  • 1. Data: 2011-05-15 13:42:47
    Temat: Zasilacz UPS + aktywny filtr PFC w zasilaczu... kilka pytań
    Od: Tomaszek <t...@o...pl>

    Chciałbym do pecetowego zasilacza dołożyć jakiś zasilacz UPS. Zasilacz
    pecetowy ma wbudowane aktywne PFC i tu pojawia się problem. Większość
    zasilaczy UPS na które mogę sobie pozwolić na wyjściu podaje przebieg
    podobny do sinusoidalnego, ale nie jest to czysta sinusoida. I zaczynają
    się wtedy problemy.
    1.Czy w ogóle można jakoś połączyć zasilacz pecetowy z PFC z UPS'em,
    który generuje coś podobnego do sinusoidy czy musi to być "czysty" przebieg
    2.Co się zniszczy jeśli takiego przebiegu nie będzie: zasilacz pecetowy
    czy UPS?

    Wydaje mi się to trochę dziwne: większość zasilaczy na rynku PC ma
    aktywne PFC, a większość UPS'ów ma jakieś "wynalazki" na wyjściu. Nie ma
    masowych reklamacji itp.? Może ten przebieg nie musi być aż tak sinusowy
    idealnie?

  • 2. Data: 2011-05-15 14:46:41
    Od: "Papkin" <s...@s...net>

    > Wydaje mi się to trochę dziwne: większość zasilaczy na rynku PC ma
    > aktywne PFC, a większość UPS'ów ma jakieś "wynalazki" na wyjściu. Nie
    > ma masowych reklamacji itp.? Może ten przebieg nie musi być aż tak

    nie kupuj wynalazkow z chin ale APC smart 700 na przyklad, tak uzywany - znajdz
    nie zajechany (obudowa strzaskana np) i bedzie dobrze. Uzywam dwie uzywki od
    7lat pewnie bedzie i dzialaja, po prostu dzialaja :) APC 750 ma USB i COM, 700
    starsze tylko COM jak potrzebujesz USB to zwroc uwage.

  • 3. Data: 2011-05-15 19:21:25
    Od: JK <s...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-05-15 16:46, Papkin pisze:

> [...]
    > dobrze. Uzywam dwie uzywki od 7lat pewnie
    > bedzie i dzialaja, po prostu dzialaja :) APC
    > 750 ma USB i COM, 700 starsze tylko COM jak

    A ja zamówiłem Mustek PowerMust 600 USB.
    Prawie o połowę tańszy niż ten APC. Ale ma
    sinusa na wyjściu.

    JK

  • 4. Data: 2011-05-15 20:20:54
    Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl>

    Użytkownik "Tomaszek" <t...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Chciałbym do pecetowego zasilacza dołożyć jakiś zasilacz UPS. Zasilacz
    > pecetowy ma wbudowane aktywne PFC i tu pojawia się problem.

    Ja miałem APC 700 http://www.ceneo.pl/1331201 podpięty do komputera z
    zasilaczem 400W Chifteca z aktywnym PFC i po zaniku napięcia od razu się
    wyłączał. Zmodyfikowałem zasilacz Chiftek dodając równolegle kondensator
    100uF/400V w obwodzie active PFC do kondensatora 1uF/400V. W tej chwili
    cos(fi) odbiega od 1, ale UPS się już nie wyłącza i podtrzymuje 25min. :-)

  • 5. Data: 2011-05-16 05:24:37
    Od: Tomaszek <t...@o...pl>

    W dniu 2011-05-15 21:21, JK pisze:
    > A ja zamówiłem Mustek PowerMust 600 USB. Prawie o połowę tańszy niż ten
    > APC. Ale ma sinusa na wyjściu.

    Nie ma sinusa.Zerknij tu:
    http://tnij.org/lue8

  • 6. Data: 2011-05-16 10:39:39
    Od: "Papkin" <s...@s...net>

    > A ja zamówiłem Mustek PowerMust 600 USB.
    > Prawie o połowę tańszy niż ten APC. Ale ma
    > sinusa na wyjściu.

    APC z drugiej reki to 100-200zl, mowie o SMARTach. Zasilacz mam z APFC i dziala
    dobrze, ma prawie sinusa (bo idealnego to nie sadze). Sprzety leciwe jak na IT,
    pewnie z 10lat maja i co - dziala, tylko odkurzam i raz na kilka lat wymiana
    akumulatorow. Wygladaja nadal nowoczesnie a nie jak bazarkowy zlom. Solidna
    stalowa obudowa, ciezkie i dobrze izolowane. Polecam zapolowac na allegro. Ja
    kupilem czarnego smart 750 z usb ktory wyladal jak NOWY, koles przeslal mi
    wszystko lacznie z kartonem oryginalnym. Zmienil blaszaka na laptopa i pozbyl
    sie za dobra cene idealnego sprzetu.

  • 7. Data: 2011-05-16 19:20:45
    Od: Maksymilian Dutka <"maxdutka[blebleble]"@gmail.com>

    W dniu 2011-05-15 22:20, nom pisze:

> [...]
    > cos(fi) odbiega od 1, ale UPS się już nie wyłącza i podtrzymuje 25min. :-)

    To nie lepiej wyprostować prąd z UPS-a, i podać na wejście zasilacza?
    Taka nieinwazyjna metoda chodź nie mam odwagi aby ją wypróbować.

    Maksymilian Dutka

  • 8. Data: 2011-05-16 21:24:05
    Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl>

    Użytkownik "Maksymilian Dutka" <"maxdutka[blebleble]"@gmail.com> napisał w
    wiadomości news:iqrtef$470$1@inews.gazeta.pl...
    > To nie lepiej wyprostować prąd z UPS-a, i podać na wejście zasilacza?
    > Taka nieinwazyjna metoda chodź nie mam odwagi aby ją wypróbować.

    A po co prostować, jak i tak jest prostowany w zasilaczu tuż przed układem
    aktywnego PFC? ;-)
    Tylko, że za prostownikiem jest kondensator 1uF/400V
    http://obrazki.elektroda.net/37_1247813777.gif

  • 9. Data: 2011-05-17 15:07:50
    Od: Maksymilian Dutka <"maxdutka[blebleble]"@gmail.com>

    W dniu 2011-05-16 23:24, nom pisze:

> [...]
    > układem aktywnego PFC? ;-)
    > Tylko, że za prostownikiem jest kondensator 1uF/400V

    Ano po to prostować aby nie trzeba było rozbierać zasilacza.

    Maksymilian Dutka

  • 10. Data: 2011-05-17 20:19:00
    Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl>

    Użytkownik "Maksymilian Dutka" <"maxdutka[blebleble]"@gmail.com> napisał w
    wiadomości news:iqu306$59k$1@inews.gazeta.pl...

    > Ano po to prostować aby nie trzeba było rozbierać zasilacza.

    Prostowanie nic Ci nie da, bo jak pisałem wcześniej napięcie i tak jest
    prostowane w zasilaczu. UPS i tak będzie się wyłączał. :-)