  • 1. Data: 2011-04-09 16:04:01
    Temat: Tankowanie ON na Bliskiej i Lukoilu - ryzyko? :-)
    Od: "...:::Tomek:::..." <t...@N...space.pl>

    Witam,

    paliwo drożeje w oczach, więc pomyślałem, że może warto zacząć tankować
    na stacjach tańszych niż dotychczas :-) Tankujecie może swoje diesle
    (najlepiej te nowsze modele, z bardziej wrażliwymi na jakość paliwa
    silnikami) na stacjach takich jak Bliska i Lukoil? Jak wrażenia?

    Pytanie dodatkowe do ludzi z Wrocławia - którą konkretnie ze stacji tych
    sieci można polecić, a którą lepiej omijać?

    Tomek

  • 2. Data: 2011-04-09 16:09:09
    Temat: Re: Tankowanie ON na Bliskiej i Lukoilu - ryzyko? :-)
    Od: Grejon <g...@g...com>

    W dniu 2011-04-09 16:04, ...:::Tomek:::... pisze:
> [...]
    > (najlepiej te nowsze modele, z bardziej wrażliwymi na jakość paliwa
    > silnikami) na stacjach takich jak Bliska i Lukoil? Jak wrażenia?

    Ja ostatnio zatankowałem w Tesco Renaultowski 2,5 dCi. Silnik jeszcze
    działa. 2 razy tankowałem też na Auchanie.

    Mazda 6 2.0 "parafinka" Kombi

  • 3. Data: 2011-04-09 16:11:36
    Od: Maciej Browarczyk <m...@N...org>

> [...]

    > (najlepiej te nowsze modele, z bardziej wrażliwymi na jakość paliwa
    > silnikami) na stacjach takich jak Bliska i Lukoil? Jak wrażenia?

    W stacjach Auchan i Leclerc paliwa są ok. Tankowałem także na Bliskiej i
    Lukoilu w trasie kiedyś i nie miałem większych zastrzeżeń poza tym, że
    Bliska była droższa niż Shell 2km dalej ;)

    --
    Pozdrawiam,
    Maciek

  • 4. Data: 2011-04-09 16:50:21
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 09.04.2011 ...:::Tomek:::... <t...@N...space.pl> napisał/a:
> [...]
    >
    > Pytanie dodatkowe do ludzi z Wrocławia - którą konkretnie ze stacji tych
    > sieci można polecić, a którą lepiej omijać?

    Od kilkudziesięciu tys. km tankuję ON do silnika renault dci wyłącznie na
    stacji Auchan Bielsko-Biała (chyba, że mam daleką trasę i muszę dotankować
    w trakcie) i silnik nadal jeździ. Kupowanie diesla po to, żeby lać do niego
    na jakiejs 'markowej' stacji ON droższy od benzyny w Auchan jest
    nieracjonalne ekonomicznie.
    --
    Samotnik

  • 5. Data: 2011-04-09 17:02:20
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2011-04-09 16:04, ...:::Tomek:::... pisze:
    > Witam,
    >
    > paliwo drożeje w oczach,

    W oczach? Fakt, trochę zdrożało.

    > więc pomyślałem, że może warto zacząć tankować
    > na stacjach tańszych niż dotychczas :-)

    Zawsze warto korzystać z usługi tańszej, jeżeli spełnia nasze
    wymagania i jest odpowiedniej jakości.

    > Tankujecie może swoje diesle
    > (najlepiej te nowsze modele, z bardziej wrażliwymi na jakość paliwa
    > silnikami) na stacjach takich jak Bliska i Lukoil? Jak wrażenia?

    Bliska to tańszy Orlen - od dawna omijam Orlen podobnie jak Shell-a
    za ichniejszy ON, który powinien być w porządku, a niestety w paru
    samochodach trafiły się problemy i winne było paliwo (sytuacje
    różne). Lukoil, Neste, BP, Lotos - tutaj problemów nie zaobserwowano.
    Oczywiście każdy nie wybiera co chce :)

  • 6. Data: 2011-04-09 17:09:03
    Od: "Irokez" <n...@e...pl>

    Użytkownik "...:::Tomek:::..." <t...@N...space.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Pytanie dodatkowe do ludzi z Wrocławia - którą konkretnie ze stacji tych
    > sieci można polecić, a którą lepiej omijać?

    Ja do tego już daawno doszedłem
    Także aktualnie benzynę a wcześniej 3 lata ropę (do 2.4JTD) tylko na Auchan
    (Wałbrzych)

    --
    Irokez

  • 7. Data: 2011-04-09 17:09:16
    Od: mister <b...@e...com>

> [...]
    >
    > Pytanie dodatkowe do ludzi z Wrocławia - którą konkretnie ze stacji tych
    > sieci można polecić, a którą lepiej omijać

    akurat we wroclawiu i okolicach wszystkie paliwa pochodza z bazy orlenu
    na swojczycach wiec duzego wyboru nie masz.

  • 8. Data: 2011-04-09 17:41:43
    Od: Sylwester Łazar <i...@a...pl>

    Nie ma znaczenia.
    Paliwo dowożone jest często cysterną zarówno dla Lukoil jak i Shell.
    Od czasu, gdy Gazeta Wyborcza kilka lat temu wydrukowała listę,
    rzekomo sprawdzonych stacji - ludzie ogłupieli i myślą, że to samo paliwo
    jest w jednych stacjach lepsze, a w innych gorsze.
    Może się zdarzyć, że w starszych zbiornikach jest jakiś zapas rdzy,
    ale to nie ma praktycznie żadnego znaczenia.
    Od zbiornika do wlewu są filtry.
    Od wlewu samochodu do wtrysków są również 2 filtry.
    W każdym zbiorniku samochodu jest osad bez względu na jakość wlewanego
    paliwa.
    Każda pomka jest wyposażona w siateczkę.
    W każdym samochodzie jest oryginalnie dodatkowy filtr paliwa.
    No może w FIAT 126p nie ma.
    Jednak ten wóz jeździł czasem na dużo bardziej brudnym paliwie
    i nic sobie z tego nie robił.
    Nie ma znaczenia, tylko cena.
    To tak jak bułki.
    W jednej piekarni tańsze, w innej droższe.
    jednak najzdrowiej jest jeść chleb i to ten tańszy - razowy :-)

    --
    pozdrawiam
    Sylwester Łazar

  • 9. Data: 2011-04-09 19:43:39
    Od: Tata <k...@k...net.pl>

    Wybrzeże. Tankuję w Neste, Leclerc i Auchan, wszystko w normie. Do ON
    dodaję Performance Formula 1:1000 + zimą Skydd Black Arrow 1:1000.
    Wszyscy, włącznie z Lukoil'em, biorą z RGd. Te wszystkie super hiper ON
    o kilkadziesiąt groszy droższe, mają dodatki które mam za kilka groszy.
    Wszędzie podają, że liczba cetanowa wynosi, zgodnie z normą, 49. Na
    stacjach paliw sprzedawcy nie rozumieją o co się pytam, dokumentów
    jakości dostawy paliw kierownicy nie chcą pokazać, patrzą w sufit i
    mówią, że wszystko zgodne z PN-EN 590. W Birmingham (UK) zięć tankował
    na stacji paliw wyznawcy Allaha i silnik nie miał mocy, po 4 dniach
    jechaliśmy w pobliżu i stacja była już zamknięta na amen. To taka luźna
    uwaga.

    Z ukłonami
    MJ

  • 10. Data: 2011-04-09 20:36:00
    Od: Chris <a...@g...pl>

> [...]
    > (najlepiej te nowsze modele, z bardziej wrażliwymi na jakość paliwa
    > silnikami) na stacjach takich jak Bliska i Lukoil? Jak wrażenia?

    A co za różnica jak dostawcą jest i tak albo Orlen albo Lotos ...
    różnica cen to tylko marża sprzedawcy ...

    --
    www.bezwypadkowy.net - zanim kupisz auto, sprawdź jego historię.