-
X-Received: by 2002:a05:6214:e65:: with SMTP id jz5mr32162841qvb.103.1638739228961;
Sun, 05 Dec 2021 13:20:28 -0800 (PST)
X-Received: by 2002:a05:6214:e65:: with SMTP id jz5mr32162841qvb.103.1638739228961;
Sun, 05 Dec 2021 13:20:28 -0800 (PST)
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!3.eu.feeder.erj
e.net!feeder.erje.net!weretis.net!feeder8.news.weretis.net!feeds.phibee-telecom
.net!newsfeed.xs4all.nl!newsfeed9.news.xs4all.nl!tr1.eu1.usenetexpress.com!feed
er.usenetexpress.com!tr1.iad1.usenetexpress.com!border1.nntp.dca1.giganews.com!
nntp.giganews.com!news-out.google.com!nntp.google.com!postnews.google.com!googl
e-groups.googlegroups.com!not-for-mail
Newsgroups: pl.sci.inzynieria
Date: Sun, 5 Dec 2021 13:20:28 -0800 (PST)
In-Reply-To: <61ace74b$0$530$65785112@news.neostrada.pl>
Injection-Info: google-groups.googlegroups.com; posting-host=31.0.23.100;
posting-account=WKCfJQoAAABGeHkoWcAFup86Q28I2YKQ
NNTP-Posting-Host: 31.0.23.100
References: <BfyqJ.274940$yAUb.250066@fx13.ams1>
<b...@g...com>
<61ab4a7a$0$515$65785112@news.neostrada.pl>
<4...@g...com>
<61ac7e8e$0$542$65785112@news.neostrada.pl>
<1...@g...com>
<61ace74b$0$530$65785112@news.neostrada.pl>
User-Agent: G2/1.0
MIME-Version: 1.0
Message-ID: <c...@g...com>
Subject: Re: Termitowe spawanie szyn w torze bezstykowym
From: Zenek Kapelinder <4...@g...com>
Injection-Date: Sun, 05 Dec 2021 21:20:29 +0000
Content-Type: text/plain; charset="UTF-8"
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
Lines: 73
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.inzynieria:46652
[ ukryj nagłówki ]niedziela, 5 grudnia 2021 o 17:22:36 UTC+1 cef napisał(a):
> W dniu 2021-12-05 o 14:55, Zenek Kapelinder pisze:
> > niedziela, 5 grudnia 2021 o 09:55:45 UTC+1 cef napisał(a):
> >> W dniu 2021-12-04 o 20:38, Zenek Kapelinder pisze:
> >>> sobota, 4 grudnia 2021 o 12:01:15 UTC+1 Robert Tomasik napisał(a):
> >>>> W dniu 04.12.2021 o 03:06, Zenek Kapelinder pisze:
> >>>>> To wyobraź sobie, jeśli masz odpowiednią podstawową wiedzę o
> >>>>> spawaniu, ile pierdolenia by było jak by zamiast łączenia szyn jak na
> >>>>> filmie trzeba by je pospawać.
> >>>> W ogóle sobie nie wyobrażam pospawania tak grubego elementu, który
> >>>> zresztą jest narażony na zmęczenie przecież, bo jak jedzie pociąg, to
> >>>> pod każdym kołem zmienia się obciążenie w te i we wte w połowie miedzy
> >>>> kołami. Myślę, ze z tego powodu wcześniej to skręcano.
> >>>>
> >>>> --
> >>>> Robert Tomasik
> >>> Jeśli idzie o spawanie to szyna kolejowa wcale nie jest taka gruba. Dali by
radę ale czas się liczy i spawanie termitwe jest zwyczajnie szybsze. Żeby zrobić
jakiś znaczący odcinek torów potrzeba by było mnóstwo wykwalifikowanych spawaczy,
spawarek, urządzeń do obróbki cieplnej. Łączenie terminowe mogą robić ludzie po
przyuczeniu. Samochodów nie składaja w fabrykach mechanicy pojazdowi tylko ludzie z
przyuczenia.
> >>>
> >> Mam kolegę pracującego w firmach obsługujących roboty
> >> torowe i przy tych wszystkich maszynach torowych istotna jest powtarzalność
> >> procesów a nie możliwość stawiania byle kogo do obsługi tego.
> >> Jak zaczniesz zatrudniać ludzi, to zauważysz, że ci którzy mają
> >> wykonywać najprostsze prace cierpią na syndrom resetu w bramie
> >> zakładu i następnego już nie wiedzą jak sobie radzić z tym
> >> co opanowali wczoraj i byle kto nie obsłuży tego należycie.
> > Ty masz kolegę co mówił a ja zatrudniałem pracowników i co to jest reset na
bramie jak to ładnie określiłeś jest mi bardzo dobrze znane. Prawdziwa historyjka.
Facet który w zakładach remontujących ciężarówki przykrecal od nastu lat kabinę do
ramy twierdził że po tylu latach praktyki jaki by nie był w pracy pijany to ramę i
tak dobr,e przykręci. Człowiek łączący szyny to taki sam fachowiec jak ten od
przykręcania ram. Ktoś inny mu tak przygotował prace że nie musi myśleć a od
pilnowania jest brygadzista. Jego syndrom bramy nie dotyczy.
> Jak byś zatrudniał, to byś zauważył, że syndrom bramy czy resetu dotyczy
> właśnie najczęściej tych najprostszych prac. Też mogę opisać kilka
> historyjek warsztatowych jak pracownik zapomina po tygodniu czego się
> nauczył wczoraj.
> Spawanie ze skrzynką/spoiwem na szynie jest po to, żeby zawsze było tak samo
> a nie żeby obsługiwać to mogła małpa.
Nie jak bym zatrudnienial a zatrudniałem, wiem co napisałem. Dlatego tokarz co toczy
cały czas ze cztery detale, oczywiście nie od razu a co jakiś czas, musi mieć
rysunek. Masz rację że wymyślono żeby z technicznego punktu widzenia było jak
najlepiej, ekonomicznego jak najtaniej. A potem dostosowano technologie do
możliwości intelektualnych małpy ze zdolnościami manualnymi poprawnie rozwiniętego
sześciolatka. Kiedyś możliwe że było trochę lepiej ale teraz jak na łeb jest 11
litrów spirytusu rocznie jest tragedia.
Następne wpisy z tego wątku
- 05.12.21 22:22 Zenek Kapelinder
- 05.12.21 22:46 a a
- 05.12.21 23:19 Zenek Kapelinder
- 05.12.21 23:31 a a
- 06.12.21 02:03 Zenek Kapelinder
- 06.12.21 07:23 J.F.
- 06.12.21 11:56 a a
- 06.12.21 12:27 J.F
- 06.12.21 12:35 a a
- 06.12.21 13:54 J.F
- 06.12.21 13:59 a a
- 07.12.21 17:46 Robert Tomasik
- 08.12.21 13:41 J.F
- 08.12.21 16:46 Robert Tomasik
- 09.12.21 01:44 a a
Najnowsze wątki z tej grupy
- Żarówka do lampy z czujnikiem ruchu
- most kilometrowy
- kladka Zagorze
- zapora Zagorze
- Rodzaj przekładni planetarnej z
- Zapora Stronie Śląskie cd
- Filtr do pompy ruskiej
- Wyważanie kół rowerowych
- Belka
- Precyzyjne cięcie opony samochodowej
- Nieparzyste dmuchanie
- Klej "samopoziomujący"
- Kocioł CO po raz kolejny
- zapora Stronie Slaskie
- powodz
Najnowsze wątki
- 2025-01-09 Dell ubija / przemianowuje swoje flagowe linie laptopów
- 2025-01-08 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-01-08 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2025-01-08 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2025-01-08 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2025-01-08 Warszawa => Programista Full Stack .Net <=
- 2025-01-08 Podłączenie DMA 8257 do 8085
- 2025-01-08 Warszawa => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2025-01-08 Warszawa => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-01-08 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2025-01-08 Warszawa => International Freight Forwarder <=
- 2025-01-08 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-01-08 Lublin => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=
- 2025-01-08 Bieruń => Spedytor Międzynarodowy (handel ładunkami/prowadzenie flo
- 2025-01-08 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security