eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyTanio czyli na prad :-)Re: Tanio czyli na prad :-)
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.man.lodz.pl!newsfeed.pionier.net.p
    l!news.samoylyk.net!news.uzoreto.com!newsreader4.netcologne.de!news.netcologne.
    de!peer01.ams1!peer.ams1.xlned.com!news.xlned.com!peer01.ams4!peer.am4.highwind
    s-media.com!news.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neos
    trada.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Date: Thu, 13 Oct 2022 16:23:43 +0200
    MIME-Version: 1.0
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:102.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/102.3.2
    Subject: Re: Tanio czyli na prad :-)
    Content-Language: pl
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    References: <63387653$0$476$65785112@news.neostrada.pl>
    <thjt5s$lp2$1$horizn@news.chmurka.net> <16qbrhcdfw1zs$.dlg@myjk.org>
    <ti6ltb$c3l$1@gioia.aioe.org> <63470612$0$556$65785112@news.neostrada.pl>
    <63470c26$0$474$65785112@news.neostrada.pl>
    <8682547663$20221012225151@squadack.com>
    <ti79sb$o3n$2$Shrek@news.chmurka.net>
    <63473691$0$448$65785112@news.neostrada.pl>
    <5640561751$20221013090417@squadack.com>
    From: nadir <n...@h...org>
    In-Reply-To: <5640561751$20221013090417@squadack.com>
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 30
    Message-ID: <63481f70$0$448$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 95.160.179.119
    X-Trace: 1665671024 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 448 95.160.179.119:51914
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 2371
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2707732
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 13.10.2022 o 09:04, RoMan Mandziejewicz pisze:

    > Dopóki jadą pełne.

    Jak każdy transport publiczny. Dotyczy to też trolejbusów oraz autobusów
    elektrycznych.

    > Znacznie tańszy.

    Znacznie, to znaczy ile? Stacje ładowania wymagają też infrastruktury i
    obsługi. Nic na tym świecie nie jest wieczne i za darmo.

    > Nijak nie jest ekonomicznym. Mamy za niskie napięcie zasilania i za
    > wysokie straty w trakcji.

    Może gdzieś mamy, może nie. Piszę generalnie o tramwajach jako środku
    transportu, a nie konkretnym mieście w Polsce.

    > Tramwaje są wąskie i nie zabierają
    > wystarczającej liczby pasażerów, żeby miało sens ekonomiczny.

    To się puszcza dodatkowe składy, które na ogół mają wydzielone torowiska
    i nie muszą stać w korkach jak autobusy.

    > Sens miałyby hybrydy, przechowujące energię z hamowania i wspomagające
    > ruszanie. Ale to kosztowne.

    Tramwaje hamując oddają energię do sieci. I w zasadzie nic to nie
    kosztuje bo mają prądnice w "dafaulcie".

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: