  • 11. Data: 2011-01-11 09:24:40
    Temat: Re: TVN Turbo "Myslisz ze umiesz jezdzic" i RWD
    Od: PJ <p...@g...com>

    niedawno widziałem jak nowy Mietek (na zimówkach) z menago za kółkiem
    poległ tam gdzie Citroen ZX wyjechał bez problemu, trzeba było widzieć
    te dumę kierownika cytryny :-)))) mnie zastanowiło tylko jak można dać
    tyle szmalcu za tak niedopracowany produkt, no chyba ze w opcji było
    4x4 a menago był za krotki na te dodatkowe parę k euro

    P.

  • 12. Data: 2011-01-11 09:45:11
    Od: "Agent" <w...@o...ue>

    Użytkownik "PJ" <p...@g...com> napisał w wiadomości
    bb.googlegroups.com...
[...]

    ---------------
    Ale przy mocy >200 KM napęd na przód traci powoli sens.

  • 13. Data: 2011-01-11 09:45:59
    Od: "Agent" <w...@o...ue>

    Uzytkownik "Jasnie" <P...@n...sniadanie.pl> napisal w wiadomosci

    > To dopiero co domysliles sie ze ludzie w internecie glupoty wypisuja?
    > RWD to tragedia i nie wiem jakie zaklinanie jego wyzszosci nad czymkolwiek
    > innym to smiech na sali.

    Na suchym to juz nie jest taki smiech.

  • 14. Data: 2011-01-11 10:22:39
    Od: "Rafal T." <r...@v...pl>

    W dniu 11-01-11 02:12, Piotr Molski pisze:

> [...]
    > Na Grupie byly dyskusje o wyzszosci RWD/FWD. Z tego co pokazali w
    > programie, trzeba duuuzo wiecej umiejetnosci, zeby bezpiecznie

    Z tym że to nie jest w ogóle miarodajne. Można pokazać inny test i już
    napęd na przód wypada źle.

    http://www.youtube.com/watch?v=jV18ZBXwwYM

    BMW też fajnie to wyjaśnia
    http://www.youtube.com/watch?v=dZTTn2gq67I&NR=1

    Separacja osi skrętnej od napędowej przynosi wiele korzyści, pod
    warunkiem, że kierowca wie jak to wykorzystać. Ucieczka przedniej w
    napędzie FWD na zewnątrz łuku toru jazdy jest groźna a bardzo częsta w
    tego typu napędach, zwłaszcza jeśli na łuku dodajemy gazu, mamy
    "transfer masy" na tył i koła tracą przyczepność.

    Reasumując. Dla przeciętnego kierowcy lepszy jest napęd na przód.

    rt

  • 15. Data: 2011-01-11 10:41:12
    Od: Shadowchaser <s...@o...pl>

    On 1/11/2011 8:12 AM, Arek M wrote:
    > a co niektórzy potrafią nawet zatrzymac swoj samochód na sniegu po 3
    >
    > Jadąc z predkoscią 40 km/h oczywiscie! :)

    I w kapeluszu:)

  • 16. Data: 2011-01-11 12:28:12
    Od: "Rafał VFR" <r...@t...pl>

    Czyli dla ok 99% populacji kuli ziemskiej .... ;-)
    Rafal

  • 17. Data: 2011-01-11 12:31:33
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 11/01/2011 11:28, Rafał VFR wrote:
    > Czyli dla ok 99% populacji kuli ziemskiej .... ;-)
    > Rafal

    Pozostaly procent robi kontry Berlingo na PMSie. ;)

    Kamil

  • 18. Data: 2011-01-11 12:36:20
    Od: neoniusz <n...@j...org>

    W dniu 11-01-11 07:33, Arek M pisze:
    > programie). Tutaj na grupie zaden z wlascicieli RWD takich problemow nie
    > ma

    Probowalem w zeszlym tygodniu wyjechac MB W124 E320 z garazu. Skonczylo
    sie na pchaniu. Po prostu zaryl sie w sniegu. FWD i AWD
    wjezdzaja/wyjezdzaja tam bez problemu. A on po prostu wyjechal na
    kawalek i zaczal mielic kolami, radosnie migajac pomaranczowym
    trojkatem. Ani do przodu ani do tylu. Jak stanie, to tylko pchanie.
    Wlaczenie/wylaczenie ASR nic nie daje.

  • 19. Data: 2011-01-11 12:40:03
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Tue, 11 Jan 2011 09:45:11 +0100, Agent napisał(a):

    > Ale przy mocy >200 KM napęd na przód traci powoli sens.

    Zgadza się. Ale niektórzy mają wystarczająco długiego żeby jeździć autem
    poniżej 150 KM

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 20. Data: 2011-01-11 13:34:45
    Od: Voytek <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-01-11 09:45, Agent pisze:

    > Ale przy mocy >200 KM napęd na przód traci powoli sens.

    Niezupełnie. Foka RS z fabryczną szperą i trochę większą mocą niż te 200
    KM potrafi całkiem przyzwoicie jechać nawet na śliskiej nawierzchni.

    --
    voytek