  • From: Piotr Gałka <p...@C...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: TV cyfrowa w ustawie
    Date: Tue, 17 May 2011 10:52:03 +0200

    Użytkownik "MKi" <e...@t...op.pl> napisał w wiadomości
    news:iqrr0c$g83$1@news.onet.pl...

    > Coś mi dowcip stępiał, bo nie czuję tych dwóch stron.
    > Strona 1: Popieram zapis ustawy (ten o wymaganiu podpisu),
    > bo w ten sposób blokujemy oszukiwanie.
    > Strona 2: Nie popieram zapisu ustawy bo...? Tu nie czuję...

    bo... skoro obowiązuje zasada 'nieznajomość prawa szkodzi' to aby (w zgodzie
    z konstytucją) wszyscy byli równi, sugeruję przyjęcie zasady "wszelka
    niewiedza szkodzi", a więc również ta o sposobach kodowania TV - a zapis
    ustawy ma zabezpieczać przed tą niewiedzą więc jest sprzeczny z tym co
    proponuję.

    Coś słyszałem wczoraj w radiu o nożach - może przy kupowaniu noża kuchennego
    też będzie papier że klient jest świadom, że kupuje przedmiot
    niekompatybilny z tym, co wolno mu mieć w torbie jak wyjdzie na ulicę. Może
    to jednak jakoś inaczej rozwiążą i będzie zaświadczenie pozwalające na
    jednorazowy transport, a może specjalne plombowane opakowania (zwrotne).

    A może przy kupowaniu 7805 powinno się podpisywać, że jest się świadomym, że
    nie wolno zrobić z niego zasilacza 12V-5V bo sprawność jest niezgodna (tak
    mi się wydaje) z wymaganiami unijnymi (autentycznie nie wiem, czy zasilając
    nim coś co pobiera 10uA (sprawność zasilacza 0,2%) nie łamię prawa).

    Pozdrowienia,
    P.G.