-
41. Data: 2022-10-13 13:40:18
Temat: Re: Tanio czyli na prad :-)
Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>
W dniu .10.2022 o 12:32 T. <k...@i...pl> pisze:
> W dniu 2022-10-12 o 18:51, Tomasz Gorbaczuk pisze:
>> W dniu .10.2022 o 17:19 T. <k...@i...pl> pisze:
>>
>>> Ale weź pod uwagę też koszty nabycia. Jeśli normalne auto na benzynę
>>> kosztuje powiedzmy 100 tys. zł (np. Kia Xceed), to podobnej wielkości
>>> elektryk - od 200 do 300 tys. zł (Kia EV6).
>> Podobnej wielkości elektryka, e-c4 można było zamówić za 120 tys. (z
>> dopłatą).
>> TG
>
> Sprawdziłem - najtańszy e-c4 kosztuje 166 900 zł (ze strony dealera).
> Przy maksymalnej dopłacie 18 750 zł (czy zawsze dostaje się maksymalną
> dopłatę?) mamy 148 150 zł.
> Ten sam samochód w najtańsze wersji kosztuje 98 850. Niestety nie ma
> automatu, który byłby lepszy dom porównania.
Porównujesz golas do fullwypas.
Elektryk jest w wersji shine, dodatkowo z automatem, skórą, podgrzewanymi
fotelami/kierownicą, na 18 calowych felgach.
Skonfiguruj takiego shine c4 z automatem (hdi) i daj znać co wyszło.
Dopłata to max (zależy od deklarowanego przebiegu) 27k.
> Należy jeszcze doliczyć większe koszty ubezpieczenia elektryka.
Za full pakiet na nowym elektryku zapłaciłem tyle samo co za full pakiet
na 4 letnim sorento.
O jakim droższym ubez. elektryka piszesz? - AC zależy od wartości a nie od
typu silnika.
> Co do przeglądów - nie wiem. Ale zapewne nie są tanie,
2 kolejne mam w cenie zakupu (negocjowałem gdy to się jeszcze udawało),
kolejne są tańsze niż w spalinowym c4.
> zwłaszcza - jak już gdzieś tu pisałem - wymiana płynu chłodzącego to
> koszt ok. 3 tys. zł co kilka lat
To chyba w Kia lub Hyundai to było.
Tutaj kosztuje kilkaset zł chyba co 60km
TG
-
42. Data: 2022-10-13 13:43:32
Temat: Re: Tanio czyli na prad :-)
Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>
W dniu .10.2022 o 13:40 Tomasz Gorbaczuk <g...@a...pl> pisze:
> Tutaj kosztuje kilkaset zł chyba co 60km
60kkm miało oczywiście być.
-
43. Data: 2022-10-13 14:20:48
Temat: Re: Tanio czyli na prad :-)
Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>
W dniu .10.2022 o 12:37 Cavallino <C...@k...pl> pisze:
> Zresztą akurat PSA NIE CHCE sprzedawać elektryków, więc ich ceny można
> pominąć, są celowo zaporowe.
Oni teraz niczego nie chcą sprzedawać, w rodzinie ktoś chce kupić coś
wielkości c3, nie da się zamówić. Nie wiadomo za ile ani nawet
przybliżonej daty nie podadzą (z dokładnością do pół roku).
TG
-
44. Data: 2022-10-13 15:11:25
Temat: Re: Tanio czyli na prad :-)
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
On Thu, 13 Oct 2022 14:20:48 +0200, Tomasz Gorbaczuk wrote:
> W dniu .10.2022 o 12:37 Cavallino <C...@k...pl> pisze:
>> Zresztą akurat PSA NIE CHCE sprzedawać elektryków, więc ich ceny można
>> pominąć, są celowo zaporowe.
>
> Oni teraz niczego nie chcą sprzedawać, w rodzinie ktoś chce kupić coś
> wielkości c3, nie da się zamówić. Nie wiadomo za ile ani nawet
> przybliżonej daty nie podadzą (z dokładnością do pół roku).
Jesli zamowien maja na rok, a inflacja szaleje, to co sie dziwisz.
J.
-
45. Data: 2022-10-13 15:21:57
Temat: Re: Tanio czyli na prad :-)
Od: "T." <k...@i...pl>
W dniu 2022-10-13 o 12:37, Cavallino pisze:
> W dniu 13-10-2022 o 12:32, T. pisze:
>> W dniu 2022-10-12 o 18:51, Tomasz Gorbaczuk pisze:
>>> W dniu .10.2022 o 17:19 T. <k...@i...pl> pisze:
>>>
>>>
>>>
>>>> Ale weź pod uwagę też koszty nabycia. Jeśli normalne auto na benzynę
>>>> kosztuje powiedzmy 100 tys. zł (np. Kia Xceed), to podobnej
>>>> wielkości elektryk - od 200 do 300 tys. zł (Kia EV6).
>>>
>>> Podobnej wielkości elektryka, e-c4 można było zamówić za 120 tys. (z
>>> dopłatą).
>>>
>>> TG
>>
>> Sprawdziłem - najtańszy e-c4 kosztuje 166 900 zł (ze strony dealera).
>> Przy maksymalnej dopłacie 18 750 zł (czy zawsze dostaje się maksymalną
>> dopłatę?)
>
> Maksymalna to 27 000.
> 18 750 to minimalna.
>
>> mamy 148 150 zł.
>> Ten sam samochód w najtańsze wersji
>
> Porównywanie do najtańszej i najgorzej wyposażonej wersji mija się z celem.
> Musi być co najmniej tak samo mocna (a najlepiej mocniejsza, bo inaczej
> nie dorówna elektrycznym konikom) i tak samo dobrze wyposażona.
> Np. w w automat i ogrzewanie postojowe.
>
> Zresztą akurat PSA NIE CHCE sprzedawać elektryków, więc ich ceny można
> pominąć, są celowo zaporowe.
"Osoby fizyczne, które nie prowadzą własnej działalności, mogą otrzymać
wsparcie w wysokości 18 750 złotych. Dopłata do auta elektrycznego jest
wyższa, jeśli beneficjent posiada Kartę Dużej Rodziny i wynosi ona w
takim przypadku 27 tys. złotych."
Tak jest napisane. Nie mam karty dużej rodziny.
Artykuł sprzed kilku dni.
Masz niby rację, ale kupując elektryka jest się skazanym na automat. A
niekoniecznie trzeba takie auto kupić w wersji spalinowej. Zaś jeśli
chodzi o wyposażenie, to elektryki w podstawowej wersji są dość gołe -
nawet we wspomnianym e4 pakiet bezpieczeństwa kosztuje 3400 zł. Kiedyś
patrzyłem, ile kosztowałby elektryk z takim wyposażeniem, jakie mam u
siebie - wychodzi ok. 200 tys. zł.
T
-
46. Data: 2022-10-13 15:33:41
Temat: Re: Tanio czyli na prad :-)
Od: "T." <k...@i...pl>
W dniu 2022-10-13 o 13:40, Tomasz Gorbaczuk pisze:
> W dniu .10.2022 o 12:32 T. <k...@i...pl> pisze:
>
>> W dniu 2022-10-12 o 18:51, Tomasz Gorbaczuk pisze:
>>> W dniu .10.2022 o 17:19 T. <k...@i...pl> pisze:
>>>
>>>> Ale weź pod uwagę też koszty nabycia. Jeśli normalne auto na benzynę
>>>> kosztuje powiedzmy 100 tys. zł (np. Kia Xceed), to podobnej
>>>> wielkości elektryk - od 200 do 300 tys. zł (Kia EV6).
>>> Podobnej wielkości elektryka, e-c4 można było zamówić za 120 tys. (z
>>> dopłatą).
>>> TG
>>
>> Sprawdziłem - najtańszy e-c4 kosztuje 166 900 zł (ze strony dealera).
>> Przy maksymalnej dopłacie 18 750 zł (czy zawsze dostaje się maksymalną
>> dopłatę?) mamy 148 150 zł.
>> Ten sam samochód w najtańsze wersji kosztuje 98 850. Niestety nie ma
>> automatu, który byłby lepszy dom porównania.
>
> Porównujesz golas do fullwypas.
> Elektryk jest w wersji shine, dodatkowo z automatem, skórą,
> podgrzewanymi fotelami/kierownicą, na 18 calowych felgach.
> Skonfiguruj takiego shine c4 z automatem (hdi) i daj znać co wyszło.
> Dopłata to max (zależy od deklarowanego przebiegu) 27k.
>
>
>> Należy jeszcze doliczyć większe koszty ubezpieczenia elektryka.
> Za full pakiet na nowym elektryku zapłaciłem tyle samo co za full
> pakiet na 4 letnim sorento.
> O jakim droższym ubez. elektryka piszesz? - AC zależy od wartości a nie
> od typu silnika.
>
>> Co do przeglądów - nie wiem. Ale zapewne nie są tanie,
> 2 kolejne mam w cenie zakupu (negocjowałem gdy to się jeszcze udawało),
> kolejne są tańsze niż w spalinowym c4.
>
>
>> zwłaszcza - jak już gdzieś tu pisałem - wymiana płynu chłodzącego to
>> koszt ok. 3 tys. zł co kilka lat
> To chyba w Kia lub Hyundai to było.
>
> Tutaj kosztuje kilkaset zł chyba co 60km
>
> TG
To ja poproszę o raczej porównanie w drugą stronę - nie chcę mieć ani
skóry, ani 18-caloweych felg - wolę mniejsze, a opony o wyższym profilu.
Nie podniecają mnie też różnice 1 czy 2 sek w przyspieszeniu. Chodzi o
rozsądną moc w stosunku do masy i koszty eksploatacji i nabycia.
Porównanie dotyczyło najsłabszej wersji - Live Pack.
Znalazłem też cennik wersji z automatem. - w wersji Shine kosztuje 127
650, elektryk - 186 400. Różnica - 58 750. Uwzględniają tę dopłatę do
elektryków nadal jest to 50 tys. zł różnicy.
https://www.citroen.pl/content/dam/citroen/poland/ce
nniki/09_22/Cennik_C4_AM26_16_09_2022.pdf
Jeśli różnica będzie powiedzmy 10 tys. zł to będę się zastanawiał - bo
to wygodnie na noc podłączyć do gniazdka i w dzień jechać. Nawet
przełknę ten mizerny zasięg zimą, który pozwala na jazdę po mieście i
niewiele więcej... Ale do tego czasu będę tankował benzynę :-)
T.
Gdyby tak wyposażone auta jak dziś można było kupić 2 lata temu, to
wybrałbym Dacię Duster - bardzo fajne auto o dobrych parametrach.
Chętnie na gaz... :-) Dziś kosztuje ok. 90 tys. zł z dość sporym
wyposażeniem.
-
47. Data: 2022-10-13 16:06:54
Temat: Re: Tanio czyli na prad :-)
Od: nadir <n...@h...org>
W dniu 13.10.2022 o 01:06, ii pisze:
> Ty wiesz jakie jest dofinansowanie kolei?!
Na świecie czy tylko w Polsce? Większe niż dopłaty do samochodów
elektrycznych?
-
48. Data: 2022-10-13 16:08:14
Temat: Re: Tanio czyli na prad :-)
Od: nadir <n...@h...org>
W dniu 13.10.2022 o 06:05, Shrek pisze:
> E - chyba jednak nie. Najefektywniejszy raczej.
Ale to w zasadzie to samo.
-
49. Data: 2022-10-13 16:23:43
Temat: Re: Tanio czyli na prad :-)
Od: nadir <n...@h...org>
W dniu 13.10.2022 o 09:04, RoMan Mandziejewicz pisze:
> Dopóki jadą pełne.
Jak każdy transport publiczny. Dotyczy to też trolejbusów oraz autobusów
elektrycznych.
> Znacznie tańszy.
Znacznie, to znaczy ile? Stacje ładowania wymagają też infrastruktury i
obsługi. Nic na tym świecie nie jest wieczne i za darmo.
> Nijak nie jest ekonomicznym. Mamy za niskie napięcie zasilania i za
> wysokie straty w trakcji.
Może gdzieś mamy, może nie. Piszę generalnie o tramwajach jako środku
transportu, a nie konkretnym mieście w Polsce.
> Tramwaje są wąskie i nie zabierają
> wystarczającej liczby pasażerów, żeby miało sens ekonomiczny.
To się puszcza dodatkowe składy, które na ogół mają wydzielone torowiska
i nie muszą stać w korkach jak autobusy.
> Sens miałyby hybrydy, przechowujące energię z hamowania i wspomagające
> ruszanie. Ale to kosztowne.
Tramwaje hamując oddają energię do sieci. I w zasadzie nic to nie
kosztuje bo mają prądnice w "dafaulcie".
-
50. Data: 2022-10-13 17:45:42
Temat: Re: Tanio czyli na prad :-)
Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>
W dniu .10.2022 o 15:11 J.F <j...@p...onet.pl> pisze:
> On Thu, 13 Oct 2022 14:20:48 +0200, Tomasz Gorbaczuk wrote:
>> W dniu .10.2022 o 12:37 Cavallino <C...@k...pl> pisze:
>>> Zresztą akurat PSA NIE CHCE sprzedawać elektryków, więc ich ceny można
>>> pominąć, są celowo zaporowe.
>>
>> Oni teraz niczego nie chcą sprzedawać, w rodzinie ktoś chce kupić coś
>> wielkości c3, nie da się zamówić. Nie wiadomo za ile ani nawet
>> przybliżonej daty nie podadzą (z dokładnością do pół roku).
>
> Jesli zamowien maja na rok, a inflacja szaleje, to co sie dziwisz.
Raczej nie wiedzą czy będą mogli wyprodukować (czy będą komponenty) i
przyjmują mało zamówień.
TG