-
31. Data: 2017-04-02 21:59:16
Temat: Re: TVN Turbo
Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>
W dniu 2017-04-02 o 19:17, Zenek Kapelinder pisze:
> Malo wiesz i dorabiasz teorie. Praca w ASO to byl taki sam bonus od zycia jak
dostanie w budowlance ciezarowki na benzyne.
>
Tyle ze ten bonus polegał na dostępie do części a nie na przekładaniu
skrzyń biegów w polonezach.
Pozdrawiam
-
32. Data: 2017-04-03 00:07:14
Temat: Re: TVN Turbo
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
Dnia Sun, 2 Apr 2017 13:58:20 +0200, Trybun napisał(a):
> W dniu 2017-04-02 o 09:50, mk4 pisze:
>> On 2017-03-31 14:29, Trybun wrote:
>>>
>>> Na ile poważnie można traktować emitowany na tym kanale program "auto
>>> marzeń, kup i zrób"? Jak ja słyszę o bezproblemowym wkładaniu do
>>> czterobiegowego FSO 1500 skrzyni 5tki, albo o woskowaniu szyb "aby
>>> nabrały połysku" to nie wiem czy mam w ogóle z kimś poważnym do
>>> czynienia. Ma ten prowadzący o czymkolwiek z mechaniki pojazdowej
>>> pojęcie?
>>>
>>
>> Szukasz dziury w całym ;)
>>
>> Parę osób odpowiedziało, że to było jak najbardziej możliwe.
>>
>> A że mechanicy nie chcą? No to nie wiem - znajdź takiego co chętnie
>> np. przełoży turbinę od ARL-a do np. BXE.
>>
>> A jest to możliwe.
>>
>> Po prostu nie chcą wchodzić w sprawy, gdzie nie mają doświadczenia. Po
>> co to komu później użerać się z marudnym klientem. A wiadomo kim on jest?
>>
>
> Nic podobnego. I nadal mam w tym temacie sporo wątpliwości. ASO które
> przeprowadzało nawet generalne remonty silników, miałoby się bać zabrać
> za podmianę skrzyni którą amatorzy potrafili wymienić u siebie na
> podwórku...
W ASO to nie musi być problem wiedzy a:
- polityki cenowej. Nie po to przy sprzedaży różnicuje się wersje, żeby
potem sobie je sobie właściciel przerabiał taniej
- braku procedury. ASO zazwyczaj pracuje wg. ścisłych wytycznych producenta
i jeśli procedury zmiany takiej skrzyni nie było, to nie było. ASO to nie
placówka badawcza gdzie się będa doktoryzować z danego zagadnienia.
Jeśli chodzi o wymianę skrzyń biegów, to w Polonezie też wiem że ludzie
_jakieś_ skrzynie 4 na 5 zmieniali i problemu w tym nie było żadnego, ale
może wcześniej były jakieś inne, mechanicznie niekompatybilne z następnymi?
Tego nie wiem, a stąd mogłoby pochodzić informacje o tym że były z tym
jakieś problemy.
Ogólnie podmiana skrzyni biegów dowolnej, na dowolną inną to kwestia
wydłużenia/skrócenia/wymiany wałka sprzęgłowego, dorobienie flanszy
zmieniającej rozstaw otworów mocujących, dobranie tarczy sprzęgła z
dociskiem i ewentualnie wymiana i/lub modyfikacja koła zamachowego w
silniku pod nowy docisk.
To już taki pełen zestaw dla najbardziej niepasujących skrzyń biegów, bo
zazwyczaj w obrębie jednego producenta nie jest to tak skomplikowane.
-
33. Data: 2017-04-03 12:20:49
Temat: Re: TVN Turbo
Od: robot <a...@o...pl>
W dniu 2017-03-31 o 14:48, T. pisze:
> W dniu 2017-03-31 o 14:29, Trybun pisze:
>>
>> Na ile poważnie można traktować emitowany na tym kanale program "auto
>> marzeń, kup i zrób"? Jak ja słyszę o bezproblemowym wkładaniu do
>> czterobiegowego FSO 1500 skrzyni 5tki, albo o woskowaniu szyb "aby
>> nabrały połysku" to nie wiem czy mam w ogóle z kimś poważnym do
>> czynienia. Ma ten prowadzący o czymkolwiek z mechaniki pojazdowej pojęcie?
>>
>
> Widziałeś kiedyś program lub czytałes w prasie motoryzacyjnej jakiś krytyczny tekst
na temat samochodów?
Jeżeli chodzi o prasę, to jest ważne spostrzeżenie. A właściwie ostrzeżenie.
Czasami jeszcze dla ściemy wynajdują jednak jakąś straszną wadę.
Na przykład: przycisk do włączania świateł awaryjnych wciska się z lekkim oporem.
-
34. Data: 2017-04-03 15:14:39
Temat: Re: TVN Turbo
Od: Trybun <c...@j...ru>
W dniu 2017-04-02 o 14:08, RadoslawF pisze:
> W dniu 2017-04-02 o 14:01, Trybun pisze:
>
>>>> Coś musiało był na tyle problematyczne że wszyscy odmawiali. Nawet
>>>> w ASO
>>>> FSO gdzie auto znajomego było regularnie serwisowane.
>>>>
>>> To samo co w bisie. Mało miejsca wiec lepiej zająć się czymś mniej
>>> wymagającym. Ale to nie udowadnia że się nie da.
>>>
>>>
>>> Pozdrawiam
>>
>>
>> Ale to nie wygląda aby taka podmiana skrzyni była "łatwa i prosta"..
>> Podobnie mogło być z tym BISem, coś na tyle zniechęcało mechaników że
>> nie podejmowali się remontu czy modernizacji.
>>
> Nie twierdziłem że wygląda na łatwą.
> Ale z drugiej strony znam ludzi którzy jeżdżą do fachowca na przekładkę
> kół z letnich na zimowe lub odwrotnie. Widać dla nich wymiana koła
> też nie jest "łatwa i prosta".
>
>
> Pozdrawiam
Ale prowadzący ten program podobno zrobił to, jak to niektórzy mówią - z
palcem w d... Tak przynajmniej obwieścił telewidzom,. Zaraz mi się
przypomniały dawne czasy gdy to jeździliśmy po Poznaniu i nie było
warsztatu który chociaż by chciał spróbować to zrobić.
-
35. Data: 2017-04-03 15:15:38
Temat: Re: TVN Turbo
Od: Trybun <c...@j...ru>
W dniu 2017-04-02 o 17:34, nadir pisze:
> W dniu 2017-04-02 o 13:58, Trybun pisze:
>
>> Nic podobnego. I nadal mam w tym temacie sporo wątpliwości. ASO które
>> przeprowadzało nawet generalne remonty silników, miałoby się bać zabrać
>> za podmianę skrzyni którą amatorzy potrafili wymienić u siebie na
>> podwórku...
>
> Ale kto powiedział, że się bali? ASO po pierwsze nie wyjdzie poza
> standardowe procedury, jak samochód opuścił fabrykę z czterema
> biegami, to taki miał pozostać na wieki.
> Druga sprawa, to jeżeli masz na myśli ASO FSO czy FSM, to to były
> zwykłe państwowe zakłady pracy, oni mieli i tak zapłacone czy
> przerobiliby skrzynie czy nie. To po co się przepracowywać, jak nie ma
> tego w standardowej usłudze?
> Ci lepsi mechanicy z takiego ASO po godzinach dorabiali w prywatnych
> warsztatach, tam to była inna robota i pieniądze, to i skrzynie z 4 na
> 5 biegów przerabiali.
>
Właściciel tego FSO dobrze znał kierownika. Często za małe "datki"
załatwiał mu części do auta które dla innych "normalnych" klientów były
niedostępne. Na wymianę skrzyni z jakichś powodów się nie zgodził. Można
mu wierzyć że faktycznie mogło z tym być za dużo kłopotu, a może miał
jakieś inne obiekcje których nie ujawnił. Zresztą to się wydaje być w
miarę oczywiste, gdy weźmiemy pod uwagę to że żaden mechanik (w innych
warsztatach) nie chciał się podjąć wymiany.
-
36. Data: 2017-04-03 15:16:49
Temat: Re: TVN Turbo
Od: Trybun <c...@j...ru>
W dniu 2017-04-03 o 00:07, Tomasz Pyra pisze:
>
>> Nic podobnego. I nadal mam w tym temacie sporo wątpliwości. ASO które
>> przeprowadzało nawet generalne remonty silników, miałoby się bać zabrać
>> za podmianę skrzyni którą amatorzy potrafili wymienić u siebie na
>> podwórku...
> W ASO to nie musi być problem wiedzy a:
> - polityki cenowej. Nie po to przy sprzedaży różnicuje się wersje, żeby
> potem sobie je sobie właściciel przerabiał taniej
> - braku procedury. ASO zazwyczaj pracuje wg. ścisłych wytycznych producenta
> i jeśli procedury zmiany takiej skrzyni nie było, to nie było. ASO to nie
> placówka badawcza gdzie się będa doktoryzować z danego zagadnienia.
>
>
> Jeśli chodzi o wymianę skrzyń biegów, to w Polonezie też wiem że ludzie
> _jakieś_ skrzynie 4 na 5 zmieniali i problemu w tym nie było żadnego, ale
> może wcześniej były jakieś inne, mechanicznie niekompatybilne z następnymi?
> Tego nie wiem, a stąd mogłoby pochodzić informacje o tym że były z tym
> jakieś problemy.
>
>
> Ogólnie podmiana skrzyni biegów dowolnej, na dowolną inną to kwestia
> wydłużenia/skrócenia/wymiany wałka sprzęgłowego, dorobienie flanszy
> zmieniającej rozstaw otworów mocujących, dobranie tarczy sprzęgła z
> dociskiem i ewentualnie wymiana i/lub modyfikacja koła zamachowego w
> silniku pod nowy docisk.
> To już taki pełen zestaw dla najbardziej niepasujących skrzyń biegów, bo
> zazwyczaj w obrębie jednego producenta nie jest to tak skomplikowane.
>
Jednym słowem chcesz powiedzieć że mogli w cenniku nie mieć ceny na taką
usługę? Trochę to niepoważne, ale i tego nie można wykluczyć.
Nie, nie chodzi o Poldka a FSO 1500 - czyli o następcę "Dużego Fiata", i
podmianę w nim starej fiatowskiej 4ki na polonezową 5kę.
-
37. Data: 2017-04-03 16:59:18
Temat: Re: TVN Turbo
Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>
Użytkownik "Trybun" <c...@j...ru> napisał w wiadomości
news:58e09e69$0$5157$65785112@news.neostrada.pl...
>W dniu 2017-04-01 o 15:12, yabba pisze:
>> Użytkownik "Trybun" <c...@j...ru> napisał w wiadomości
>> news:58de8384$0$5164$65785112@news.neostrada.pl...
>>> W dniu 2017-03-31 o 16:13, Kris pisze:
>>>> W dniu piątek, 31 marca 2017 14:29:08 UTC+2 użytkownik Trybun napisał:
>>>>> marzeń, kup i zrób"? Jak ja słyszę o bezproblemowym wkładaniu do
>>>>> czterobiegowego FSO 1500 skrzyni 5tki, ,
>>>> A co z ta skrzynią piątka niby nie tak?>
>>>> 4 duże fiaty miałem i chyba do 3 z nich własnoręcznie zakładałem
>>>> skrzynie pięciobiegową.
>>>> Jedna osoba do pomocy i dawałem rade.
>>>> W ostatnim z moich duzych fiatów to ta pięciobiegowa skrzynia w
>>>> praktyce czterobiegowa była bo trzeci bieg wyskakiwał i nie korzystałem
>>>> więc z niego.
>>>
>>>
>>> To że w tamtych latach nie było możliwości w Poznaniu zamontować takiej
>>> skrzyni. Wg specjalistów w tym zakresie na tyle się różniła parametrami
>>> zewnętrznymi od 4ki że nie chcieli się podjąć przełożenia.
>>>
>>
>> Z tego co wiem, to było kilka niuansów, które mogły zniechęcać mechaników
>> do męczenia się z nietypowym zleceniem.
>> Starsze 125p miały sprzęgło sterowane hydraulicznie i podobno węższy
>> tunel. Nowsze egzemplarze 125p i Polonezy miały sprzęgło na linkę i
>> szerszy tunel.
>> Do 125p hobbyści wkładali nawet komplety: silniki 1,6 i skrzynia z
>> Poloneza.
>>
>
> Problem jak widać złożony.. Bo i z jednej strony mechanicy nie chcieli
> podejmować się przekładki, a z drugiej nie ma żadnych podstaw żeby nie
> wierzyć Krisowi, który twierdzi że dało się to zrobić nawet w własnym
> zakresie.
Od pewnego któregoś roku produkcji FSO1500 było w pełni kompatybilne z
Polonezem jeśli chodzi o skrzynie biegów - miały już skrzynie te same co
Polonez: 5 biegów i ukośny lewarek. Jako ciekawostka, to podobno były nawet
skrzynie 4 biegowe z ukośnym lewarkiem.
Jak napisałem powyżej, wcześniejsze serie FSO miały kilka niuansów
różniących od Poloneza, ale nie były to przeszkody niedopokonania w kilka
godzin.
Mechanikom się po prostu nie chciało kombinować jak mieli łatwy zarobek z
innych prostych napraw. A w tym Fiacie, to może trzeba bylo wyciąć otwór w
podłodze na lewarek, zmienić pedał sprzęgła z pompą sprzęgłową na pedał z
linką, może trzeba było coś wyciąć albo zaślepić w ścianie grodziowej,
zdemontować zbiorniczek plynu i rurki do wysprzęglika, może jeszcze dobrać
nową linkę i zębatkę do prędkościomierza? A potem klient i tak by narzekał,
że mu linka sprzęgła skrzypi w pancerzyku. :)
Chyba, że to omawiane FSO1500, to był w rzeczywistości jakiś egzemplarz
PF125p z serii MonteCarlo albo Acropolis z nietypowym silnikiem i pracy
byłoby jeszcze więcej. :))
--
Pozdrawiam,
yabba
-
38. Data: 2017-04-03 17:18:32
Temat: Re: TVN Turbo
Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>
Użytkownik "Tomasz Pyra" <h...@s...spam.spam> napisał w wiadomości
news:1d0ap3nfds2tl.mz10rbfgoomq$.dlg@40tude.net...
> Dnia Sun, 2 Apr 2017 13:58:20 +0200, Trybun napisał(a):
>
>> W dniu 2017-04-02 o 09:50, mk4 pisze:
>>> On 2017-03-31 14:29, Trybun wrote:
>>>>
>>>> Na ile poważnie można traktować emitowany na tym kanale program "auto
>>>> marzeń, kup i zrób"? Jak ja słyszę o bezproblemowym wkładaniu do
>>>> czterobiegowego FSO 1500 skrzyni 5tki, albo o woskowaniu szyb "aby
>>>> nabrały połysku" to nie wiem czy mam w ogóle z kimś poważnym do
>>>> czynienia. Ma ten prowadzący o czymkolwiek z mechaniki pojazdowej
>>>> pojęcie?
>>>>
>>>
>>> Szukasz dziury w całym ;)
>>>
>>> Parę osób odpowiedziało, że to było jak najbardziej możliwe.
>>>
>>> A że mechanicy nie chcą? No to nie wiem - znajdź takiego co chętnie
>>> np. przełoży turbinę od ARL-a do np. BXE.
>>>
>>> A jest to możliwe.
>>>
>>> Po prostu nie chcą wchodzić w sprawy, gdzie nie mają doświadczenia. Po
>>> co to komu później użerać się z marudnym klientem. A wiadomo kim on
>>> jest?
>>>
>>
>> Nic podobnego. I nadal mam w tym temacie sporo wątpliwości. ASO które
>> przeprowadzało nawet generalne remonty silników, miałoby się bać zabrać
>> za podmianę skrzyni którą amatorzy potrafili wymienić u siebie na
>> podwórku...
>
> W ASO to nie musi być problem wiedzy a:
> - polityki cenowej. Nie po to przy sprzedaży różnicuje się wersje, żeby
> potem sobie je sobie właściciel przerabiał taniej
> - braku procedury. ASO zazwyczaj pracuje wg. ścisłych wytycznych
> producenta
> i jeśli procedury zmiany takiej skrzyni nie było, to nie było. ASO to nie
> placówka badawcza gdzie się będa doktoryzować z danego zagadnienia.
Tu masz procedury obowiązujące w ASO Polskiego Fiata w "tamtych latach"
http://www.cda.pl/video/53951858
--
Pozdrawiam,
yabba
-
39. Data: 2017-04-03 18:00:56
Temat: Re: TVN Turbo
Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>
W dniu 2017-04-03 o 15:14, Trybun pisze:
>>>>> Coś musiało był na tyle problematyczne że wszyscy odmawiali. Nawet
>>>>> w ASO
>>>>> FSO gdzie auto znajomego było regularnie serwisowane.
>>>>>
>>>> To samo co w bisie. Mało miejsca wiec lepiej zająć się czymś mniej
>>>> wymagającym. Ale to nie udowadnia że się nie da.
>>>>
>>>
>>> Ale to nie wygląda aby taka podmiana skrzyni była "łatwa i prosta"..
>>> Podobnie mogło być z tym BISem, coś na tyle zniechęcało mechaników że
>>> nie podejmowali się remontu czy modernizacji.
>>>
>> Nie twierdziłem że wygląda na łatwą.
>> Ale z drugiej strony znam ludzi którzy jeżdżą do fachowca na przekładkę
>> kół z letnich na zimowe lub odwrotnie. Widać dla nich wymiana koła
>> też nie jest "łatwa i prosta".
>
> Ale prowadzący ten program podobno zrobił to, jak to niektórzy mówią - z
> palcem w d... Tak przynajmniej obwieścił telewidzom,. Zaraz mi się
> przypomniały dawne czasy gdy to jeździliśmy po Poznaniu i nie było
> warsztatu który chociaż by chciał spróbować to zrobić.
>
Jak czytam to nie on jeden zrobił to z palcem w d... .
Zrobiłeś błąd podchodząc do sprawy emocjonalnie i zakładając że skoro
nikt nie był zainteresowany przyjęciem takiego zlecenia to jest
ono niewykonalne lub strasznie trudne do zrobienia.
Pozdrawiam
-
40. Data: 2017-04-04 00:24:29
Temat: Re: TVN Turbo
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
Dnia Mon, 3 Apr 2017 15:16:49 +0200, Trybun napisał(a):
> Jednym słowem chcesz powiedzieć że mogli w cenniku nie mieć ceny na taką
> usługę? Trochę to niepoważne, ale i tego nie można wykluczyć.
No spróbuj dziś pojechać do ASO i zapytaj ile by kosztowały nieseryjne
modyfikacje samochodu.
Powiedzmy choćby przełożenie skrzyni biegów na taką z innego modelu.
Na 95% grzecznie Ci odmówią.
> Nie, nie chodzi o Poldka a FSO 1500 - czyli o następcę "Dużego Fiata", i
> podmianę w nim starej fiatowskiej 4ki na polonezową 5kę.
No ja rozumiem.
Chodzi mi o to że nie musi to być wcale technicznie skomplikowane żeby
stacja _autoryowana_ tego odmówiła.