  • 21. Data: 2011-05-20 18:21:47
    Temat: Re: Telewizor Grunding z 98, zakłócenia krawędzi pionowych
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    On 20.05.2011 19:52, janusz_kk1 wrote:

    > Ooo to ciekawostka, a w którym miejscu pośredniej był ten kondesator i jaka
    > pojemność miał?

    W którym miejscu? ... pod blaszanym ekranem ;) a tak poważnie to nie
    pamiętam - jakiś odsprzęgający zasilanie... kilka mikro, może 10. Po
    prostu zobaczyłem, że są tam jakieś kondensatory na zasilaniu to wziąłem
    jakiś mały i dołączałem i patrzyłem co się dzieje - tak że co on tam
    faktycznie robił to już nie wnikałem. Na początku też szukałem w
    odchylaniu, ale w końcu mnie oświeciło i sprawdziłem czy zakłócenia są
    też na sygnale z eurozłącza - nie było! Została tylko pośrednia.

    Mirek.

  • 22. Data: 2011-05-20 18:55:06
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 20-05-2011 o 20:21:47 Mirek <i...@z...adres> napisał(a):

> [...]
    > odchylaniu, ale w końcu mnie oświeciło i sprawdziłem czy zakłócenia są
    > też na sygnale z eurozłącza - nie było! Została tylko pośrednia.
    No to nie jest to, bo z eurozłącza jest to samo.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 23. Data: 2011-05-20 19:59:02
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    On 20.05.2011 20:55, janusz_kk1 wrote:

    > No to nie jest to, bo z eurozłącza jest to samo.

    I na sygnale po RGB też? I na telegazecie?
    Coś tam pisałeś o fonii - bez fonii nie ma zakłóceń?
    O co chodzi z tym środkiem ekranu? - na zdjęciu wygląda jakby zakłócony
    był środkowy, poziomy pas 1/3 ekranu* - poprzesuwane linie tak jakby
    zakłócone były impulsy wyzwalania i odchylanie startowało przypadkowo
    albo zakłócony sam przebieg odchylania - zamiast płynnego przebiegu
    poszarpany. Trzeba dać obraz kontrolny i wtedy zrobić zdjęcie i się temu
    przyjrzeć.

    * to jest tak stale czy się przemieszcza po całym?

    Mirek.

  • 24. Data: 2011-05-21 18:54:18
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 20-05-2011 o 21:59:02 Mirek <i...@z...adres> napisał(a):

    > I na sygnale po RGB też? I na telegazecie?
    Tak też było.

    > Coś tam pisałeś o fonii - bez fonii nie ma zakłóceń?
    To były podejrzenia ale za niska częstotliwość.

> [...]
    > albo zakłócony sam przebieg odchylania - zamiast płynnego przebiegu
    > poszarpany. Trzeba dać obraz kontrolny i wtedy zrobić zdjęcie i się temu
    No nie miałem generatora pod ręką.

    > * to jest tak stale czy się przemieszcza po całym?
    Zmienia się.
    Ale już jest dobrze, okazało się że kondesatory które wymieniłem w
    zasilaczu
    potrzebowały trochę czasu aby odzyskać parametry,
    podobno po dwóch dniach sie poprawił,a dzisiaj po tygodniu, już jest
    idealny.
    Czyli jednak zakłócenia z przetwornicy zasilania.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 25. Data: 2011-05-22 10:53:06
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    On 21.05.2011 20:54, janusz_kk1 wrote:

    > Zmienia się.

    No jeżeli się przemieszczają jeden lub dwa poziome pasy (50/100Hz) to
    ewidentnie coś z zasilaniem (czegoś).

    > Czyli jednak zakłócenia z przetwornicy zasilania.

    Dziwne tylko, że po wymianie nie zauważyłeś żadnej poprawy.

    Mirek.

  • 26. Data: 2011-05-22 15:18:24
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 22-05-2011 o 12:53:06 Mirek <i...@z...adres> napisał(a):

    > No jeżeli się przemieszczają jeden lub dwa poziome pasy (50/100Hz) to
    > ewidentnie coś z zasilaniem (czegoś).

    > Dziwne tylko, że po wymianie nie zauważyłeś żadnej poprawy.
    Bo to się zmieniało, raz było więcej za chwilę mniej, ale taka
    lekka poprawa była, mama później zauważyła że się to
    zaczyna zmniejszać.
    Z tego wynika że się formowały kondesatory, inna sprawa
    że to były kondesatory z odzysku o sporo większej
    pojemności niż orginalne :)
    Kupiłem już nowe ale na razie nie wymieniam, działa to nie ruszam
    poza tym nie bardzo mam czas.

    --
    Pozdr
    JanuszK