eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyTanio czyli na prad :-)
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 161

  • 41. Data: 2022-10-13 13:40:18
    Temat: Re: Tanio czyli na prad :-)
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .10.2022 o 12:32 T. <k...@i...pl> pisze:

    > W dniu 2022-10-12 o 18:51, Tomasz Gorbaczuk pisze:
    >> W dniu .10.2022 o 17:19 T. <k...@i...pl> pisze:
    >>
    >>> Ale weź pod uwagę też koszty nabycia. Jeśli normalne auto na benzynę
    >>> kosztuje powiedzmy 100 tys. zł (np. Kia Xceed), to podobnej wielkości
    >>> elektryk - od 200 do 300 tys. zł (Kia EV6).
    >> Podobnej wielkości elektryka, e-c4 można było zamówić za 120 tys. (z
    >> dopłatą).
    >> TG
    >
    > Sprawdziłem - najtańszy e-c4 kosztuje 166 900 zł (ze strony dealera).
    > Przy maksymalnej dopłacie 18 750 zł (czy zawsze dostaje się maksymalną
    > dopłatę?) mamy 148 150 zł.
    > Ten sam samochód w najtańsze wersji kosztuje 98 850. Niestety nie ma
    > automatu, który byłby lepszy dom porównania.

    Porównujesz golas do fullwypas.
    Elektryk jest w wersji shine, dodatkowo z automatem, skórą, podgrzewanymi
    fotelami/kierownicą, na 18 calowych felgach.
    Skonfiguruj takiego shine c4 z automatem (hdi) i daj znać co wyszło.
    Dopłata to max (zależy od deklarowanego przebiegu) 27k.


    > Należy jeszcze doliczyć większe koszty ubezpieczenia elektryka.
    Za full pakiet na nowym elektryku zapłaciłem tyle samo co za full pakiet
    na 4 letnim sorento.
    O jakim droższym ubez. elektryka piszesz? - AC zależy od wartości a nie od
    typu silnika.

    > Co do przeglądów - nie wiem. Ale zapewne nie są tanie,
    2 kolejne mam w cenie zakupu (negocjowałem gdy to się jeszcze udawało),
    kolejne są tańsze niż w spalinowym c4.


    > zwłaszcza - jak już gdzieś tu pisałem - wymiana płynu chłodzącego to
    > koszt ok. 3 tys. zł co kilka lat
    To chyba w Kia lub Hyundai to było.

    Tutaj kosztuje kilkaset zł chyba co 60km

    TG


  • 42. Data: 2022-10-13 13:43:32
    Temat: Re: Tanio czyli na prad :-)
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .10.2022 o 13:40 Tomasz Gorbaczuk <g...@a...pl> pisze:


    > Tutaj kosztuje kilkaset zł chyba co 60km

    60kkm miało oczywiście być.


  • 43. Data: 2022-10-13 14:20:48
    Temat: Re: Tanio czyli na prad :-)
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .10.2022 o 12:37 Cavallino <C...@k...pl> pisze:


    > Zresztą akurat PSA NIE CHCE sprzedawać elektryków, więc ich ceny można
    > pominąć, są celowo zaporowe.

    Oni teraz niczego nie chcą sprzedawać, w rodzinie ktoś chce kupić coś
    wielkości c3, nie da się zamówić. Nie wiadomo za ile ani nawet
    przybliżonej daty nie podadzą (z dokładnością do pół roku).

    TG


  • 44. Data: 2022-10-13 15:11:25
    Temat: Re: Tanio czyli na prad :-)
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 13 Oct 2022 14:20:48 +0200, Tomasz Gorbaczuk wrote:
    > W dniu .10.2022 o 12:37 Cavallino <C...@k...pl> pisze:
    >> Zresztą akurat PSA NIE CHCE sprzedawać elektryków, więc ich ceny można
    >> pominąć, są celowo zaporowe.
    >
    > Oni teraz niczego nie chcą sprzedawać, w rodzinie ktoś chce kupić coś
    > wielkości c3, nie da się zamówić. Nie wiadomo za ile ani nawet
    > przybliżonej daty nie podadzą (z dokładnością do pół roku).

    Jesli zamowien maja na rok, a inflacja szaleje, to co sie dziwisz.

    J.


  • 45. Data: 2022-10-13 15:21:57
    Temat: Re: Tanio czyli na prad :-)
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2022-10-13 o 12:37, Cavallino pisze:
    > W dniu 13-10-2022 o 12:32, T. pisze:
    >> W dniu 2022-10-12 o 18:51, Tomasz Gorbaczuk pisze:
    >>> W dniu .10.2022 o 17:19 T. <k...@i...pl> pisze:
    >>>
    >>>
    >>>
    >>>> Ale weź pod uwagę też koszty nabycia. Jeśli normalne auto na benzynę
    >>>> kosztuje powiedzmy 100 tys. zł (np. Kia Xceed), to podobnej
    >>>> wielkości elektryk - od 200 do 300 tys. zł (Kia EV6).
    >>>
    >>> Podobnej wielkości elektryka, e-c4 można było zamówić za 120 tys. (z
    >>> dopłatą).
    >>>
    >>> TG
    >>
    >> Sprawdziłem - najtańszy e-c4 kosztuje 166 900 zł (ze strony dealera).
    >> Przy maksymalnej dopłacie 18 750 zł (czy zawsze dostaje się maksymalną
    >> dopłatę?)
    >
    > Maksymalna to 27 000.
    > 18 750 to minimalna.
    >
    >> mamy 148 150 zł.
    >> Ten sam samochód w najtańsze wersji
    >
    > Porównywanie do najtańszej i najgorzej wyposażonej wersji mija się z celem.
    > Musi być co najmniej tak samo mocna (a najlepiej mocniejsza, bo inaczej
    > nie dorówna elektrycznym konikom) i tak samo dobrze wyposażona.
    > Np. w w automat i ogrzewanie postojowe.
    >
    > Zresztą akurat PSA NIE CHCE sprzedawać elektryków, więc ich ceny można
    > pominąć, są celowo zaporowe.


    "Osoby fizyczne, które nie prowadzą własnej działalności, mogą otrzymać
    wsparcie w wysokości 18 750 złotych. Dopłata do auta elektrycznego jest
    wyższa, jeśli beneficjent posiada Kartę Dużej Rodziny i wynosi ona w
    takim przypadku 27 tys. złotych."

    Tak jest napisane. Nie mam karty dużej rodziny.
    Artykuł sprzed kilku dni.
    Masz niby rację, ale kupując elektryka jest się skazanym na automat. A
    niekoniecznie trzeba takie auto kupić w wersji spalinowej. Zaś jeśli
    chodzi o wyposażenie, to elektryki w podstawowej wersji są dość gołe -
    nawet we wspomnianym e4 pakiet bezpieczeństwa kosztuje 3400 zł. Kiedyś
    patrzyłem, ile kosztowałby elektryk z takim wyposażeniem, jakie mam u
    siebie - wychodzi ok. 200 tys. zł.
    T


  • 46. Data: 2022-10-13 15:33:41
    Temat: Re: Tanio czyli na prad :-)
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2022-10-13 o 13:40, Tomasz Gorbaczuk pisze:
    > W dniu .10.2022 o 12:32 T. <k...@i...pl> pisze:
    >
    >> W dniu 2022-10-12 o 18:51, Tomasz Gorbaczuk pisze:
    >>> W dniu .10.2022 o 17:19 T. <k...@i...pl> pisze:
    >>>
    >>>> Ale weź pod uwagę też koszty nabycia. Jeśli normalne auto na benzynę
    >>>> kosztuje powiedzmy 100 tys. zł (np. Kia Xceed), to podobnej
    >>>> wielkości elektryk - od 200 do 300 tys. zł (Kia EV6).
    >>>  Podobnej wielkości elektryka, e-c4 można było zamówić za 120 tys. (z
    >>> dopłatą).
    >>>  TG
    >>
    >> Sprawdziłem - najtańszy e-c4 kosztuje 166 900 zł (ze strony dealera).
    >> Przy maksymalnej dopłacie 18 750 zł (czy zawsze dostaje się maksymalną
    >> dopłatę?) mamy 148 150 zł.
    >> Ten sam samochód w najtańsze wersji kosztuje 98 850. Niestety nie ma
    >> automatu, który byłby lepszy dom porównania.
    >
    > Porównujesz golas do fullwypas.
    > Elektryk jest w wersji shine, dodatkowo z automatem, skórą,
    > podgrzewanymi fotelami/kierownicą, na 18 calowych felgach.
    > Skonfiguruj takiego shine c4 z automatem (hdi) i daj znać co wyszło.
    > Dopłata to max (zależy od deklarowanego przebiegu) 27k.
    >
    >
    >> Należy jeszcze doliczyć większe koszty ubezpieczenia elektryka.
    > Za full pakiet na nowym elektryku zapłaciłem tyle samo co  za full
    > pakiet na 4 letnim sorento.
    > O jakim droższym ubez. elektryka piszesz? - AC zależy od wartości a nie
    > od typu silnika.
    >
    >> Co do przeglądów - nie wiem. Ale zapewne nie są tanie,
    > 2 kolejne mam w cenie zakupu (negocjowałem gdy to się jeszcze udawało),
    > kolejne są tańsze niż w spalinowym c4.
    >
    >
    >> zwłaszcza - jak już gdzieś tu pisałem - wymiana płynu chłodzącego to
    >> koszt ok. 3 tys. zł co kilka lat
    > To chyba w Kia lub Hyundai to było.
    >
    > Tutaj kosztuje kilkaset zł chyba co 60km
    >
    > TG

    To ja poproszę o raczej porównanie w drugą stronę - nie chcę mieć ani
    skóry, ani 18-caloweych felg - wolę mniejsze, a opony o wyższym profilu.
    Nie podniecają mnie też różnice 1 czy 2 sek w przyspieszeniu. Chodzi o
    rozsądną moc w stosunku do masy i koszty eksploatacji i nabycia.
    Porównanie dotyczyło najsłabszej wersji - Live Pack.
    Znalazłem też cennik wersji z automatem. - w wersji Shine kosztuje 127
    650, elektryk - 186 400. Różnica - 58 750. Uwzględniają tę dopłatę do
    elektryków nadal jest to 50 tys. zł różnicy.
    https://www.citroen.pl/content/dam/citroen/poland/ce
    nniki/09_22/Cennik_C4_AM26_16_09_2022.pdf
    Jeśli różnica będzie powiedzmy 10 tys. zł to będę się zastanawiał - bo
    to wygodnie na noc podłączyć do gniazdka i w dzień jechać. Nawet
    przełknę ten mizerny zasięg zimą, który pozwala na jazdę po mieście i
    niewiele więcej... Ale do tego czasu będę tankował benzynę :-)
    T.
    Gdyby tak wyposażone auta jak dziś można było kupić 2 lata temu, to
    wybrałbym Dacię Duster - bardzo fajne auto o dobrych parametrach.
    Chętnie na gaz... :-) Dziś kosztuje ok. 90 tys. zł z dość sporym
    wyposażeniem.


  • 47. Data: 2022-10-13 16:06:54
    Temat: Re: Tanio czyli na prad :-)
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 13.10.2022 o 01:06, ii pisze:

    > Ty wiesz jakie jest dofinansowanie kolei?!

    Na świecie czy tylko w Polsce? Większe niż dopłaty do samochodów
    elektrycznych?


  • 48. Data: 2022-10-13 16:08:14
    Temat: Re: Tanio czyli na prad :-)
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 13.10.2022 o 06:05, Shrek pisze:

    > E - chyba jednak nie. Najefektywniejszy raczej.

    Ale to w zasadzie to samo.



  • 49. Data: 2022-10-13 16:23:43
    Temat: Re: Tanio czyli na prad :-)
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 13.10.2022 o 09:04, RoMan Mandziejewicz pisze:

    > Dopóki jadą pełne.

    Jak każdy transport publiczny. Dotyczy to też trolejbusów oraz autobusów
    elektrycznych.

    > Znacznie tańszy.

    Znacznie, to znaczy ile? Stacje ładowania wymagają też infrastruktury i
    obsługi. Nic na tym świecie nie jest wieczne i za darmo.

    > Nijak nie jest ekonomicznym. Mamy za niskie napięcie zasilania i za
    > wysokie straty w trakcji.

    Może gdzieś mamy, może nie. Piszę generalnie o tramwajach jako środku
    transportu, a nie konkretnym mieście w Polsce.

    > Tramwaje są wąskie i nie zabierają
    > wystarczającej liczby pasażerów, żeby miało sens ekonomiczny.

    To się puszcza dodatkowe składy, które na ogół mają wydzielone torowiska
    i nie muszą stać w korkach jak autobusy.

    > Sens miałyby hybrydy, przechowujące energię z hamowania i wspomagające
    > ruszanie. Ale to kosztowne.

    Tramwaje hamując oddają energię do sieci. I w zasadzie nic to nie
    kosztuje bo mają prądnice w "dafaulcie".


  • 50. Data: 2022-10-13 17:45:42
    Temat: Re: Tanio czyli na prad :-)
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .10.2022 o 15:11 J.F <j...@p...onet.pl> pisze:

    > On Thu, 13 Oct 2022 14:20:48 +0200, Tomasz Gorbaczuk wrote:
    >> W dniu .10.2022 o 12:37 Cavallino <C...@k...pl> pisze:
    >>> Zresztą akurat PSA NIE CHCE sprzedawać elektryków, więc ich ceny można
    >>> pominąć, są celowo zaporowe.
    >>
    >> Oni teraz niczego nie chcą sprzedawać, w rodzinie ktoś chce kupić coś
    >> wielkości c3, nie da się zamówić. Nie wiadomo za ile ani nawet
    >> przybliżonej daty nie podadzą (z dokładnością do pół roku).
    >
    > Jesli zamowien maja na rok, a inflacja szaleje, to co sie dziwisz.

    Raczej nie wiedzą czy będą mogli wyprodukować (czy będą komponenty) i
    przyjmują mało zamówień.

    TG

strony : 1 ... 4 . [ 5 ] . 6 ... 17


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: