elon-m
    usk-mars

    > A srodkowy czlon rakiety zamiast wyladowac na barce na atlantyku rozbil
    > sie 100m od niej
    >
    > https://www.theverge.com/2018/2/6/16980954/spacex-fa
    lcon-heavy-rocket-middle-core-failed-landing

    > Bunkrow nie ma ale tez jest zajebiscie ;)

    Ja tylko mocno ubolewam że SpaceX jest prywatną firmą
    i nie mogę kupić w niej aktywów... bo to będzie niesamowicie
    lukratywna inwestycja.

  • 57. Data: 2018-02-07 20:46:51
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2018-02-07 o 02:22, Poldek pisze:
    Symbol zaśmiecania wszechświata przez głupiego homo sapiens.

    Dokładnie. Ciągle mam przed oczami film Grawitacja

  • 58. Data: 2018-02-07 20:58:38
    Od: e-Shrek <e-shrek@wp_to_usuwasz.pl>

    W dniu 07.02.2018 o 02:22, Poldek pisze:

    > Dla mnie to nie jest genialne, tylko żałosne.
    > Kibicuję samochodom elektrycznym i mój następny (za jakieś 7 lat będę
    > zmieniał) to będzie elektryk. Ale wysyłanie samochodu na Marsa to
    > smuteczek. Symbol zaśmiecania wszechświata przez głupiego homo sapiens.

    W skali Wszechswiata to akurat kompletnie NIC :)

    --

    e-Shrek

  • 59. Data: 2018-02-07 21:07:22
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 7 Feb 2018 13:41:22 -0600, Pszemol

    > Ależ była, przy okazji testu (udanego) nowej sporej rakiety nośnej
    > o sporej ładowności dwa rzędy wielkości większe od dotychczasowych.

    To co się stało to był test rakiety -- przy okazji była jakaś forma
    reklamy. Ale nie sama w sobie -- bo największą reklamę to robią ci co o tym
    piszą i dyskutują, ze szczególnym wskazaniem na hejterów i malkontentów
    którym się to wyjątkowo nie podoba. hehe

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 60. Data: 2018-02-07 21:17:59
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 06 Feb 2018 21:39:35 +0100, j...@i...pl napisał(a):

    > Tesla Roadster, ladownik ma wylądować na Marsie.

    Tam nie ma żadnego lądowanika, auto został prowadzone na trajektorię do
    pasa asteroid. Miał być oblot Marsa, ale przestrzelili.

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl