  • 51. Data: 2011-10-07 05:27:36
    Temat: Re: Taka prośba o przysługę dla graficznie obeznanych
    Od: XX YY <f...@g...com>

    > Znowu teoretyzujesz, nowe elementy nie nadają się do jakiejkolwiek
    > zaawansowanej pracy, gdyż ich interfejs zdziecinniał. Ostrzegam przed
    > wyrzuceniem 400zł (znajomy właściciel firmy wywalił tak 1200zł,
    > wszystkie programy siedzą w szafie, nikt tego nie chce). Jedyny sensowny
    > produkt - acr - w wersji pse jest dość mocno okrojony.

    > To już lepiej.

    tja - dobrze sie teoretyzuje gdyz
    znajomy ma - wydal 1200 zl , inny znajomy tez ma , znajoma znajomej
    ktora za znajomy ten co wydal 1200 tez ja zna i wiesz najlepiej.

    mam wszystkie 3 programy - ostatenigo PS , ostatniego corela i PS
    elements czyli malego ps

    1.pomiedzy gimpem a corelem w ergonomi obslugi jest przepasc - na
    korzysc corela.

    2.pomiedzy corelem a malym pesesm w zakresie jakosci wywolanych rawow
    jest przepasc - na korzysc malego pesea

    3.pomiedzy corelem a malym pesesem zakresie jakosci niektorych
    podstwowych w obrobce algorytmow ( np stempel , balns bieli ) jest
    przepasc na korzysc malego pesea

    4.corel w stosunku do malego ps daje zdecydowenie wiecej mozliwosci
    przy pracy na warstwach , co raczej w obrobce podstawowej nie jest
    wykorzystywane i wieksze mozliwosci przeksztalcen geometryczych - co
    tez w obrobce podstowej nie jest wykorzystywane.

    Sa jeszcze inne niuanse jak szybkosc pracy , wczytywanie rroznych
    formatow , szczegolnie tiffow roznie komprymowanych , mozliwosc
    obribki rgb 16 bitowych itp.

    Z tych 3 programow w obrobce podstawowej najlatwiej jest dojsc do
    dobrego wyniku malym pesesem.
    najgorsza z tych 3 programow ergonomie ma gimp.

    Design - to moda ostatniego roku obserwowana w LTR , corelu i
    produktach adobe - przejscie na czarne tlo , pozorne uinfantylnienie
    designu - to nie ma najmniejszego znaczenia dla jakosci obrobki i
    ergonomii , w ciagu paru godzin mozna sie bez probemu przestawic.

  • 52. Data: 2011-10-07 06:37:31
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2011-10-07 07:27, XX YY pisze:
    > tja - dobrze sie teoretyzuje gdyz

    Toniesz. Znowu. Nie kombinuj, zmień ksywę, panie Moireg czy raczej Molier...

    PS. O Gimpie z interfejsem szopopodobnym nie znalazłeś linka.

    --
    pozdrawia Adam
    /moja ulubiona lektura? - moje curriculum vitae/

  • 53. Data: 2011-10-07 10:41:36
    Od: "Roger from Cracow" <r...@s...pl>

    Użytkownik "Janko Muzykant" <j...@w...pl> napisał w wiadomości grup

    > Toniesz. Znowu. Nie kombinuj, zmień ksywę, panie Moireg czy raczej Molier...
    >
    > PS. O Gimpie z interfejsem szopopodobnym nie znalazłeś linka.

    dobra ale skupiamy się na sofcie TANIM dla nie guru, czyli prostym w
    obsłudze. Warstw nie potrzeba. O to tutaj w tym wątku chodzi. Parę uwag
    juz biorę z tej dyskusji.

    Podziękował wszystkim

    Roger

    --
    Marcin 'Roger' Pojałowski
    fotografia: http://www.studio-roger.pl

  • 54. Data: 2011-10-07 11:59:44
    Od: XX YY <f...@g...com>

    > dobra ale skupiamy si na sofcie TANIM dla nie guru, czyli prostym w
    > obs udze. Warstw nie potrzeba. O to tutaj w tym w tku chodzi. Par uwag
    > juz bior z tej dyskusji.
    >
    > Podzi kowa wszystkim
    >
    > Roger

    oczywiscie nie znam wszystkich programow bezplatnych , ale pare
    probowalem , jest kilka calkiem fajnych ale zawsze jest w nich cos co
    utrudnia prace - po czasie dosyc krotkim sie odechciewa.

    do obrobki podstawowej moge tylko polecic malego peesa przede
    wszystkim ze wzgledu na jakosc algorytmow i jakosc wyniku. nie potrafi
    tyle co duzy ps ale to co robi, robi na tym samym poziomie
    jakosciowym.
    w dodatku jest bardzo szybki , wczytanie duzego pliku , kopiowanie ,
    wklejanie jest natychmiastowe.
    ograniczen w obrobce podstawowej ja nie wiedze - nie wszystkie
    operacje da sie przeprowadzic w 16 B , nie mozna wczytac zdjec
    dluszych od 30 000 px , ale czy to przeszkadza w obrobce podstawowej ?
    Jest wart swojej ceny - naturalnie cala masa filtrowow , pluginow ,
    hdr itd itp - o tym nie musimy mowic.

    na dowod przyklad zdjecia obrobionego ostatecznie barwnie w malym
    peesie - chyba kolorystycznie wyrabia:

    http://spherapan.vot.pl/116/116.html

  • 55. Data: 2011-10-07 12:10:31
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2011-10-07 12:41, Roger from Cracow pisze:

    > dobra ale skupiamy się na sofcie TANIM dla nie guru, czyli prostym w
    > obsłudze. Warstw nie potrzeba. O to tutaj w tym wątku chodzi. Parę uwag
    > juz biorę z tej dyskusji.

    Jest właśnie taka odmiana Gimpa szopopodobnego, do tego w wersji
    portable (nie miesza w systemie). Są tam odpowiedniki krzywych,
    świateł/cieni, operacjach na barwach jak w szopie i można przeprowadzić
    praktycznie wszystkie korekcje potrzebne w przykładzie.
    Poszukam szczegółów, bo miałem z tym do czynienia ze dwa lata temu.

    --
    pozdrawia Adam
    /jak każdy, mam plany na tysiąc lat, tylko wydaje mi się, że się nie

  • 56. Data: 2011-10-07 12:11:58
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2011-10-07 13:59, XX YY pisze:
> [...]
    > wszystkim ze wzgledu na jakosc algorytmow i jakosc wyniku. nie potrafi
    > tyle co duzy ps ale to co robi, robi na tym samym poziomie

    Nie przesadzaj z tymi algorytmami jakości krzywych i balansu barw :)
    Każdy głupi program umożliwiający te operacje robi to z podobną jakością.

    --
    pozdrawia Adam
    /strzeż się banków - dorwą cię i zrobią z ciebie vipa!/

  • 57. Data: 2011-10-07 13:59:26
    Od: mt <t...@i...pl>

    Roger from Cracow pisze:

    > dobra ale skupiamy się na sofcie TANIM dla nie guru, czyli prostym w
    > obsłudze. Warstw nie potrzeba. O to tutaj w tym wątku chodzi. Parę uwag
    > juz biorę z tej dyskusji.

    Spróbuj Paint.NET, serio. Z podstawowych rzeczy ma krzywe, poziomy,
    warstwy też ma, no ale nie trzeba ich używać ;) Jak czegoś nie ma w
    standardowej wersji, to można sobie doinstalować pluginy, jest tego mnóstwo:
    http://forums.getpaint.net/index.php?/topic/15260-pl
    ugin-index/

    Do unsharp mask już podawałem linka w tym wątku, przydać może Ci się
    jeszcze ten:
    http://forums.getpaint.net/index.php?showtopic=12374

    --
    marcin

  • 58. Data: 2011-10-07 14:34:19
    Od: " Albert Stonoga" <k...@g...pl>

    > No i wyszło(moim zdaniem) nieco gorzej niż 'szczęśliwy traf' z Picasy:
    > http://global.images8.fotosik.pl/2884/4d3b271359c501
    14.jpg
    > :D
    >

    > WAIDODAYO!

    gimp:

    kolory -> poziomy -> automatycznie

    Efekt (dla tego zdjęcia) podobny do "szczęśliwego trafu".

    Trudność operacji - minimalna
    Koszt czasowy - minimalny

    Pozdr,
    Albert Stonoga

  • 59. Data: 2011-10-07 14:55:13
    Od: grzessiek <g...@p...onet.pl>

    W dniu 07.10.2011 16:34, Albert Stonoga pisze:
    > gimp:
    > kolory -> poziomy -> automatycznie

    nie wiedziałem (nie zauważyłem), że gimp też ma autolevels. dzięki!
    pozdrawiam, g.

  • 60. Data: 2011-10-07 16:18:12
    Od: "Roger from Cracow" <r...@s...pl>

> [...]
    ugin-index/

    > Do unsharp mask już podawałem linka w tym wątku, przydać może Ci się jeszcze

    podziękował pięknie.

    Roger