-
X-Received: by 2002:a05:620a:3191:: with SMTP id bi17mr29791620qkb.266.1638736492541;
Sun, 05 Dec 2021 12:34:52 -0800 (PST)
X-Received: by 2002:a05:620a:3191:: with SMTP id bi17mr29791620qkb.266.1638736492541;
Sun, 05 Dec 2021 12:34:52 -0800 (PST)
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!2.eu.feeder.erj
e.net!feeder.erje.net!ecngs!feeder2.ecngs.de!168.119.53.7.MISMATCH!weretis.net!
feeder8.news.weretis.net!newsreader4.netcologne.de!news.netcologne.de!peer01.am
s1!peer.ams1.xlned.com!news.xlned.com!peer01.iad!feed-me.highwinds-media.com!ne
ws.highwinds-media.com!news-out.google.com!nntp.google.com!postnews.google.com!
google-groups.googlegroups.com!not-for-mail
Newsgroups: pl.sci.inzynieria
Date: Sun, 5 Dec 2021 12:34:52 -0800 (PST)
In-Reply-To: <61ace74b$0$530$65785112@news.neostrada.pl>
Injection-Info: google-groups.googlegroups.com; posting-host=46.134.179.82;
posting-account=XS5sXwoAAABKU0kHcsk_nashWaidAu0Q
NNTP-Posting-Host: 46.134.179.82
References: <BfyqJ.274940$yAUb.250066@fx13.ams1>
<b...@g...com>
<61ab4a7a$0$515$65785112@news.neostrada.pl>
<4...@g...com>
<61ac7e8e$0$542$65785112@news.neostrada.pl>
<1...@g...com>
<61ace74b$0$530$65785112@news.neostrada.pl>
User-Agent: G2/1.0
MIME-Version: 1.0
Message-ID: <3...@g...com>
Subject: Re: Termitowe spawanie szyn w torze bezstykowym
From: a a <m...@g...com>
Injection-Date: Sun, 05 Dec 2021 20:34:52 +0000
Content-Type: text/plain; charset="UTF-8"
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
X-Received-Bytes: 5471
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.inzynieria:46650
[ ukryj nagłówki ]On Sunday, 5 December 2021 at 17:22:36 UTC+1, cef wrote:
> W dniu 2021-12-05 o 14:55, Zenek Kapelinder pisze:
> > niedziela, 5 grudnia 2021 o 09:55:45 UTC+1 cef napisał(a):
> >> W dniu 2021-12-04 o 20:38, Zenek Kapelinder pisze:
> >>> sobota, 4 grudnia 2021 o 12:01:15 UTC+1 Robert Tomasik napisał(a):
> >>>> W dniu 04.12.2021 o 03:06, Zenek Kapelinder pisze:
> >>>>> To wyobraź sobie, jeśli masz odpowiednią podstawową wiedzę o
> >>>>> spawaniu, ile pierdolenia by było jak by zamiast łączenia szyn jak na
> >>>>> filmie trzeba by je pospawać.
> >>>> W ogóle sobie nie wyobrażam pospawania tak grubego elementu, który
> >>>> zresztą jest narażony na zmęczenie przecież, bo jak jedzie pociąg, to
> >>>> pod każdym kołem zmienia się obciążenie w te i we wte w połowie miedzy
> >>>> kołami. Myślę, ze z tego powodu wcześniej to skręcano.
> >>>>
> >>>> --
> >>>> Robert Tomasik
> >>> Jeśli idzie o spawanie to szyna kolejowa wcale nie jest taka gruba. Dali by
radę ale czas się liczy i spawanie termitwe jest zwyczajnie szybsze. Żeby zrobić
jakiś znaczący odcinek torów potrzeba by było mnóstwo wykwalifikowanych spawaczy,
spawarek, urządzeń do obróbki cieplnej. Łączenie terminowe mogą robić ludzie po
przyuczeniu. Samochodów nie składaja w fabrykach mechanicy pojazdowi tylko ludzie z
przyuczenia.
> >>>
> >> Mam kolegę pracującego w firmach obsługujących roboty
> >> torowe i przy tych wszystkich maszynach torowych istotna jest powtarzalność
> >> procesów a nie możliwość stawiania byle kogo do obsługi tego.
> >> Jak zaczniesz zatrudniać ludzi, to zauważysz, że ci którzy mają
> >> wykonywać najprostsze prace cierpią na syndrom resetu w bramie
> >> zakładu i następnego już nie wiedzą jak sobie radzić z tym
> >> co opanowali wczoraj i byle kto nie obsłuży tego należycie.
> > Ty masz kolegę co mówił a ja zatrudniałem pracowników i co to jest reset na
bramie jak to ładnie określiłeś jest mi bardzo dobrze znane. Prawdziwa historyjka.
Facet który w zakładach remontujących ciężarówki przykrecal od nastu lat kabinę do
ramy twierdził że po tylu latach praktyki jaki by nie był w pracy pijany to ramę i
tak dobr,e przykręci. Człowiek łączący szyny to taki sam fachowiec jak ten od
przykręcania ram. Ktoś inny mu tak przygotował prace że nie musi myśleć a od
pilnowania jest brygadzista. Jego syndrom bramy nie dotyczy.
> Jak byś zatrudniał, to byś zauważył, że syndrom bramy czy resetu dotyczy
> właśnie najczęściej tych najprostszych prac. Też mogę opisać kilka
> historyjek warsztatowych jak pracownik zapomina po tygodniu czego się
> nauczył wczoraj.
> Spawanie ze skrzynką/spoiwem na szynie jest po to, żeby zawsze było tak samo
> a nie żeby obsługiwać to mogła małpa.
--To obtain sound railroad welds, the ends of the rails being thermite welded are
preheated with a torch to an orange heat, to ensure the molten steel is not chilled
during the pour.
https://en.wikipedia.org/wiki/Exothermic_welding#:~:
text=Thermite%20welding%20was%20a%20step%20forward%2
0for%20joining,employs%20molten%20metal%20to%20perma
nently%20join%20the%20conductors.
metoda ma 100 lat, czyli jest stara jak świat
ale dziala, bo jest tania i szybka i mobilna
Następne wpisy z tego wątku
- 05.12.21 22:15 WM
- 05.12.21 22:20 Zenek Kapelinder
- 05.12.21 22:22 Zenek Kapelinder
- 05.12.21 22:46 a a
- 05.12.21 23:19 Zenek Kapelinder
- 05.12.21 23:31 a a
- 06.12.21 02:03 Zenek Kapelinder
- 06.12.21 07:23 J.F.
- 06.12.21 11:56 a a
- 06.12.21 12:27 J.F
- 06.12.21 12:35 a a
- 06.12.21 13:54 J.F
- 06.12.21 13:59 a a
- 07.12.21 17:46 Robert Tomasik
- 08.12.21 13:41 J.F
Najnowsze wątki z tej grupy
- pokolenie Z
- huta ruszyla
- piece wodorowe
- Żarówka do lampy z czujnikiem ruchu
- most kilometrowy
- kladka Zagorze
- zapora Zagorze
- Rodzaj przekładni planetarnej z
- Zapora Stronie Śląskie cd
- Filtr do pompy ruskiej
- Wyważanie kół rowerowych
- Belka
- Precyzyjne cięcie opony samochodowej
- Nieparzyste dmuchanie
- Klej "samopoziomujący"
Najnowsze wątki
- 2025-01-22 Gdańsk => System Architect (Java background) <=
- 2025-01-22 Katowice => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-01-22 Warszawa => Java Developer <=
- 2025-01-22 pokolenie Z
- 2025-01-22 Wyświtlacz ramki cyfrowej
- 2025-01-22 Białystok => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, A
- 2025-01-22 Chrzanów => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2025-01-22 Ostrów Wielkopolski => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Ksi
- 2025-01-22 oferta na ubezpieczenie OC życie prywatne
- 2025-01-22 Bieruń => Spedytor Międzynarodowy (handel ładunkami/prowadzenie flo
- 2025-01-22 Warszawa => International Freight Forwarder <=
- 2025-01-22 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2025-01-21 Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
- 2025-01-21 bateria na żądanie
- 2025-01-21 Warszawa => IT Business Analyst <=