  • 1. Data: 2010-11-26 08:14:33
    Temat: Tani serwerek 24h
    Od: Marx <M...@n...com>

    Planuje złożyć bardzo tani serwerek, cena całości w granicach 200zł
    (liczę bez HDD).
    Czyli ma w tym być obudowa, zasilacz, grafika (wbudowana najlepiej, z
    DVI ale nie jest to konieczne), płyta, procesor, chłodzenie no i RAM.
    Musi mieć SATA, i kilka gniazd PCI, PCI-e, oraz USB 2.0.
    Oczywiście w grę wchodzi tylko zakup używanego sprzetu.
    Ważne, aby komputer pobierał stosunkowo mało prądu.
    Będzie działać pod linuxem.
    Odpada więc socket-A (brak obsługi C&Q) oraz generalnie Intel (P4 mimo
    speedstepa to grzałki).
    Zostaje więc AMD i s754, s939. AM2 niestety za drogie, podobnie jak
    nowsze procesory na 775
    Skonkretyzowałem dwie propozycje:

    1)
    http://allegro.pl/fujitsu-esprimo-athlon-64-3200-sat
    a-i-ata-i1337569253.html
    Nie wiem jaki to dokładnie model procesora, ale można zawsze wymienić na
    trochę oszczędniejszy, kosztują ok 50zł, a nawet w razie czego można
    kupić x2 choć oszczędne to to chyba nie będzie... Do tego jakiś RAM DDR,
    w 200zł się mieszczę

    2)http://allegro.pl/tarox-2800-512mb-40gbcd-gf6100-p
    ci-e-sata2-dt-i1327611741.html
    Nie wiem czy ten Sempron obsługuje C&Q, ale wiem że można do niego za ok
    50 złotych dokupić mobilnego Turiona ML lub nawet MT i będzie działać
    (choć trzeba zmienić chłodzenie)

    Chyba że zaproponujecie coś w zbliżonej cenie na AM2 (pamięć DDR2 już
    mam) - na AM2 są różne fajne procesory o obniżonym poborze mocy, przy
    czym zakup takiego procesora można odłożyć na później.

    Marx

  • 2. Data: 2010-11-30 11:41:36
    Temat: Re: Tani serwerek 24h
    Od: Marx <M...@n...com>

    Może chociaż ktoś zna jakąś stronę z porównaniem wydajności takiego
    Turiona na 754 z tradycyjnymi Athlonami na 939 czy AM2?
    Marx

  • 3. Data: 2010-11-30 12:11:34
    Od: konieczko <t...@o...pl>

    W dniu 2010-11-30 12:41, Marx pisze:
    > Może chociaż ktoś zna jakąś stronę z porównaniem wydajności takiego
    > Turiona na 754 z tradycyjnymi Athlonami na 939 czy AM2?
    > Marx

    Do tego do czego ty potrzebujesz nie ma zanczenia.