  • 41. Data: 2011-05-16 09:58:10
    Temat: Re: TV cyfrowa w ustawie
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Andrzej Ława napisał:

    > Tak.

    Który to z PiSu -- kaczorkowaty, z takimi pomysłami, a w dodatku rudy?

    Jarek

    --
    Płakał niedźwiedź przed lisem, pijąc wraz z nim wódę:
    -- Ty wiesz, mam czworo dzieci, ale wszystkie rude...

  • 42. Data: 2011-05-16 12:53:49
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    > Który to z PiSu -- kaczorkowaty, z takimi pomysłami, a w dodatku rudy?

    Nie zrozumiałeś.

  • 43. Data: 2011-05-16 13:25:46
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Andrzej Ława napisał:

    > Nie zrozumiałeś.

    Gdybym zrozumiał, to bym nie musiał zadawać dodakowych pytań. Pytanie
    o to, "kiedy ten ryżawy kaczorek wymyśli coś takiego: [tu opis jakiejś
    durnoty]" padło *w związku* z przytoczoną inicjatywą ustawodawczą
    zrodzoną w głowie posła. Nie zrozumiałem (i nadal nie rozumiem), dlaczego
    ów poseł został nazwany "ryżawym kaczorkiem". Dlatego spytałem, który to.
    Bo może określenie to ma jakieś uzasadnienie.

    Jarek

    --
    Już ze trzy niedziele chyba
    Hoduję bidaczka

  • 44. Data: 2011-05-16 18:39:14
    Od: MKi <e...@t...op.pl>

    W dniu 2011-05-16 09:27, Piotr Gałka pisze:

> [...]
    > Człowiek nieświadomy podejmuje złe decyzje. Ale w przypadku TV ten
    > człowiek jest zazwyczaj też nieświadomy, że jest nieświadomy i to może
    > być powodem aby próbować blokować oszukiwanie go przez świadomego.
    > Strona 2.
    > Nie uważam za słuszne ewidentne preferowanie ludzi jednej profesji przez
    > stwierdzenie że 'nieznajomość prawa szkodzi'. Moim zdaniem to jest
    > sprzeczne z konstytucyjnym prawem równości. Równo by było jakby też
    > obowiązywało 'nieznajomość fizyki szkodzi' i zezwolić elektrykowi na
    > kładzenie pod sufitem gołych kabli (oszczędzi się na izolacji).

    Coś mi dowcip stępiał, bo nie czuję tych dwóch stron.
    Strona 1: Popieram zapis ustawy (ten o wymaganiu podpisu),
    bo w ten sposób blokujemy oszukiwanie.
    Strona 2: Nie popieram zapisu ustawy bo...? Tu nie czuję...

    Generalnie, podpisuję się pod oboma tezami.

    Pozdrowienia,
    MKi

  • 45. Data: 2011-05-17 08:50:42
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

> [...]
    > ów poseł został nazwany "ryżawym kaczorkiem". Dlatego spytałem, który to.
    > Bo może określenie to ma jakieś uzasadnienie.

    Drużyna jednych kaczek wymyśliła, a drużyna drugiego kaczorka wbrew
    zapowiedziom nie odrzuciła.

    Teraz jasne?

  • 46. Data: 2011-05-17 08:52:03
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    > Coś mi dowcip stępiał, bo nie czuję tych dwóch stron.
    > Strona 1: Popieram zapis ustawy (ten o wymaganiu podpisu),
    > bo w ten sposób blokujemy oszukiwanie.
    > Strona 2: Nie popieram zapisu ustawy bo...? Tu nie czuję...

    bo... skoro obowiązuje zasada 'nieznajomość prawa szkodzi' to aby (w zgodzie
    z konstytucją) wszyscy byli równi, sugeruję przyjęcie zasady "wszelka
    niewiedza szkodzi", a więc również ta o sposobach kodowania TV - a zapis
    ustawy ma zabezpieczać przed tą niewiedzą więc jest sprzeczny z tym co
    proponuję.

    Coś słyszałem wczoraj w radiu o nożach - może przy kupowaniu noża kuchennego
    też będzie papier że klient jest świadom, że kupuje przedmiot
    niekompatybilny z tym, co wolno mu mieć w torbie jak wyjdzie na ulicę. Może
    to jednak jakoś inaczej rozwiążą i będzie zaświadczenie pozwalające na
    jednorazowy transport, a może specjalne plombowane opakowania (zwrotne).

    A może przy kupowaniu 7805 powinno się podpisywać, że jest się świadomym, że
    nie wolno zrobić z niego zasilacza 12V-5V bo sprawność jest niezgodna (tak
    mi się wydaje) z wymaganiami unijnymi (autentycznie nie wiem, czy zasilając
    nim coś co pobiera 10uA (sprawność zasilacza 0,2%) nie łamię prawa).

    Pozdrowienia,
    P.G.

  • 47. Data: 2011-05-17 15:02:35
    Od: "nenik" <n...@o...pl>

    > A może przy kupowaniu 7805 powinno się podpisywać, że jest się świadomym, że

    > nie wolno zrobić z niego zasilacza 12V-5V

    Do wyboru jest 20 typow 7805 w TO220 , czesc ma obudowe normalnej grubosci ale
    chinczyk zaproponowal tansze bo zaoszczedzil na miedzi , wprowadzil 2x ciensze ,
    w sklepie brak o tym info . Jak przychodzi do montazu takiego TO220 do radiatora
    to wychodzi kupa w pewnych przypadkach . Wszyscy doskonale to wiedza tylko
    pozniej jest placz ze sie nie nadaja i trzeba kupic dobre .

    >Ja zaproponuję wprowadzenie karty pieszego przecie bez znajomosci przepisów
    >nie powinno sie po drodach publicznych poruszać.

    O tym uczyli w przedszkolu ew. 1-szej klasie .