    From: A.L. <a...@a...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Tesla
    Date: Mon, 22 Jul 2013 17:01:55 -0500

    On Mon, 22 Jul 2013 20:53:48 +0200, "J.F"
    <j...@p...onet.pl> wrote:

    >A co powiesz za 50 lat, jak ropy zabraknie ?
    >Biodiesel, bioetanol ?

    Gdzies, na jakiejsc konferecji, juz nei pamietam jakiej,
    pzredstawiano prognoze ze przez najblizsze 75 lat silnik spalinowy
    bedzie podstawowym zrodlem napedu. Jak nie bedzie ropy, to bedzie gaz.
    Okazalo sie ze Ameryka siedzi na gazie

    >No i co - przesiadziesz sie na konia czy na rower, bo ropa sie jednak
    >kiedys skonczy, wegiel tez :-)
    >Wiec moze warto juz dzis budowac infrastrukture, bo potem bedzie za
    >pozno :-)

    Ja bym inwestowal, ale inwestowanie w infrasrukture nie jest
    politycznie wartosciowe. Nie zbija sie na tym politycznego kapitalu.
    Gdyby chciec pomalowac wszystkie mosty w stanie Nowy Jork farba
    antykorozyjna (a scicle mowiac, te ktore tego wymagaja) to przy
    obecnych srodkach trwaloby to cos 200 lat.

    Infrastruktura sie rozpada, i o ile wiem to w Europie nie jest
    najlepiej.

    Tak na marginesie, samochody elektryczne maja sens tylko gdy zostanie
    wdrozona energetyka jadrowa na masowa skale. Masowa, to znaczy tak
    zeby nie pzreba bylo przesylac energii na tysiace kilometrow

    A.L.