  • 21. Data: 2013-07-22 20:53:48
    Temat: Re: Tesla
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "A.L." napisał w wiadomości
    >A gdzie sa te stacje?... Firma ktora oferowala wymienne alumulatory,
    >niedawno zbankrutowala.
    >Elektryczny samochodto neistety, kompletna utopia. Nei wiem jak w

    A co powiesz za 50 lat, jak ropy zabraknie ?
    Biodiesel, bioetanol ?

    >Europie, a;le w USA infratsruktura jest w fatalnym stanie. W Nowym
    >Jorku, jak jest goraco, apeluje sie do mieszkancow zeby wylaczali
    >klimatyzacje, bo siec nei wytrzymuje. Podziemne kable pamietaja
    >nieomalze czasy Edisona.

    No to u nas sporo lepiej.
    I klimat umiarkowany, wiec latem w nocy mozna swojego elektryka
    ladowac bez przeciazania sieci.

    >Beriera do nowych technologii jest infrastruktura. Jak nei bedzie
    >stacji ladowania (albo wymiany akumulatorow) tak hesto jak teraz sa
    >stacje benzynowe, to nic z elektrycznych samochodow nie bedzie. No i
    >ktos bedzie musial produkowac ten pard i jakos go przesylac. Ani
    >obecne elektrownie tego nie zrobia, ani istniejaca siec nei da rady.
    >Kto ma za to wszystko zaplacic? Podatnicy? W imie czego? I ile czasu
    >potrwa zanim sie te infrastrukture zbuduje?

    No i co - przesiadziesz sie na konia czy na rower, bo ropa sie jednak
    kiedys skonczy, wegiel tez :-)
    Wiec moze warto juz dzis budowac infrastrukture, bo potem bedzie za
    pozno :-)

    J.

  • 22. Data: 2013-07-22 21:13:23
    Od: anacron <a...@a...pl>

    W dniu 22.07.2013 20:53, J.F pisze:

    > No i co - przesiadziesz sie na konia czy na rower, bo ropa sie jednak
    > kiedys skonczy, wegiel tez :-)

    Produkują już ON ze zużytych baterii. Znaczy coś lepszego od ON. Paliwa
    syntetyczne to przyszłoś najbliższa. Do póki nie wsadzą reaktora
    atomowego do samochodu, elektryki będą tylko dla snobów jeżdżących po
    bulwarach.

    --
    Popieram https://www.facebook.com/NielegalneRadaryDoKosza

  • 23. Data: 2013-07-22 21:25:58
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 22 Jul 2013 12:34:18 -0500, A.L.

    > Kupuja oszolomy ekologiczne, ci ktorzy zawsze musa miec
    > najnowsze nowinki i ci ktorzy nei wiedza co zrobic z pieniedzmi.

    Nie stać cię i dorabiasz ideologię. :P Ja bym chciał takie auto nie dlatego
    że jestem oszołomem ekologicznym, ale ze względu na osiągi i ciszę w aucie.
    Od zawsze cięrpię w samochodzie, bo muszę słuchać pierdzenia silnika.

    > Cena w okolicy 100 tysiecy dolcow jest jak
    > na Ameryke totalnym nonsensem.

    Performance ksoztuje 87 tys. Inna sprawa, że jeszcze rok temu najwyższy
    model cenili na 49 tys.

    --
    Pozdor Myjk

  • 24. Data: 2013-07-22 21:39:23
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    J.F wrote:
    > Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" napisał
    -supercharger-station-network-making-cross-country-r
    oad-trips-possible/
    model-60-kwh-livange/182034727.html

    > Zaplacisz, dociagna. I potem podatkiem obloza.
    >
    > Ale do domu nie potrzebujesz 150kW, rzadko sie zdarza ze z jednej
    > trasy w druga jedziesz.
    > Spokojnie moze sie 8h ladowac.
    >
    > Inna sprawa ze nie pogardzilbym malym spalinowym agregatem w
    > elektrycznym samochodzie, ot tak na wypadek dluzszych tras czy
    > kumulacji..

    to sobie kupisz w castoramie i już. :)

  • 25. Data: 2013-07-22 21:41:50
    Od: megrims <m...@i...pl>

    W dniu 2013-07-22 21:13, anacron pisze:

> [...]
    > syntetyczne to przyszłoś najbliższa. Do póki nie wsadzą reaktora
    > atomowego do samochodu, elektryki będą tylko dla snobów jeżdżących po

    czytałem kiedyś o teorii rodem z NWO i teorii spiskowych, że większość
    technologii pozwalających na zwiększenie upakowania energii, która
    mogła by zagrozić ropie naftowej jest wykupywana przez producentów ropy.
    Może Chińczycy coś wymyślą.

  • 26. Data: 2013-07-22 21:54:51
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

    W dniu 22.07.2013 20:53, J.F pisze:

    > A co powiesz za 50 lat, jak ropy zabraknie ?
    > Biodiesel, bioetanol ?

    A skąd weźmiesz, jak nie będzie ropy dla rolnictwa?

    PS: fuck NSA Allah bomb - analyze this, assholes!

  • 27. Data: 2013-07-22 22:24:58
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2013-07-22 16:25, J.F pisze:

    > To rodzi sporo problemow ekonomicznych, chocby z ta gwarancja.

    Chwila. Gdzieś już czytałem że właśnie stacja ładowania lub szybka
    wymiana akumulatorów. Nie Tesla?

  • 28. Data: 2013-07-22 22:56:08
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    J.F wrote:

    > A co powiesz za 50 lat, jak ropy zabraknie ?
    > Biodiesel, bioetanol ?

    > No to u nas sporo lepiej.
    > I klimat umiarkowany, wiec latem w nocy mozna swojego elektryka
    > ladowac bez przeciazania sieci.

    oczywiście tylko może sie okazać że ci jednak przyłącza 50 czy 100 kW nie
    zrobią bo niema mocy w trafo...

    na wsi typowe trafo słupowe to jest ok 150kW i wystarcza ono na ok 10 do 20
    domów.

    > No i co - przesiadziesz sie na konia czy na rower, bo ropa sie jednak
    > kiedys skonczy, wegiel tez :-)
    > Wiec moze warto juz dzis budowac infrastrukture, bo potem bedzie za
    > pozno :-)

    Imho sieć przesyłowa konieczna do masowego ładowania elektryków jest
    podstawowym ograniczeniem rozwoju motoryzacji elektrycznej.

    nawet mi się nie chce liczyć ale prawdopodobnie trzeba by rozbudować sieci
    średniego napięcia (15 20 kV) i odbiorców podpinać bezpośrednio do tej sieci
    przez własne trafo. Tylko że wtedy koszty przyłacza sie robią troszkę duże.

    Sieć elektryczna jak każda inna jest projektowana przy założeniu że nigdy
    nie będzie sytuacji gdy wszystcy pobierają maksymalną moc zapotrzebowaną. W
    przypadku ładowania będzie inaczej.

  • 29. Data: 2013-07-22 22:57:24
    Od: Pawel O'Pajak <o...@i...pl>

    Powitanko,

    > Czemu ? Ta Tesla calkiem przyzwoicie wyglada.
    > Az za bardzo, spoko mozna by ja odchudzic.

    To juz by nie byla Tesla, to taki Bentley wsrod "elektrykow" full wypas
    w wyposazeniu i osiagach:
    http://www.youtube.com/watch?v=HFhTD7LGUdk#at=31
    ze sie tak pochwale filmem kolegi.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 30. Data: 2013-07-23 00:01:55
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Mon, 22 Jul 2013 20:53:48 +0200, "J.F"
    <j...@p...onet.pl> wrote:

    >A co powiesz za 50 lat, jak ropy zabraknie ?
    >Biodiesel, bioetanol ?

    Gdzies, na jakiejsc konferecji, juz nei pamietam jakiej,
    pzredstawiano prognoze ze przez najblizsze 75 lat silnik spalinowy
    bedzie podstawowym zrodlem napedu. Jak nie bedzie ropy, to bedzie gaz.
    Okazalo sie ze Ameryka siedzi na gazie

    >No i co - przesiadziesz sie na konia czy na rower, bo ropa sie jednak
    >kiedys skonczy, wegiel tez :-)
    >Wiec moze warto juz dzis budowac infrastrukture, bo potem bedzie za
    >pozno :-)

    Ja bym inwestowal, ale inwestowanie w infrasrukture nie jest
    politycznie wartosciowe. Nie zbija sie na tym politycznego kapitalu.
    Gdyby chciec pomalowac wszystkie mosty w stanie Nowy Jork farba
    antykorozyjna (a scicle mowiac, te ktore tego wymagaja) to przy
    obecnych srodkach trwaloby to cos 200 lat.

    Infrastruktura sie rozpada, i o ile wiem to w Europie nie jest
    najlepiej.

    Tak na marginesie, samochody elektryczne maja sens tylko gdy zostanie
    wdrozona energetyka jadrowa na masowa skale. Masowa, to znaczy tak
    zeby nie pzreba bylo przesylac energii na tysiace kilometrow

    A.L.