  • 31. Data: 2013-07-23 00:32:36
    Temat: Re: Tesla
    Od: _Michał <m...@g...pl>

    On 7/22/2013 12:42 AM, J.F. wrote:

    > Elektryki coraz blizej ?
    >
    > http://consumerist.com/2013/05/15/enough-people-can-
    afford-teslas-70k-electric-car-to-beat-sales-of-audi
    s-bmws-mercedes/

    > Tesli S sprzedalo sie 4750, wiecej niz topowych modeli mercedesa, bmw
    > i audi (w USA)
    >

    > I Tesla buduje stacje ladowania
    > http://consumerist.com/2013/05/30/tesla-tripling-its
    -supercharger-station-network-making-cross-country-r
    oad-trips-possible/

    > J.

    w krakowie widziałem kilka tych dupianych roadsterów
    ale S jest bardzo ok autem i ma w końcu zawieszenie pompowane ;)

    fajny filmik z fabryki:
    http://www.youtube.com/watch?v=FHzhJjPRnf0

  • 32. Data: 2013-07-23 01:12:39
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2013-07-22 21:41, Użytkownik megrims napisał:

    > czytałem kiedyś o teorii rodem z NWO i teorii spiskowych, że większość
    > technologii pozwalających na zwiększenie upakowania energii, która
    > mogła by zagrozić ropie naftowej jest wykupywana przez producentów ropy.
    > Może Chińczycy coś wymyślą.

    Bajki.
    Jedyna technologia mogąca zagrozić produktom ropopochodnym w
    motoryzacji to silniki na wodór. Silnik nie jest specjalnie
    skomplikowany i drogi, wodór tanio uzyskasz traktując wodę
    prądem elektrycznym tylko brak pojemników do przechowywania
    tego wodoru pod ciśnieniem. W efekcie pokazywane pojazdy
    demonstracyjne na wodór mają zasięg, sporo mniejszy niż
    elektryczne.

    Pozdrawiam

  • 33. Data: 2013-07-23 01:57:48
    Od: k...@g...com

    W dniu wtorek, 23 lipca 2013 01:12:39 UTC+2 użytkownik RadoslawF napisał:

> [...]
    >
    > tego wodoru pod ciśnieniem. W efekcie pokazywane pojazdy
    >
    > demonstracyjne na wodór mają zasięg, sporo mniejszy niż

    Tanio to ile za odpowiednik litra benzyny? I skąd brać prąd?

  • 34. Data: 2013-07-23 02:00:24
    Od: k...@g...com

    W dniu poniedziałek, 22 lipca 2013 12:40:43 UTC+2 użytkownik J.F napisał:
    > Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" napisał

    -supercharger-station-network-making-cross-country-r
    oad-trips-possible/

    model-60-kwh-livange/182034727.html

    > Zaplacisz, dociagna. I potem podatkiem obloza.
    >

    > Ale do domu nie potrzebujesz 150kW, rzadko sie zdarza ze z jednej
    >
    > trasy w druga jedziesz.
    >
    > Spokojnie moze sie 8h ladowac.
    >

    > Inna sprawa ze nie pogardzilbym malym spalinowym agregatem w
    >
    > elektrycznym samochodzie, ot tak na wypadek dluzszych tras czy
    >
    > kumulacji..
    >

    > J.

    Raczej agregatem ciągniętym za samochodem. Nie wiem czy zdajesz sobie sprawę że
    zniknąłeś idee samochodu elektrycznego.

  • 35. Data: 2013-07-23 08:05:42
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 23 Jul 2013 00:32:36 +0200, _Michał

    > ale S jest bardzo ok autem i ma w końcu zawieszenie pompowane ;)

    Przy zaznaczeniu, że pompowane jest tylko w wersji Performance.

    --
    Pozdor Myjk

  • 36. Data: 2013-07-23 08:10:50
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 22 Jul 2013 16:25:23 +0200, J.F

    > Hm, jest troche aut dobrze wytlumionych
    > i silnika na autostradzie nie slychac.

    Tylko kosztują wtedy 3x tyle co TS.

    --
    Pozdor Myjk

  • 37. Data: 2013-07-23 08:20:22
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 22 Jul 2013 13:10:32 -0500, A.L.

    > A gdzie sa te stacje?...

    Może przeanalizujesz ile czasu zajęło rozprzestrzenienie się stacji paliw
    czy LPG w stosunku do ilości pojazdów aż do obecnego stanu? Będziesz miał
    automatyczną odpowiedź.

    > Firma ktora oferowala wymienne alumulatory,
    > niedawno zbankrutowala.

    Do czego te akumulatory były?

    > Beriera do nowych technologii jest infrastruktura. Jak nei bedzie
    > stacji ladowania (albo wymiany akumulatorow) tak hesto jak teraz sa
    > stacje benzynowe, to nic z elektrycznych samochodow nie bedzie.

    Nic z tego nie będzie, jak się nie będzie nic robić, za to będzie się
    notorycznie pieprzyć że elektryczne samochody są tylko dla ekooszołomów.

    > No i ktos bedzie musial produkowac ten pard i jakos go przesylac.

    Elektrownie mają dużą nadprodukcje w pewnych godzinach stąd powstały dwie
    strefy aby zmusić ludzi do wykorzystywania prądu gdy jest go nadto. Co to
    za problem podłączyć auto do kontaktu, a elektrownia sama da prąd jak
    będzie go wystarczająco dużo i to jeszcze po niższej cenie.

    > I ile czasu potrwa zanim sie te infrastrukture zbuduje?

    Z pewnością szybciej jak się zacznie teraz niż jak się zacznie za lat 20.

    --
    Pozdor Myjk

  • 38. Data: 2013-07-23 10:02:23
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2013-07-22 16:25, J.F pisze:
> [...]

    http://moto.wp.pl/kat,92714,title,Wymiana-akumulator
    ow-w-Tesli-duzo-szybsza-od-tankowania,wid,15762116,w
    iadomosc.html?ticaid=110fea

    http://tiny.pl/hvdvc

  • 39. Data: 2013-07-23 10:13:58
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 23 Jul 2013 10:02:23 +0200, z

    > http://tiny.pl/hvdvc

    O proszę. Nie wpadłem żeby poszukać w tak prosty sposób. ;)

    http://www.youtube.com/watch?v=H5V0vL3nnHY
    http://www.youtube.com/watch?v=5VH4JloWFEI

    --
    Pozdor Myjk

  • 40. Data: 2013-07-23 10:24:15
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 23 Jul 2013 08:05:42 +0200, Myjk napisał(a):

    > Tue, 23 Jul 2013 00:32:36 +0200, _Michał

    > Przy zaznaczeniu, że pompowane jest tylko w wersji Performance.

    Ekologiczne (noga)? Czy na prad, znaczy na wegiel brunatny? :)

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio