eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

Ilość wypowiedzi w tym wątku: 65

  • 11. Data: 2013-07-22 15:31:40
    Temat: Re: Tesla
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 22 Jul 2013 15:22:38 +0200, J.F

    > Nie, czemu, 300km zasiegu (liczyc sie z tym ze po latach spadnie do
    > 150), a w razie czego normalny samochod.

    Podobno dają 8 lat na akumulatory bez limitu km (na największe pojemności).
    Ja pierdziu, od dawna marzy mi się takie auto, które nie generuje hałasu ze
    strony silnika.

    > Turbina czy ogniwo paliwowe - kwestia techniczna, byleby sie dalo
    > dotankowac szybko w trasie.

    Nie mogłem znaleźć specyfikacji jak są zainstalowane akumulatory. Domyślam
    się, że na całej podłodze. Pytanie czy dałoby się to zrobić szybko
    demontowalne i zamiast stacji ładujących z postojem 2h podmieniać
    (maszynowo) akumulatory.

    --
    Pozdor Myjk


  • 12. Data: 2013-07-22 16:25:23
    Temat: Re: Tesla
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Myjk" napisał w wiadomości grup
    Mon, 22 Jul 2013 15:22:38 +0200, J.F
    >> Nie, czemu, 300km zasiegu (liczyc sie z tym ze po latach spadnie do
    >> 150), a w razie czego normalny samochod.
    >Podobno dają 8 lat na akumulatory bez limitu km (na największe
    >pojemności).

    Ale czy gwarancje zasiegu tez daja ?
    Niestety - li-ion sie zuzywaja i pojemnosc coraz mniejsza.

    >Ja pierdziu, od dawna marzy mi się takie auto, które nie generuje
    >hałasu ze
    >strony silnika.

    Hm, jest troche aut dobrze wytlumionych i silnika na autostradzie nie
    slychac.

    >Nie mogłem znaleźć specyfikacji jak są zainstalowane akumulatory.
    >Domyślam
    >się, że na całej podłodze. Pytanie czy dałoby się to zrobić szybko
    >demontowalne i zamiast stacji ładujących z postojem 2h podmieniać
    >(maszynowo) akumulatory.

    To rodzi sporo problemow ekonomicznych, chocby z ta gwarancja.

    J.


  • 13. Data: 2013-07-22 18:18:37
    Temat: Re: Tesla
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Mon, 22 Jul 2013 15:31:40 +0200, Myjk napisał(a):

    > Mon, 22 Jul 2013 15:22:38 +0200, J.F
    >
    >> Nie, czemu, 300km zasiegu (liczyc sie z tym ze po latach spadnie do
    >> 150), a w razie czego normalny samochod.
    >
    > Podobno dają 8 lat na akumulatory bez limitu km (na największe pojemności).
    > Ja pierdziu, od dawna marzy mi się takie auto, które nie generuje hałasu ze
    > strony silnika.
    >
    >> Turbina czy ogniwo paliwowe - kwestia techniczna, byleby sie dalo
    >> dotankowac szybko w trasie.
    >
    > Nie mogłem znaleźć specyfikacji jak są zainstalowane akumulatory. Domyślam
    > się, że na całej podłodze. Pytanie czy dałoby się to zrobić szybko
    > demontowalne i zamiast stacji ładujących z postojem 2h podmieniać
    > (maszynowo) akumulatory.

    Podmienianie akumulatorów to ciężka sprawa, bo jednak akumulator nie butla
    na propan-butan.
    Wyjeżdżasz z nowym akumulatorem z salonu, podjeżdżasz na stacje i
    wymieniają Ci go na jakiś stary strucel


  • 14. Data: 2013-07-22 18:41:42
    Temat: Re: Tesla
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 22 Jul 2013 18:18:37 +0200, Tomasz Pyra

    > Podmienianie akumulatorów to ciężka sprawa,
    > bo jednak akumulator nie butla na propan-butan.

    Jeśli dobrze to skonstruować, to wymiana (od dołu) byłaby łatwiejsza
    maszynowo niż butli.

    > Wyjeżdżasz z nowym akumulatorem z salonu, podjeżdżasz
    > na stacje i wymieniają Ci go na jakiś stary strucel

    Podobnie jest z butlami gazowymi i jakoś to działa. W takim wypadku
    producent musiałby dawać gwarancję na podmieniane akumulatory, co również
    zwalniaoby użytkownika z problemu co się stanie z akumulatorami po 8 latach
    -- co oczywiście producent odbiłby sobie w wyższych opłatach za
    "tankowanie".

    --
    Pozdor Myjk


  • 15. Data: 2013-07-22 19:14:32
    Temat: Re: Tesla
    Od: megrims <m...@i...pl>

    W dniu 2013-07-22 18:41, Myjk pisze:
    > Mon, 22 Jul 2013 18:18:37 +0200, Tomasz Pyra
    >
    >> Podmienianie akumulatorów to ciężka sprawa,
    >> bo jednak akumulator nie butla na propan-butan.
    >
    > Jeśli dobrze to skonstruować, to wymiana (od dołu) byłaby łatwiejsza
    > maszynowo niż butli.
    >
    >> Wyjeżdżasz z nowym akumulatorem z salonu, podjeżdżasz
    >> na stacje i wymieniają Ci go na jakiś stary strucel
    >
    > Podobnie jest z butlami gazowymi i jakoś to działa. W takim wypadku
    > producent musiałby dawać gwarancję na podmieniane akumulatory, co również
    > zwalniaoby użytkownika z problemu co się stanie z akumulatorami po 8 latach
    > -- co oczywiście producent odbiłby sobie w wyższych opłatach za
    > "tankowanie".
    >

    Butla nie traci pojemności w miarę używania. Pomijam syf, który może
    zebrać się w niej.


  • 16. Data: 2013-07-22 19:34:18
    Temat: Re: Tesla
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Mon, 22 Jul 2013 00:42:52 +0200, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:

    >
    >Elektryki coraz blizej ?
    >
    >http://consumerist.com/2013/05/15/enough-people-can
    -afford-teslas-70k-electric-car-to-beat-sales-of-aud
    is-bmws-mercedes/
    >
    >Tesli S sprzedalo sie 4750, wiecej niz topowych modeli mercedesa, bmw
    >i audi (w USA)


    Biorac pod uwage wielkosc rynku amerykanskiego, to jest minej wiecej
    rowne zeru.

    Kupuja oszolomy ekologiczne, ci ktorzy zawsze musa miec najnowsze
    nowinki i ci ktorzy nei wiedza co zrobic z pieniedzmi.

    Cena w okolicy 100 tysiecy dolcow jest jak na Ameryke totalnym
    nonsensem.

    A.L.


  • 17. Data: 2013-07-22 19:47:36
    Temat: Re: Tesla
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "megrims" napisał w wiadomości
    W dniu 2013-07-22 18:41, Myjk pisze:
    >>> Wyjeżdżasz z nowym akumulatorem z salonu, podjeżdżasz
    >>> na stacje i wymieniają Ci go na jakiś stary strucel
    >> Podobnie jest z butlami gazowymi i jakoś to działa. W takim wypadku
    >> producent musiałby dawać gwarancję na podmieniane akumulatory, co
    >> również
    >> zwalniaoby użytkownika z problemu co się stanie z akumulatorami po
    >> 8 latach
    >> -- co oczywiście producent odbiłby sobie w wyższych opłatach za
    >> "tankowanie".

    >Butla nie traci pojemności w miarę używania. Pomijam syf, który może
    >zebrać się w niej.

    Proste - nie placisz za akumulatory, tylko wynajmujesz.
    Przy okazji jestes przywiazany do stacji ladowania ... nie wiem -
    Tesla, Shell czy Panasonic.

    J.


  • 18. Data: 2013-07-22 20:10:32
    Temat: Re: Tesla
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Mon, 22 Jul 2013 19:47:36 +0200, "J.F"
    <j...@p...onet.pl> wrote:

    >Użytkownik "megrims" napisał w wiadomości
    >W dniu 2013-07-22 18:41, Myjk pisze:
    >>>> Wyjeżdżasz z nowym akumulatorem z salonu, podjeżdżasz
    >>>> na stacje i wymieniają Ci go na jakiś stary strucel
    >>> Podobnie jest z butlami gazowymi i jakoś to działa. W takim wypadku
    >>> producent musiałby dawać gwarancję na podmieniane akumulatory, co
    >>> również
    >>> zwalniaoby użytkownika z problemu co się stanie z akumulatorami po
    >>> 8 latach
    >>> -- co oczywiście producent odbiłby sobie w wyższych opłatach za
    >>> "tankowanie".
    >
    >>Butla nie traci pojemności w miarę używania. Pomijam syf, który może
    >>zebrać się w niej.
    >
    >Proste - nie placisz za akumulatory, tylko wynajmujesz.
    >Przy okazji jestes przywiazany do stacji ladowania ... nie wiem -
    >Tesla, Shell czy Panasonic.
    >

    A gdzie sa te stacje?... Firma ktora oferowala wymienne alumulatory,
    niedawno zbankrutowala.

    Elektryczny samochodto neistety, kompletna utopia. Nei wiem jak w
    Europie, a;le w USA infratsruktura jest w fatalnym stanie. W Nowym
    Jorku, jak jest goraco, apeluje sie do mieszkancow zeby wylaczali
    klimatyzacje, bo siec nei wytrzymuje. Podziemne kable pamietaja
    nieomalze czasy Edisona. W zime, jak posypuje sola chodniki, radzi sie
    aby na spacer wybierac sie z pieskiem. Jak gdzies jest pzrebicie
    izolacji, to pieska usmierci a nie obywatela.

    No i teraz wyobrazmy sobei ze kazdy przychodzi do domu i zaczyna
    ladowac swoj samochod. Obciazenie klimatyzatorem to drabny pryszcz.

    Beriera do nowych technologii jest infrastruktura. Jak nei bedzie
    stacji ladowania (albo wymiany akumulatorow) tak hesto jak teraz sa
    stacje benzynowe, to nic z elektrycznych samochodow nie bedzie. No i
    ktos bedzie musial produkowac ten pard i jakos go przesylac. Ani
    obecne elektrownie tego nie zrobia, ani istniejaca siec nei da rady.
    Kto ma za to wszystko zaplacic? Podatnicy? W imie czego? I ile czasu
    potrwa zanim sie te infrastrukture zbuduje?

    A.L.


  • 19. Data: 2013-07-22 20:40:34
    Temat: Re: Tesla
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>


    Uzytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisal w wiadomosci
    news:10nqdftwtt9u2.1f58t94nul80r$.dlg@40tude.net...
    >
    > Elektryki coraz blizej ?

    Oby coraz blizej fiaska.


  • 20. Data: 2013-07-22 20:49:14
    Temat: Re: Tesla
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Ghost" napisał w wiadomości
    Uzytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisal w wiadomosci
    >> Elektryki coraz blizej ?
    >Oby coraz blizej fiaska.

    Czemu ? Ta Tesla calkiem przyzwoicie wyglada.
    Az za bardzo, spoko mozna by ja odchudzic.


    J.

strony : 1 . [ 2 ] . 3 ... 7


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: