  • 31. Data: 2011-05-16 07:24:43
    Temat: Re: TV cyfrowa w ustawie
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <w...@w...pl>

    Michoo wrote:
    > Korwinista?

    > Czyli zakładamy, że jeżeli Nowak stosując swoje nadzwyczajne zdolności
    > manualne pobierze z kieszeni Kowalskiego jego pieniądze to "państwo"
    > będzie bronić Kowalskiego przed takim bezprawiem, ale gdy Nowakowski
    > stosując swoje nadzwyczajne zdolności socjotechniczne przekona
    > Kowalskiego do zawarcia umowy kredytowej na 600% z nerką i połową
    > wątroby w zastawie to jest wszystko ok, bo "chcącemu nie dzieje się
    > krzywda"?

    W zasadzie tak!
    Aczkolwiek na taką sytuację też jest przepis KC

    > Prawo rzadko kiedy jest pisane _dla_ "przeciętnych".

    To niby dla kogo?

    >A porównywanie
    > prawa polskiego "co nie zabronione to dozwolone" z rzymskim "co nie
    > dozwolone to zabronione" bez uwzględnienia kontekstu jest cokolwiek
    > nadużyciem. Dlaczego nie wrócić od razu do Mezopotamii i np. dość
    > _interesującego_ podejścia do odpowiedzialności lekarza?

    Pacjent byłby zadowolony!

    --
    Włodek

  • 32. Data: 2011-05-16 07:27:09
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    Użytkownik "MKi" <e...@t...op.pl> napisał w wiadomości

    > A jest to naprawdę problem. Lista wymagań nakładana na
    > odbiornik do polskiej DVB-T jest długa i raczej niezrozumiała
    > dla zwykłego człowieka.

    Się wtrącę.
    Jestem jakby po obu stronach.
    Strona 1.
    Człowiek nieświadomy podejmuje złe decyzje. Ale w przypadku TV ten człowiek
    jest zazwyczaj też nieświadomy, że jest nieświadomy i to może być powodem
    aby próbować blokować oszukiwanie go przez świadomego.
    Strona 2.
    Nie uważam za słuszne ewidentne preferowanie ludzi jednej profesji przez
    stwierdzenie że 'nieznajomość prawa szkodzi'. Moim zdaniem to jest sprzeczne
    z konstytucyjnym prawem równości. Równo by było jakby też obowiązywało
    'nieznajomość fizyki szkodzi' i zezwolić elektrykowi na kładzenie pod
    sufitem gołych kabli (oszczędzi się na izolacji).
    P.G.

  • 33. Data: 2011-05-16 07:30:16
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <w...@w...pl>

    Andrzej Ława wrote:

    > No to jedźmy dalej: kupując samochód sprzedający będzie musiał uzyskać
    > potwierdzenie od kupującego, że np. posiada manualną a nie
    > automatyczną skrzynię i kierujący sobie z nią poradzi, że zasilany
    > jest takim a nie innym paliwem, że gabarytami różni się od pojazdu
    > egzaminacyjnego, co może mieć wpływ na np. parkowanie.... ;->

    :-)
    Ja zaproponuję wprowadzenie karty pieszego przecie bez znajomosci przepisów
    nie powinno sie po drodach publicznych poruszać.

    > Kompletne listy byłby tak rozbudowane, że ci co nie wiedzą, co oznacza
    > "DVB-T" i dlaczego będzie to potrzebne i tak tej listy nie
    > przeczytają, tylko na ślepo podpiszą, że wiedzą, co robią.

    Tak bedzie, potem jęki płacze i skargi...

    --
    Włodek

  • 34. Data: 2011-05-16 07:38:05
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <w...@w...pl>

    "Dariusz K. Ładziak" wrote:

    > Ustawa nie chroni idioty przed nim samym. Chroni sprzedawcę przed
    > idiotą. Sprzedaję zabytki techniki nieprzystające do obecnych
    > standardów - niech mi się nabywca podpisze pod kwitem że świadomie
    > zabytek kupuje. Jak przyjdzie że mu z najnowszymi wynalazkami nie
    > współpracuje - wyciągnę kwit z jego podpisem i na drzewo odeślę.

    No to dopiero cynizm, a sam się ochroń! porozmawiaj z klientem, zaproponuj
    inny towar.
    Lepiej żeby kwit podpisał - łatwiej (bezpieczniej) bedzie towar zepchnać.

    --
    Włodek

  • 35. Data: 2011-05-16 07:44:18
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <w...@w...pl>

    Włodzimierz Wojtiuk wrote:
    (ciap)
    > No to dopiero cynizm, a sam się ochroń! porozmawiaj z klientem,
    > zaproponuj inny towar.
    > Lepiej żeby kwit podpisał - łatwiej (bezpieczniej) bedzie towar
    > zepchnać.

    To nie ad personam tylko taki styl ;-)

    --
    Włodek

  • 36. Data: 2011-05-16 08:01:46
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    W dniu 16.05.2011 08:02, Zbych pisze:
    > Tia, chcą dobrze, a wyjdzie jak zwykle. Żeby ludzie nie popełnili
    > masowego samobójstwa to unijni biurwokraci uchwalili, że mieszanki
    > ziołowe muszą mieć przejść badania kliniczne jak leki. Dzięki temu
    > pozbyli się z rynku tysięcy zielarzy. Firmy farmaceutyczne zacierają ręce.
    Weź nie powtarzaj bredni oszołomstwa od mambo-jumbo...

    Mieszanki ziołowe żeby nazywać się LEKAMI muszą przejść badania jak
    LEKI. Żeby NIE pozbyć się kilku tysięcy zielarzy mieszanki będące w
    sprzedaży od ponad xx lat mają uproszczoną procedurę - starczyło je
    zarejestrować do początku kwietnia z pominięciem całej procedury.

    Sprawa jest prosta - możesz przyjmować zioła, możesz sprzedawać zioła,
    ale jak chcesz sprzedawać zioła (mówiąc dokładnie - mieszanki ziołowe,
    nie licząc tych które były obecne na rynku od dawna) jako LEKARSTWO na
    jakąś CHOROBĘ to masz SPRAWDZIĆ:
    a) czy działa
    b) jakie powoduje skutki uboczne
    c) czy powoduje interakcje z klasycznymi lekami

    A nie spróbujesz mnie chyba przekonać, że jak babcia zamiast brać na
    serce lekarstwa od "big pharma" napije się naleweczki z naparstnicy to
    nie grozi jej przedawkowanie,działania nieporządne dlatego, że to
    przecież "produkt naturalny"?

    Michoo

  • 37. Data: 2011-05-16 08:09:18
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    W dniu 16.05.2011 07:54, Andrzej Ława pisze:

> [...]
    > innym paliwem, że gabarytami różni się od pojazdu egzaminacyjnego, co
    > może mieć wpływ na np. parkowanie.... ;->
    To wszystko jest w umowie kupna-sprzedarzy. I jest napisane w
    _dostatecznie_ przystępny sposób. (Osoba aby prowadzić samochód musi
    zdać egzamin na prawo jazdy, i przejść szkolenie, które zawieram m.i.
    podstawy obsługi samochodu.)

    A patrząc o tym, że piszesz o DVB-T to jesteś pewien, że wiesz o co
    chodzi w tym zamieszaniu? Właśnie o to, że "samo" DVB-T nic nie znaczy,
    bo ważne są jeszcze standardy kodowania.

    > Kompletne listy byłby tak rozbudowane, że ci co nie wiedzą, co oznacza
    > "DVB-T" i dlaczego będzie to potrzebne i tak tej listy nie przeczytają,
    > tylko na ślepo podpiszą, że wiedzą, co robią.
    Jeżeli oświadczenie będzie w formie "świadomie kupuję odbiornik, który
    nie będzie w stanie odebrać nadawanego od roku xx sygnału telewizji
    publicznej" to naprawdę ciężko nie zrozumieć.

    Michoo

  • 38. Data: 2011-05-16 08:15:11
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    W dniu 16.05.2011 07:59, Andrzej Ława pisze:

    > Platfusom już kompletnie odpie*.*liło...
    >
    > Ciekawe, kiedy ten ryżawy kaczorek wymyśli coś takiego:
    Zdajesz sobie sprawę, że ten pomysł powstał w głowie posła PiS?

    Na razie jedyne co zrobiło PO to NIE utrąciło go w pierwszym czytaniu
    tylko skierowało do komisji.

    Michoo

  • 39. Data: 2011-05-16 08:28:22
    Temat: Re: [OT] unia zakazuje ziół
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    Może trochę wyjaśni jaka olbrzymia to była manipulacja z "unia zakaże ziół":

    http://biokompost.wordpress.com/2010/11/25/czy-unia-
    europejska-zabroni-herbaty-z-rumianku/

    + komentarze 2,3,5.

    Michoo

  • 40. Data: 2011-05-16 09:41:47
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 16.05.2011 10:15, Michoo pisze:

    > Zdajesz sobie sprawę, że ten pomysł powstał w głowie posła PiS?

    Tak.

    > Na razie jedyne co zrobiło PO to NIE utrąciło go w pierwszym czytaniu
    > tylko skierowało do komisji.

    A mieli od ręki utrącić.