  • 41. Data: 2017-04-04 11:18:38
    Temat: Re: TVN Turbo
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    W dniu 2017-04-03 o 18:00, RadoslawF pisze:

    > Jak czytam to nie on jeden zrobił to z palcem w d... .
    > Zrobiłeś błąd podchodząc do sprawy emocjonalnie i zakładając że skoro
    > nikt nie był zainteresowany przyjęciem takiego zlecenia to jest
    > ono niewykonalne lub strasznie trudne do zrobienia.
    >

    > Pozdrawiam

    Nie wiem, nie znam innych spraw (np Krisa) szczegółowo tak jak w tym
    programie,. Tu prawie nawet kolor modernizowanego FSO zgadzał z tym
    znajomego;-) To i tylko to mnie poruszyło., - tu takie problemy
    graniczące z niemożliwym a tu ktoś prawi że dla niego wymiana takiej
    skrzyni to tyle co splunąć.

  • 42. Data: 2017-04-04 11:19:10
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    W dniu 2017-04-03 o 16:59, yabba pisze:

> [...]
    > wyciąć otwór w podłodze na lewarek, zmienić pedał sprzęgła z pompą
    > sprzęgłową na pedał z linką, może trzeba było coś wyciąć albo zaślepić
    > w ścianie grodziowej, zdemontować zbiorniczek plynu i rurki do
    > wysprzęglika, może jeszcze dobrać nową linkę i zębatkę do
    > prędkościomierza? A potem klient i tak by narzekał, że mu linka
    > sprzęgła skrzypi w pancerzyku. :)
    > Chyba, że to omawiane FSO1500, to był w rzeczywistości jakiś
    > egzemplarz PF125p z serii MonteCarlo albo Acropolis z nietypowym
    > silnikiem i pracy byłoby jeszcze więcej. :))

    I właśnie może być "pies pogrzebany" Gdy Poldek wszedł do produkcji to
    zmodernizowano również następcę Dużego Fiata, na tyle żeby jak najwięcej
    części i elementów (w tym skrzyni biegów) było ze sobą kompatybilnych.
    Kris mógł mieć już tą późniejszą wersję.

  • 43. Data: 2017-04-04 11:22:43
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    W dniu 2017-04-04 o 00:24, Tomasz Pyra pisze:

    > No spróbuj dziś pojechać do ASO i zapytaj ile by kosztowały nieseryjne
    > modyfikacje samochodu.
    > Powiedzmy choćby przełożenie skrzyni biegów na taką z innego modelu.
    >
    > Na 95% grzecznie Ci odmówią.

    Oj, zupełnie inne czasy. Kiedyś w krajowych ASO można było patrzeć co
    też mechanicy wyprawiają z naprawianym autem. Dla przykładu - mniej
    więcej w tym samym czasie w takiej Austrii można mechanikowi tylko
    zostawić kluczyki i pójść na kawę, zero wstępu na teren warsztatu (halę
    napraw). Na dzień dzisiejszy moda z Austrii tamtych lat i u nas zaczęła
    obowiązywać, juz nie tylko ASO, ale nawet prywaciarz na mikroskopijną
    skalę nie są wielbicielami widowni w swoich warsztatach.

    > No ja rozumiem.
    > Chodzi mi o to że nie musi to być wcale technicznie skomplikowane żeby
    > stacja _autoryowana_ tego odmówiła.

    Tłumaczyli to trudnościami, skomplikowaniem takiej operacji.

  • 44. Data: 2017-04-04 12:46:57
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "Trybun" <c...@j...ru> napisał w wiadomości

> [...]
    > części i elementów (w tym skrzyni biegów) było ze sobą kompatybilnych.
    > Kris mógł mieć już tą późniejszą wersję.

    Wcześniejsze też były wymienne, ale nie na zasadzie plug&play. Przy wymianie
    trzeba było włączyć myślenie.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 45. Data: 2017-04-04 23:51:52
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Tue, 4 Apr 2017 11:22:43 +0200, Trybun napisał(a):

    > Oj, zupełnie inne czasy. Kiedyś w krajowych ASO można było patrzeć co
    > też mechanicy wyprawiają z naprawianym autem.

    No ale to też inna sprawa.
    Bo tu nie chodzi o podejście do klienta, a o to czy oferują niestandardowe
    usługi takie jak przerabianie wersji wyposażenia.

    > Tłumaczyli to trudnościami, skomplikowaniem takiej operacji.

    Sądzę że trafiłeś po prostu na jakąś miernotę, bo skrzynię biegów to
    naprawdę można wymienić.
    Te późne 125p miały takie same skrzynie jak Polonezy i prawie na pewno były
    plug&play.

  • 46. Data: 2017-04-05 12:37:12
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    To Polonezy mialy takie same skrzynie biegow. Roznica byla w srodku w przelozeniach a
    nie z gqbarytami, rozstawem srub roznych itp. Plyta podlogowa w miejscu gdzie jest
    skrzynia jest taka sama od momentu jak 125p dostal wajche zmiany biegow w podlodze.
    Pierwsze licencyjne mialy wajche przy kierownicy. Roznily sie skrzynie od fiata i
    poloneza jeszcze tym ze w polonezowskiej byla inna obudowa tylna bo wsadzili do niej
    inny mechanizm zmiany biegow. Ale to z technicznego punktu widzenia bylo kosmetyka.
    Jedynym utrudnieniem przy zamianie skrzyn bylo zdobycie elementow wygluszajacych i
    tapicerki. I z tego powodu wynikala niechec warsztatow do zamian skrzyn biegow.