-
11. Data: 2021-12-05 17:22:35
Temat: Re: Termitowe spawanie szyn w torze bezstykowym
Od: cef <c...@i...pl>
W dniu 2021-12-05 o 14:55, Zenek Kapelinder pisze:
> niedziela, 5 grudnia 2021 o 09:55:45 UTC+1 cef napisał(a):
>> W dniu 2021-12-04 o 20:38, Zenek Kapelinder pisze:
>>> sobota, 4 grudnia 2021 o 12:01:15 UTC+1 Robert Tomasik napisał(a):
>>>> W dniu 04.12.2021 o 03:06, Zenek Kapelinder pisze:
>>>>> To wyobraź sobie, jeśli masz odpowiednią podstawową wiedzę o
>>>>> spawaniu, ile pierdolenia by było jak by zamiast łączenia szyn jak na
>>>>> filmie trzeba by je pospawać.
>>>> W ogóle sobie nie wyobrażam pospawania tak grubego elementu, który
>>>> zresztą jest narażony na zmęczenie przecież, bo jak jedzie pociąg, to
>>>> pod każdym kołem zmienia się obciążenie w te i we wte w połowie miedzy
>>>> kołami. Myślę, ze z tego powodu wcześniej to skręcano.
>>>>
>>>> --
>>>> Robert Tomasik
>>> Jeśli idzie o spawanie to szyna kolejowa wcale nie jest taka gruba. Dali by radę
ale czas się liczy i spawanie termitwe jest zwyczajnie szybsze. Żeby zrobić jakiś
znaczący odcinek torów potrzeba by było mnóstwo wykwalifikowanych spawaczy, spawarek,
urządzeń do obróbki cieplnej. Łączenie terminowe mogą robić ludzie po przyuczeniu.
Samochodów nie składaja w fabrykach mechanicy pojazdowi tylko ludzie z przyuczenia.
>>>
>> Mam kolegę pracującego w firmach obsługujących roboty
>> torowe i przy tych wszystkich maszynach torowych istotna jest powtarzalność
>> procesów a nie możliwość stawiania byle kogo do obsługi tego.
>> Jak zaczniesz zatrudniać ludzi, to zauważysz, że ci którzy mają
>> wykonywać najprostsze prace cierpią na syndrom resetu w bramie
>> zakładu i następnego już nie wiedzą jak sobie radzić z tym
>> co opanowali wczoraj i byle kto nie obsłuży tego należycie.
> Ty masz kolegę co mówił a ja zatrudniałem pracowników i co to jest reset na bramie
jak to ładnie określiłeś jest mi bardzo dobrze znane. Prawdziwa historyjka. Facet
który w zakładach remontujących ciężarówki przykrecal od nastu lat kabinę do ramy
twierdził że po tylu latach praktyki jaki by nie był w pracy pijany to ramę i tak
dobr,e przykręci. Człowiek łączący szyny to taki sam fachowiec jak ten od
przykręcania ram. Ktoś inny mu tak przygotował prace że nie musi myśleć a od
pilnowania jest brygadzista. Jego syndrom bramy nie dotyczy.
Jak byś zatrudniał, to byś zauważył, że syndrom bramy czy resetu dotyczy
właśnie najczęściej tych najprostszych prac. Też mogę opisać kilka
historyjek warsztatowych jak pracownik zapomina po tygodniu czego się
nauczył wczoraj.
Spawanie ze skrzynką/spoiwem na szynie jest po to, żeby zawsze było tak samo
a nie żeby obsługiwać to mogła małpa.
-
12. Data: 2021-12-05 21:22:16
Temat: Re: Termitowe spawanie szyn w torze bezstykowym
Od: a a <m...@g...com>
On Sunday, 5 December 2021 at 17:22:36 UTC+1, cef wrote:
> W dniu 2021-12-05 o 14:55, Zenek Kapelinder pisze:
> > niedziela, 5 grudnia 2021 o 09:55:45 UTC+1 cef napisał(a):
> >> W dniu 2021-12-04 o 20:38, Zenek Kapelinder pisze:
> >>> sobota, 4 grudnia 2021 o 12:01:15 UTC+1 Robert Tomasik napisał(a):
> >>>> W dniu 04.12.2021 o 03:06, Zenek Kapelinder pisze:
> >>>>> To wyobraź sobie, jeśli masz odpowiednią podstawową wiedzę o
> >>>>> spawaniu, ile pierdolenia by było jak by zamiast łączenia szyn jak na
> >>>>> filmie trzeba by je pospawać.
> >>>> W ogóle sobie nie wyobrażam pospawania tak grubego elementu, który
> >>>> zresztą jest narażony na zmęczenie przecież, bo jak jedzie pociąg, to
> >>>> pod każdym kołem zmienia się obciążenie w te i we wte w połowie miedzy
> >>>> kołami. Myślę, ze z tego powodu wcześniej to skręcano.
> >>>>
> >>>> --
> >>>> Robert Tomasik
> >>> Jeśli idzie o spawanie to szyna kolejowa wcale nie jest taka gruba. Dali by
radę ale czas się liczy i spawanie termitwe jest zwyczajnie szybsze. Żeby zrobić
jakiś znaczący odcinek torów potrzeba by było mnóstwo wykwalifikowanych spawaczy,
spawarek, urządzeń do obróbki cieplnej. Łączenie terminowe mogą robić ludzie po
przyuczeniu. Samochodów nie składaja w fabrykach mechanicy pojazdowi tylko ludzie z
przyuczenia.
> >>>
> >> Mam kolegę pracującego w firmach obsługujących roboty
> >> torowe i przy tych wszystkich maszynach torowych istotna jest powtarzalność
> >> procesów a nie możliwość stawiania byle kogo do obsługi tego.
> >> Jak zaczniesz zatrudniać ludzi, to zauważysz, że ci którzy mają
> >> wykonywać najprostsze prace cierpią na syndrom resetu w bramie
> >> zakładu i następnego już nie wiedzą jak sobie radzić z tym
> >> co opanowali wczoraj i byle kto nie obsłuży tego należycie.
> > Ty masz kolegę co mówił a ja zatrudniałem pracowników i co to jest reset na
bramie jak to ładnie określiłeś jest mi bardzo dobrze znane. Prawdziwa historyjka.
Facet który w zakładach remontujących ciężarówki przykrecal od nastu lat kabinę do
ramy twierdził że po tylu latach praktyki jaki by nie był w pracy pijany to ramę i
tak dobr,e przykręci. Człowiek łączący szyny to taki sam fachowiec jak ten od
przykręcania ram. Ktoś inny mu tak przygotował prace że nie musi myśleć a od
pilnowania jest brygadzista. Jego syndrom bramy nie dotyczy.
> Jak byś zatrudniał, to byś zauważył, że syndrom bramy czy resetu dotyczy
> właśnie najczęściej tych najprostszych prac. Też mogę opisać kilka
> historyjek warsztatowych jak pracownik zapomina po tygodniu czego się
> nauczył wczoraj.
> Spawanie ze skrzynką/spoiwem na szynie jest po to, żeby zawsze było tak samo
> a nie żeby obsługiwać to mogła małpa.
termitowanie szyn można zastąpić łączeniem indukcyjnym, ale jest to droga
technologia, aby doprowadzić żelazo do stanu płynnego w miejscu wykonania spoiny
A dodatkowo takie indykcyjne grzanie zmienia parametry stali na dłuższym odcinku.
Termitowanie jest prostsze i tansze, gdyż mamy szczelinę pomiędzy szynami i mamy ją
wypelnić trwałą spoiną
Można by stosować proces zgrzewania , znany z rur wodociągowych PVC
Czyli żelazko z grzałką, rogrzewające 2 odcinki rur do temperatury topnienia plastiku
i siłowniki ściskające, aby wykonać wargę w miejscu zgrzania.
W przypadku szyn, żelazko z grzałką trudnoi wykonać bez indukcji
No i siłowniki tej mocy też kosztują
Ale nie należy wykluczać że spawanie termitem zostanie zastąpione zgrzewaniem
indukcyjnym + siłowniki, dociskające 2 odcinki szyb do siebie
Albo tylko jeden, gdyż drugi odcinek już będzie unieruchomiony dlugą magistralą
-
13. Data: 2021-12-05 21:34:52
Temat: Re: Termitowe spawanie szyn w torze bezstykowym
Od: a a <m...@g...com>
On Sunday, 5 December 2021 at 17:22:36 UTC+1, cef wrote:
> W dniu 2021-12-05 o 14:55, Zenek Kapelinder pisze:
> > niedziela, 5 grudnia 2021 o 09:55:45 UTC+1 cef napisał(a):
> >> W dniu 2021-12-04 o 20:38, Zenek Kapelinder pisze:
> >>> sobota, 4 grudnia 2021 o 12:01:15 UTC+1 Robert Tomasik napisał(a):
> >>>> W dniu 04.12.2021 o 03:06, Zenek Kapelinder pisze:
> >>>>> To wyobraź sobie, jeśli masz odpowiednią podstawową wiedzę o
> >>>>> spawaniu, ile pierdolenia by było jak by zamiast łączenia szyn jak na
> >>>>> filmie trzeba by je pospawać.
> >>>> W ogóle sobie nie wyobrażam pospawania tak grubego elementu, który
> >>>> zresztą jest narażony na zmęczenie przecież, bo jak jedzie pociąg, to
> >>>> pod każdym kołem zmienia się obciążenie w te i we wte w połowie miedzy
> >>>> kołami. Myślę, ze z tego powodu wcześniej to skręcano.
> >>>>
> >>>> --
> >>>> Robert Tomasik
> >>> Jeśli idzie o spawanie to szyna kolejowa wcale nie jest taka gruba. Dali by
radę ale czas się liczy i spawanie termitwe jest zwyczajnie szybsze. Żeby zrobić
jakiś znaczący odcinek torów potrzeba by było mnóstwo wykwalifikowanych spawaczy,
spawarek, urządzeń do obróbki cieplnej. Łączenie terminowe mogą robić ludzie po
przyuczeniu. Samochodów nie składaja w fabrykach mechanicy pojazdowi tylko ludzie z
przyuczenia.
> >>>
> >> Mam kolegę pracującego w firmach obsługujących roboty
> >> torowe i przy tych wszystkich maszynach torowych istotna jest powtarzalność
> >> procesów a nie możliwość stawiania byle kogo do obsługi tego.
> >> Jak zaczniesz zatrudniać ludzi, to zauważysz, że ci którzy mają
> >> wykonywać najprostsze prace cierpią na syndrom resetu w bramie
> >> zakładu i następnego już nie wiedzą jak sobie radzić z tym
> >> co opanowali wczoraj i byle kto nie obsłuży tego należycie.
> > Ty masz kolegę co mówił a ja zatrudniałem pracowników i co to jest reset na
bramie jak to ładnie określiłeś jest mi bardzo dobrze znane. Prawdziwa historyjka.
Facet który w zakładach remontujących ciężarówki przykrecal od nastu lat kabinę do
ramy twierdził że po tylu latach praktyki jaki by nie był w pracy pijany to ramę i
tak dobr,e przykręci. Człowiek łączący szyny to taki sam fachowiec jak ten od
przykręcania ram. Ktoś inny mu tak przygotował prace że nie musi myśleć a od
pilnowania jest brygadzista. Jego syndrom bramy nie dotyczy.
> Jak byś zatrudniał, to byś zauważył, że syndrom bramy czy resetu dotyczy
> właśnie najczęściej tych najprostszych prac. Też mogę opisać kilka
> historyjek warsztatowych jak pracownik zapomina po tygodniu czego się
> nauczył wczoraj.
> Spawanie ze skrzynką/spoiwem na szynie jest po to, żeby zawsze było tak samo
> a nie żeby obsługiwać to mogła małpa.
--To obtain sound railroad welds, the ends of the rails being thermite welded are
preheated with a torch to an orange heat, to ensure the molten steel is not chilled
during the pour.
https://en.wikipedia.org/wiki/Exothermic_welding#:~:
text=Thermite%20welding%20was%20a%20step%20forward%2
0for%20joining,employs%20molten%20metal%20to%20perma
nently%20join%20the%20conductors.
metoda ma 100 lat, czyli jest stara jak świat
ale dziala, bo jest tania i szybka i mobilna
-
14. Data: 2021-12-05 22:15:50
Temat: Re: Termitowe spawanie szyn w torze bezstykowym
Od: WM <c...@p...onet.pl>
W dniu 2021-12-04 o 01:03, Marcin Debowski pisze:
> https://youtu.be/035DOWfo2Xs
> Tak mi się nawineło podczas oglądania historycznych filmów z paru miast.
> W sumie nie spodziewałęm się, że tyle z tym pierniczenia.
> Dodatkowa atrakcja - rozcieranie azbestu w dłoni.
>
Są elektryczne zgrzewarki do szyn.
https://www.grupazue.pl/oferta/baza-transportu-i-spr
zetu-specjalnego/sprzet-do-robot-kolejowych/zgrzewar
ka-kcm-007
WM
-
15. Data: 2021-12-05 22:20:28
Temat: Re: Termitowe spawanie szyn w torze bezstykowym
Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>
niedziela, 5 grudnia 2021 o 17:22:36 UTC+1 cef napisał(a):
> W dniu 2021-12-05 o 14:55, Zenek Kapelinder pisze:
> > niedziela, 5 grudnia 2021 o 09:55:45 UTC+1 cef napisał(a):
> >> W dniu 2021-12-04 o 20:38, Zenek Kapelinder pisze:
> >>> sobota, 4 grudnia 2021 o 12:01:15 UTC+1 Robert Tomasik napisał(a):
> >>>> W dniu 04.12.2021 o 03:06, Zenek Kapelinder pisze:
> >>>>> To wyobraź sobie, jeśli masz odpowiednią podstawową wiedzę o
> >>>>> spawaniu, ile pierdolenia by było jak by zamiast łączenia szyn jak na
> >>>>> filmie trzeba by je pospawać.
> >>>> W ogóle sobie nie wyobrażam pospawania tak grubego elementu, który
> >>>> zresztą jest narażony na zmęczenie przecież, bo jak jedzie pociąg, to
> >>>> pod każdym kołem zmienia się obciążenie w te i we wte w połowie miedzy
> >>>> kołami. Myślę, ze z tego powodu wcześniej to skręcano.
> >>>>
> >>>> --
> >>>> Robert Tomasik
> >>> Jeśli idzie o spawanie to szyna kolejowa wcale nie jest taka gruba. Dali by
radę ale czas się liczy i spawanie termitwe jest zwyczajnie szybsze. Żeby zrobić
jakiś znaczący odcinek torów potrzeba by było mnóstwo wykwalifikowanych spawaczy,
spawarek, urządzeń do obróbki cieplnej. Łączenie terminowe mogą robić ludzie po
przyuczeniu. Samochodów nie składaja w fabrykach mechanicy pojazdowi tylko ludzie z
przyuczenia.
> >>>
> >> Mam kolegę pracującego w firmach obsługujących roboty
> >> torowe i przy tych wszystkich maszynach torowych istotna jest powtarzalność
> >> procesów a nie możliwość stawiania byle kogo do obsługi tego.
> >> Jak zaczniesz zatrudniać ludzi, to zauważysz, że ci którzy mają
> >> wykonywać najprostsze prace cierpią na syndrom resetu w bramie
> >> zakładu i następnego już nie wiedzą jak sobie radzić z tym
> >> co opanowali wczoraj i byle kto nie obsłuży tego należycie.
> > Ty masz kolegę co mówił a ja zatrudniałem pracowników i co to jest reset na
bramie jak to ładnie określiłeś jest mi bardzo dobrze znane. Prawdziwa historyjka.
Facet który w zakładach remontujących ciężarówki przykrecal od nastu lat kabinę do
ramy twierdził że po tylu latach praktyki jaki by nie był w pracy pijany to ramę i
tak dobr,e przykręci. Człowiek łączący szyny to taki sam fachowiec jak ten od
przykręcania ram. Ktoś inny mu tak przygotował prace że nie musi myśleć a od
pilnowania jest brygadzista. Jego syndrom bramy nie dotyczy.
> Jak byś zatrudniał, to byś zauważył, że syndrom bramy czy resetu dotyczy
> właśnie najczęściej tych najprostszych prac. Też mogę opisać kilka
> historyjek warsztatowych jak pracownik zapomina po tygodniu czego się
> nauczył wczoraj.
> Spawanie ze skrzynką/spoiwem na szynie jest po to, żeby zawsze było tak samo
> a nie żeby obsługiwać to mogła małpa.
Nie jak bym zatrudnienial a zatrudniałem, wiem co napisałem. Dlatego tokarz co toczy
cały czas ze cztery detale, oczywiście nie od razu a co jakiś czas, musi mieć
rysunek. Masz rację że wymyślono żeby z technicznego punktu widzenia było jak
najlepiej, ekonomicznego jak najtaniej. A potem dostosowano technologie do
możliwości intelektualnych małpy ze zdolnościami manualnymi poprawnie rozwiniętego
sześciolatka. Kiedyś możliwe że było trochę lepiej ale teraz jak na łeb jest 11
litrów spirytusu rocznie jest tragedia.
-
16. Data: 2021-12-05 22:22:51
Temat: Re: Termitowe spawanie szyn w torze bezstykowym
Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>
niedziela, 5 grudnia 2021 o 21:22:17 UTC+1 m...@g...com napisał(a):
> On Sunday, 5 December 2021 at 17:22:36 UTC+1, cef wrote:
> > W dniu 2021-12-05 o 14:55, Zenek Kapelinder pisze:
> > > niedziela, 5 grudnia 2021 o 09:55:45 UTC+1 cef napisał(a):
> > >> W dniu 2021-12-04 o 20:38, Zenek Kapelinder pisze:
> > >>> sobota, 4 grudnia 2021 o 12:01:15 UTC+1 Robert Tomasik napisał(a):
> > >>>> W dniu 04.12.2021 o 03:06, Zenek Kapelinder pisze:
> > >>>>> To wyobraź sobie, jeśli masz odpowiednią podstawową wiedzę o
> > >>>>> spawaniu, ile pierdolenia by było jak by zamiast łączenia szyn jak na
> > >>>>> filmie trzeba by je pospawać.
> > >>>> W ogóle sobie nie wyobrażam pospawania tak grubego elementu, który
> > >>>> zresztą jest narażony na zmęczenie przecież, bo jak jedzie pociąg, to
> > >>>> pod każdym kołem zmienia się obciążenie w te i we wte w połowie miedzy
> > >>>> kołami. Myślę, ze z tego powodu wcześniej to skręcano.
> > >>>>
> > >>>> --
> > >>>> Robert Tomasik
> > >>> Jeśli idzie o spawanie to szyna kolejowa wcale nie jest taka gruba. Dali by
radę ale czas się liczy i spawanie termitwe jest zwyczajnie szybsze. Żeby zrobić
jakiś znaczący odcinek torów potrzeba by było mnóstwo wykwalifikowanych spawaczy,
spawarek, urządzeń do obróbki cieplnej. Łączenie terminowe mogą robić ludzie po
przyuczeniu. Samochodów nie składaja w fabrykach mechanicy pojazdowi tylko ludzie z
przyuczenia.
> > >>>
> > >> Mam kolegę pracującego w firmach obsługujących roboty
> > >> torowe i przy tych wszystkich maszynach torowych istotna jest powtarzalność
> > >> procesów a nie możliwość stawiania byle kogo do obsługi tego.
> > >> Jak zaczniesz zatrudniać ludzi, to zauważysz, że ci którzy mają
> > >> wykonywać najprostsze prace cierpią na syndrom resetu w bramie
> > >> zakładu i następnego już nie wiedzą jak sobie radzić z tym
> > >> co opanowali wczoraj i byle kto nie obsłuży tego należycie.
> > > Ty masz kolegę co mówił a ja zatrudniałem pracowników i co to jest reset na
bramie jak to ładnie określiłeś jest mi bardzo dobrze znane. Prawdziwa historyjka.
Facet który w zakładach remontujących ciężarówki przykrecal od nastu lat kabinę do
ramy twierdził że po tylu latach praktyki jaki by nie był w pracy pijany to ramę i
tak dobr,e przykręci. Człowiek łączący szyny to taki sam fachowiec jak ten od
przykręcania ram. Ktoś inny mu tak przygotował prace że nie musi myśleć a od
pilnowania jest brygadzista. Jego syndrom bramy nie dotyczy.
> > Jak byś zatrudniał, to byś zauważył, że syndrom bramy czy resetu dotyczy
> > właśnie najczęściej tych najprostszych prac. Też mogę opisać kilka
> > historyjek warsztatowych jak pracownik zapomina po tygodniu czego się
> > nauczył wczoraj.
> > Spawanie ze skrzynką/spoiwem na szynie jest po to, żeby zawsze było tak samo
> > a nie żeby obsługiwać to mogła małpa.
> termitowanie szyn można zastąpić łączeniem indukcyjnym, ale jest to droga
technologia, aby doprowadzić żelazo do stanu płynnego w miejscu wykonania spoiny
> A dodatkowo takie indykcyjne grzanie zmienia parametry stali na dłuższym odcinku.
>
> Termitowanie jest prostsze i tansze, gdyż mamy szczelinę pomiędzy szynami i mamy ją
wypelnić trwałą spoiną
>
> Można by stosować proces zgrzewania , znany z rur wodociągowych PVC
>
> Czyli żelazko z grzałką, rogrzewające 2 odcinki rur do temperatury topnienia
plastiku i siłowniki ściskające, aby wykonać wargę w miejscu zgrzania.
>
> W przypadku szyn, żelazko z grzałką trudnoi wykonać bez indukcji
> No i siłowniki tej mocy też kosztują
>
> Ale nie należy wykluczać że spawanie termitem zostanie zastąpione zgrzewaniem
indukcyjnym + siłowniki, dociskające 2 odcinki szyb do siebie
> Albo tylko jeden, gdyż drugi odcinek już będzie unieruchomiony dlugą magistralą
Z zwykle rekuperatory zostaną zastąpione rekuperatorami według twojego pomyslu o COP
ok 10.
-
17. Data: 2021-12-05 22:46:24
Temat: Re: Termitowe spawanie szyn w torze bezstykowym
Od: a a <m...@g...com>
On Sunday, 5 December 2021 at 22:15:51 UTC+1, WM wrote:
> W dniu 2021-12-04 o 01:03, Marcin Debowski pisze:
> > https://youtu.be/035DOWfo2Xs
> > Tak mi się nawineło podczas oglądania historycznych filmów z paru miast.
> > W sumie nie spodziewałęm się, że tyle z tym pierniczenia.
> > Dodatkowa atrakcja - rozcieranie azbestu w dłoni.
> >
> Są elektryczne zgrzewarki do szyn.
> https://www.grupazue.pl/oferta/baza-transportu-i-spr
zetu-specjalnego/sprzet-do-robot-kolejowych/zgrzewar
ka-kcm-007
>
>
> WM
p;orównywal ktoś jakość tego spęczenia z termitowym spawaniem ?
Siła spęczania 1200kN.
-
18. Data: 2021-12-05 23:19:43
Temat: Re: Termitowe spawanie szyn w torze bezstykowym
Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>
niedziela, 5 grudnia 2021 o 22:46:25 UTC+1 m...@g...com napisał(a):
> On Sunday, 5 December 2021 at 22:15:51 UTC+1, WM wrote:
> > W dniu 2021-12-04 o 01:03, Marcin Debowski pisze:
> > > https://youtu.be/035DOWfo2Xs
> > > Tak mi się nawineło podczas oglądania historycznych filmów z paru miast.
> > > W sumie nie spodziewałęm się, że tyle z tym pierniczenia.
> > > Dodatkowa atrakcja - rozcieranie azbestu w dłoni.
> > >
> > Są elektryczne zgrzewarki do szyn.
> > https://www.grupazue.pl/oferta/baza-transportu-i-spr
zetu-specjalnego/sprzet-do-robot-kolejowych/zgrzewar
ka-kcm-007
> >
> >
> > WM
> p;orównywal ktoś jakość tego spęczenia z termitowym spawaniem ?
>
> Siła spęczania 1200kN.
Chwilowo wszyscy czekają na twój klimatyzator na peltierach żeby go porównać z
tradycyjnym. Ty porównaj. Pokazujesz się tutaj jako człowiek ogarniający wszystko.
Taki człowiek rezonansu jesteś.
-
19. Data: 2021-12-05 23:31:50
Temat: Re: Termitowe spawanie szyn w torze bezstykowym
Od: a a <m...@g...com>
On Sunday, 5 December 2021 at 23:19:43 UTC+1, Zenek Kapelinder wrote:
> niedziela, 5 grudnia 2021 o 22:46:25 UTC+1 m...@g...com napisał(a):
> > On Sunday, 5 December 2021 at 22:15:51 UTC+1, WM wrote:
> > > W dniu 2021-12-04 o 01:03, Marcin Debowski pisze:
> > > > https://youtu.be/035DOWfo2Xs
> > > > Tak mi się nawineło podczas oglądania historycznych filmów z paru miast.
> > > > W sumie nie spodziewałęm się, że tyle z tym pierniczenia.
> > > > Dodatkowa atrakcja - rozcieranie azbestu w dłoni.
> > > >
> > > Są elektryczne zgrzewarki do szyn.
> > > https://www.grupazue.pl/oferta/baza-transportu-i-spr
zetu-specjalnego/sprzet-do-robot-kolejowych/zgrzewar
ka-kcm-007
> > >
> > >
> > > WM
> > p;orównywal ktoś jakość tego spęczenia z termitowym spawaniem ?
> >
> > Siła spęczania 1200kN.
> Chwilowo wszyscy czekają na twój klimatyzator na peltierach żeby go porównać z
tradycyjnym. Ty porównaj. Pokazujesz się tutaj jako człowiek ogarniający wszystko.
Taki człowiek rezonansu jesteś.
nie zapomnij o lekach przepisanych przez lekarza, bo się ciągle dekoncentrujesz,
a zdrowie najwazniejsze
-
20. Data: 2021-12-06 02:03:09
Temat: Re: Termitowe spawanie szyn w torze bezstykowym
Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>
niedziela, 5 grudnia 2021 o 23:31:51 UTC+1 m...@g...com napisał(a):
> On Sunday, 5 December 2021 at 23:19:43 UTC+1, Zenek Kapelinder wrote:
> > niedziela, 5 grudnia 2021 o 22:46:25 UTC+1 m...@g...com napisał(a):
> > > On Sunday, 5 December 2021 at 22:15:51 UTC+1, WM wrote:
> > > > W dniu 2021-12-04 o 01:03, Marcin Debowski pisze:
> > > > > https://youtu.be/035DOWfo2Xs
> > > > > Tak mi się nawineło podczas oglądania historycznych filmów z paru miast.
> > > > > W sumie nie spodziewałęm się, że tyle z tym pierniczenia.
> > > > > Dodatkowa atrakcja - rozcieranie azbestu w dłoni.
> > > > >
> > > > Są elektryczne zgrzewarki do szyn.
> > > > https://www.grupazue.pl/oferta/baza-transportu-i-spr
zetu-specjalnego/sprzet-do-robot-kolejowych/zgrzewar
ka-kcm-007
> > > >
> > > >
> > > > WM
> > > p;orównywal ktoś jakość tego spęczenia z termitowym spawaniem ?
> > >
> > > Siła spęczania 1200kN.
> > Chwilowo wszyscy czekają na twój klimatyzator na peltierach żeby go porównać z
tradycyjnym. Ty porównaj. Pokazujesz się tutaj jako człowiek ogarniający wszystko.
Taki człowiek rezonansu jesteś.
> nie zapomnij o lekach przepisanych przez lekarza, bo się ciągle dekoncentrujesz,
> a zdrowie najwazniejsze
Umawialiśmy się że niepytany milczysz. I dbaj o nogi bo tylko one ci zostały do
leczenia.