  • 31. Data: 2014-12-06 21:26:19
    Temat: Re: Tanie smartfony
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2014-12-06 17:30, Użytkownik m4rkiz napisał:

    > ostatni telefon do ktorego mialem druga baterie to lg p900, a i tak
    > uzywalem
    > jej ze dwa razy w roku
    >
    > smartfony starzeja sie moralnie na tyle szybko ze wymiana baterii zeby
    > dlaej dzialal raczej rzadko ma miejsce, w skrajnym wypadku bedzie
    > kosztowala
    > dodatkowe 2-3 dychy w pobliskim komisie gsm

    Są ludzie którzy wymieniają baterie w nowym telefonie
    np. na dwa razy pojemniejszą.

    > drua sprawa - baterie do modelu ktory ma 3 lata beda w najlepszym razie
    > mialy
    > lat 2, co stawia sens wymiany pod znakiem zapytania

    Znam przypadki że ludzie zadowoleni z telefonów kupowali
    drugi taki sam, na wyprzedażach bo operatorzy już nie mieli
    takich "starych" modeli.

    > dzis poprostu jest o wiele za duzo modeli zeby oplacalo sie klepac dobre
    > zamienniki kilka lat po premierze telefonu, a producenci takich rzeczy nie
    > robia od dawna - lepiej sprzedac nowy telefon niz baterie

    A to jest niestety prawda.
    Zrobić gówno, wciskać naiwnym a w międzyczasie zaprojektować
    trzy kolejne gówna które będą wciskane jak ten pierwszy przestanie
    się sprzedawać.

    Pozdrawiam

  • 32. Data: 2014-12-06 22:47:29
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Niestety - gwarancji nie ma, ze markowy sprzet nadal jest markowy.
    > Ani ze ten tani jest kiepski.
    > Teraz Samsung ponoc wtope finansowa zaliczyl - oj, bedzie oszczedzal
    > :-)

    Całe życie nie ma gwarancji... Nie masz gwarancji że jutro się obudzisz!
    Bezsensowne gadanie - wiadomo że i przy markowym sprzęcie możesz
    wtopić ale chodzi o to, że prawdopodobieństwo wtopki jest dużo mniejsze.

    > No nie wiem, nie wiem ...

    Czego nie wiesz? :-)

    > A jak ktos radio lubi ?

    To ma ciężki wybór :-) Kupić do kitu smartfon z równie do kitu radiem
    lub dobry smartfone renomowanej firmy bez radia które i tak działa
    przecież tylko dobrze jak słuchawki są wetknięte w roli anteny FM...

  • 33. Data: 2014-12-07 00:04:53
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 6 Dec 2014 15:47:29 -0600, Pszemol napisał(a):

    > Całe życie nie ma gwarancji... Nie masz gwarancji że jutro się obudzisz!
    > Bezsensowne gadanie - wiadomo że i przy markowym sprzęcie możesz
    > wtopić ale chodzi o to, że prawdopodobieństwo wtopki jest dużo mniejsze.

    Za to koszt duzo wiekszy :-)

    > Czego nie wiesz? :-)

    Czy akurat Hyunday/Kia sa jakos istotnie gorsze od Hondy i Toyoty.

    J.

  • 34. Data: 2014-12-07 00:14:31
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Za to koszt duzo wiekszy :-)

    Nie tak dużo większy... Ale większy, to fakt.
    Dlatego dla zrównania kosztów proponuję używany dobrej marki
    zamiast nówki trefnej marki. Ta nówka za parę dni będzie "używanym"
    i pod tym względem się od używki różnić nie będzie, więc będziesz miał
    szybko w obu scenariuszach używany lepszy lub używany gorszy telefon.
    Za tą samą cenę. Co wolisz?

    > Czy akurat Hyunday/Kia sa jakos istotnie gorsze od Hondy i Toyoty.

    To przejedź się jednym i drugim a przekonasz się dosyć szybko... :-))
    Ja cały pobyt w USA kupuję toyoty i hondy - jak wsiądę do Hyundaia
    to tandetą śmierdzi z każdego kąta... Teraz ostatnio się ciut polepszyli
    ale to kwestia ostatnich 2-3 lat i nie wiadomo czy utrzymają formę.
    Mimo to kumpel z pracy kupił nową KIA OPTIMA i nie wytrzymał
    z tym autem nawet 2 lat...

  • 35. Data: 2014-12-07 10:46:05
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 6 Dec 2014 17:14:31 -0600, Pszemol napisał(a):

    > Nie tak dużo większy... Ale większy, to fakt.

    Roznie bywa - kolega tu chce tani smartfon, za 300 zl, a Ty mu chcesz
    poradzic cos dobrego, ajfona oczywiscie, za 2300 ? :-)

    > Dlatego dla zrównania kosztów proponuję używany dobrej marki
    > zamiast nówki trefnej marki.

    A baterie w tym uzywanym da sie wymienic ? :-)
    A zlacze, zuzyte od codziennego uzywania, wytrzyma kolejne 2 lata ?
    :-)

    > Ta nówka za parę dni będzie "używanym"
    > i pod tym względem się od używki różnić nie będzie,

    No chyba ze szczeliny w obudowie, zasadniczo nie przeszkadzajace, ale
    w miare uzywania coraz wieksze, przepuscily juz tyle kurzu ...

    > więc będziesz miał
    > szybko w obu scenariuszach używany lepszy lub używany gorszy telefon.
    > Za tą samą cenę. Co wolisz?

    Jeden prawdopodobnie dobry, drugi prawdopodobnie gorszy, ale w nowszej
    technologii, no, niekoniecznie - wzieli tanie elementy ... poprzedniej
    generacji, ale z gwarancja ... trudny wybor :-)

    > To przejedź się jednym i drugim a przekonasz się dosyć szybko... :-))

    No wlasnie H/K zbiera ostatnio dobre opinie ...
    15 lat temu przyznalbym Ci racje odnosnie Daewoo, ale posiadacze
    lanosow byli raczej zadowoleni. Ja jezdzilem Nubira :-)

    > Ja cały pobyt w USA kupuję toyoty i hondy - jak wsiądę do Hyundaia
    > to tandetą śmierdzi z każdego kąta...

    A jaki model ? bo kiedys wsiadlem do taniego VW - tez smierdzialo
    tandeta. Oni tez maja tanie modele/wykonczenia w ofercie, chocby na
    firmowe auta w wiekszej ilosci.

    J.

  • 36. Data: 2014-12-07 14:15:50
    Od: "jakson" <j...@e...org>

    > ceny. Czy możecie polecić coś do 300zł np. z Androidem na pokładzie, co
    > pozwala gdzieś zadzwonić, pobawić się kilkoma aplikacjami, a przy okazji

    THL T6 Pro - niestety cena to ok. 100 USD
    a dolar od jakiegos czasu skoczyl z ~3.0 na ~3.5,
    czyli taki fon wyszedlby Ciebie w wakacje 300 PLN
    a teraz niestety 350 PLN (+ mozliwy VAT oczywiscie).

    Dlaczego ten a nie inny?
    Bo ma MTK6592M, ktory to ma calkiem niezly uklad graficzny.
    Z wad to mala bateria (1900mAh) i brak gorilla glas,
    ale w tej cenie wymiata.

  • 37. Data: 2014-12-07 14:25:10
    Od: "jakson" <j...@e...org>

    >W Biedronce sprzedawane sa (byly?) Myphone Q-Smart za 349zl. 4.5 cala z
    > rozdzielczoscia 854 x 480 px, MediaTek 4 x 1.3 GHz, 1GB RAM, Android 4.4.

    Jak za 350zl nie jest zle, ale _znacznie_ lepiej w tej cenie (ekran, proc,
    jakosc)
    wypadnie THL T6 Pro, o ile celnicy nie dolicza VATu :).

  • 38. Data: 2014-12-07 14:25:45
    Od: "jakson" <j...@e...org>

    > Jak nie szukasz nówki to ja bym poszukał na twoim miejscu używanego SGS2-3
    > (nie wiem jaki ekran potrzebny).

    A ja bym nie bral tego niedopracowanego reliktu.

  • 39. Data: 2014-12-07 14:32:17
    Od: "jakson" <j...@e...org>

    > nie. Sprawdź sobie jakie wyniki osiągają nowe telefony w teście antutu.

    To akurat mowi o telefonie tyle samo, co stopa bezrobocia o bezrobociu.
    Czyli gowno :)

  • 40. Data: 2014-12-07 14:34:04
    Od: "jakson" <j...@e...org>

    > Podobna logika obowiązuje w kwestii kupowania samochodów:
    > lepiej kupić 2-3 letnią hondę czy toyotę niż nowego hyundaja/kia

    Nie ma takiego czegos jak dobra marka.
    Patrzy sie na konkretny model i z tego punktu widzenia,
    Twoj wypowiedz jest tzw. trzecim rodzajem prawdy.