-
21. Data: 2022-10-12 22:59:56
Temat: Re: Tanio czyli na prad :-)
Od: Shrek <...@w...pl>
W dniu 12.10.2022 o 22:51, RoMan Mandziejewicz pisze:
> Tramwaje ekonomiczne? 400 kWh/100km + koszty utrzymania torów i trakcji.
> Trolejbusy 240 kWh/100 km. Autobusy elektryczne niemal połowę mniej. I
> nie potrzebują trakcji.
Te dane porównują zapewne rzeczy nieporównywalne. Niby dlaczego autobus
elektryczny miałby zużywać dwa razy mniej prądu niż trolejbus?
--
Shrek
Czy wiesz, że "jebać pis" czytane od tyłu daje "??? ?????"?
PS - i konfederację!
-
22. Data: 2022-10-12 23:50:08
Temat: Re: Tanio czyli na prad :-)
Od: nadir <n...@h...org>
W dniu 12.10.2022 o 22:59, Shrek pisze:
> W dniu 12.10.2022 o 22:51, RoMan Mandziejewicz pisze:
>
>> Tramwaje ekonomiczne? 400 kWh/100km + koszty utrzymania torów i trakcji.
A metro czy pociąg? Też wymagają trakcji i torów, a jednak nikt nie
kwestionuje, że to najekonomiczniejszy transport.
>> Trolejbusy 240 kWh/100 km.
Też wymaga utrzymana trakcji, no i w jakimś ułamku dróg.
>> Autobusy elektryczne niemal połowę mniej. I nie potrzebują trakcji.
Też potrzebuje dróg oraz drogich akumulatorów, które wieczne nie są no i
stacji ładowania. Taki inny rodzaj trakcji.
Nie liczy się ile kWh/100km zużywa dany środek transportu, ale ilość
jednocześnie przewożonych osób i/lub czas przejazdu, jak to policzysz
tramwaj jest ekonomicznym środkiem transportu. Oczywiście nie w każdej
mieścinie się sprawdzi, tak samo jak nie każde miasto ma metro. Trzeba
mierzyć siły na zamiary.
-
23. Data: 2022-10-12 23:54:17
Temat: Re: Tanio czyli na prad :-)
Od: nadir <n...@h...org>
Sorry. Coś mi się popierdoliło i odpowiedziałem Tobie a nie Romanowi.
-
24. Data: 2022-10-13 00:44:20
Temat: Re: Tanio czyli na prad :-)
Od: ii <i...@o...invalid>
W dniu 12.10.2022 o 21:08, Poldek pisze:
> W dniu 2022-10-12 o 06:52, Cavallino pisze:
>> W dniu 12-10-2022 o 00:00, Poldek pisze:
>>
>>> Co mają koszty do ceny u odbiorców?
>>> To w komunizmie cena była wynikiem kosztów produkcji.
>>
>> I miało to swoje plusy.
>>
>>> Komuna została obalona wysiłkiem papieża, Reagana i całego narodu i
>>> mamy kapitalizm. W kapitalizmie cena wynosi tyle, ile odbiorca jest
>>> chętny płacić
>>
>> No właśnie nie ma chętnych do płacenia tyle ile sobie ktoś zażąda, gdy
>> łamiąc reguły wolnego rynku regulacjami odgórnymi, oligopolista
>> wyznacza cenę z sufitu.
>>
>
> Jak nie ma chętnych, jak są?
> Jakoś nie zauważyłem, żeby "Polacy masowo przesiedli się na rowery", a z
> ulic zniknęły korki.
Na harakiri też nie ma chętnych.
> Koło mnie jest stacja Szell i paliwo po 7-8 leje się na niej
> strumieniami - biznes jak zwykle. Między 15-tą, a 19-tą ciężko w ogóle
> gdzieś się przebić samochodem, bo w każdą stronę korek - setki, tysiące
> samochodów stoją i pierdzą spalinami z paliwa po 8 zł/l. Gdybym był
> paliwiarzem, to bym spokojnie podnosił cenę.
O istnieniu krzywej podaż-popyt wie?
-
25. Data: 2022-10-13 01:02:00
Temat: Re: Tanio czyli na prad :-)
Od: ii <i...@o...invalid>
W dniu 12.10.2022 o 18:59, Shrek pisze:
> W dniu 12.10.2022 o 18:51, Tomasz Gorbaczuk pisze:
>
>> Podobnej wielkości elektryka, e-c4 można było zamówić za 120 tys. (z
>> dopłatą).
>
> I generalnie na tym opiera się cała elektromobilność - na dopłatach do
> samochodów, fotowoltaiki i potem pasożytowaniu na systemie energerycznym.
P...sz jak zwykle. Ludzie korzystając z systemu energetycznego finansują
go. A jak dokładają do niego energię nawet tylko niekiedy to jeszcze
bardziej finansują. Dopłaty do elektryków niczym nie różnią się od 500+
albo dopłaty do ogrzewania węglem. Politycy na tym robią kariery. A
elektryki istniały jak dopłat nie było. I takoż moje elektryki nie są
dofinansowane. Dofinansowana może być kolej, którą od pewnego czasu
jeżdżę. Ale mimo to jest ona bardziej eko od spalinowców.
>
> Dlatego elektryki istnieją bo jest ich mało. Jakby miał je mieć każdy to
> ani dopłat ani pradu nie starczy.
>
Dlatego istnieją, że nie ciągnie się za nimi smród. Ludzie już nie chcą
leczyć swojego raka.
-
26. Data: 2022-10-13 01:03:27
Temat: Re: Tanio czyli na prad :-)
Od: ii <i...@o...invalid>
W dniu 12.10.2022 o 20:49, nadir pisze:
> W dniu 12.10.2022 o 20:23, ąćęłńóśźż pisze:
>> Ciekawe, jaka będzie żywotność elektryków.
>> Bo trolejbus elektryczny żyje znacznie dłużej, niż autobus spalinowy.
>
> Tylko dlatego, że nie jest na baterię. Kolej, metro, tramwaje,
> trolejbusy, to faktycznie ekonomiczne i ekologiczne środki komunikacji.
> Ale już na baterie to nie bardzo.
>
No to sobie zrób samochody z pantografami jak to takie eko jest.
-
27. Data: 2022-10-13 01:06:04
Temat: Re: Tanio czyli na prad :-)
Od: ii <i...@o...invalid>
W dniu 12.10.2022 o 23:50, nadir pisze:
> W dniu 12.10.2022 o 22:59, Shrek pisze:
>> W dniu 12.10.2022 o 22:51, RoMan Mandziejewicz pisze:
>>
>>> Tramwaje ekonomiczne? 400 kWh/100km + koszty utrzymania torów i trakcji.
>
> A metro czy pociąg? Też wymagają trakcji i torów, a jednak nikt nie
> kwestionuje, że to najekonomiczniejszy transport.
Ty wiesz jakie jest dofinansowanie kolei?!
-
28. Data: 2022-10-13 01:10:50
Temat: Re: Tanio czyli na prad :-)
Od: ii <i...@o...invalid>
W dniu 12.10.2022 o 21:03, Shrek pisze:
> W dniu 12.10.2022 o 20:00, Tomasz Gorbaczuk pisze:
>
...
>
>>> Spoko. Teraz trzeba jeszcze każdemu dać domek w mieście żeby miał
>>> swój kawałek dachu (o kurwa nie zmieści się?), zbudować kilka
>>> atomówek, rozbudować system energeryczny i jesteśmy gotowi na
>>> rewolucję;)
>>>
>>
>> Nie wszystko jest dla wszystkich :-)
>
> No dokładnie. O tym piszę - elektyki istnieją... bo stanowią margines.
> Nie ma póki co możliości masowej elektromobilności - chyba że myślisz o
> transporcie masowym metrem tramwajami i może autobusami elektycznymi.
Ale, że transport masowy jest masowy? Ty weź się rozglądnij! Masowe to
są samochody prywatne z których część jest elektryczna a autobusy i
tramwaje to gdzieś są, ale akurat nie w mojej miejscowości.
-
29. Data: 2022-10-13 06:05:43
Temat: Re: Tanio czyli na prad :-)
Od: Shrek <...@w...pl>
W dniu 12.10.2022 o 23:50, nadir pisze:
>>> Tramwaje ekonomiczne? 400 kWh/100km + koszty utrzymania torów i trakcji.
>
> A metro czy pociąg? Też wymagają trakcji i torów, a jednak nikt nie
> kwestionuje, że to najekonomiczniejszy transport.
E - chyba jednak nie. Najefektywniejszy raczej.
--
Shrek
Czy wiesz, że "jebać pis" czytane od tyłu daje "??? ?????"?
PS - i konfederację!
-
30. Data: 2022-10-13 06:07:03
Temat: Re: Tanio czyli na prad :-)
Od: Shrek <...@w...pl>
W dniu 13.10.2022 o 01:10, ii pisze:
>> No dokładnie. O tym piszę - elektyki istnieją... bo stanowią margines.
>> Nie ma póki co możliości masowej elektromobilności - chyba że myślisz
>> o transporcie masowym metrem tramwajami i może autobusami elektycznymi.
>
> Ale, że transport masowy jest masowy? Ty weź się rozglądnij! Masowe to
> są samochody prywatne z których część jest elektryczna a autobusy i
> tramwaje to gdzieś są, ale akurat nie w mojej miejscowości.
Gdzie widziałeś te masowe samochody elektryczne?
--
Shrek
Czy wiesz, że "jebać pis" czytane od tyłu daje "??? ?????"?
PS - i konfederację!