  • 11. Data: 2010-09-02 18:09:44
    Temat: Odp: TV LCD 42" i 47" - proszę o opinię
    Od: "m4rkiz" <a...@b...cpl>

    Użytkownik "Pszemol" <P...@P...com> napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:i...@p...onet.pl...
    > Czy coś z tymi TV jest "nie tak" czy po prostu technologia tanieje w oczach?
    >
    > 240Hz, 1080p, 42", 4xHDMI, PC-IN, 500cd/m2, 6.5ms response za $599.99 USD:
    > http://www.circuitcity.com/applications/searchtools/
    item-Details.asp?sku=R104-4206

    > 240Hz, 1080p, 47", 4xHDMI, PC-IN, 500cd/m2, 4ms response za $799.99 USD:
    > http://www.circuitcity.com/applications/searchtools/
    item-Details.asp?sku=R104-4700

    > A może marka RCA nie jest tak popularna jak SONY czy Samsung?? :)

    tak na oko to normalne ceny

    http://www.argos.ie/static/Product/partNumber/536854
    1/c_1/1|category_root|Home+entertainment+and+sat+nav
    |14419512/c_2/2|cat_14419512|Televisions|14419667.ht

    http://boards.ie/vbulletin/showthread.php?t=20560124
    41

  • 12. Data: 2010-09-02 18:22:14
    Temat: Re: TV LCD 42" i 47" - proszę o opinię
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "RoMan Mandziejewicz" <r...@p...pl> wrote in message

    > Sorry panowie - ja rozumiem, że obecnie pewne marki nic nie znaczą.
    > Ale te marki tworzyły historię. Ilu ludzi zna związki pomiędzy RCA,
    > GE, Westinghouse, Thomson. Co dla Was znaczy napis "His Master
    > Voice"? Ilu z Was wie, skąd się wzięła JVC? Itd.
    > Kojarzycie gniazdo/wtyk RCA?
    >
    > Jak człowiek na grupie elektronicznej pisze "a RCA to pierwsze
    > słyszę", to mi się naprawdę smutno robi :(

    Tak, tak - w tym sensie się z Tobą zgadzam...
    Ja tylko zorientowałem się że właśnie dlatego że nazwę RCA znam
    i dosyć dobrze mi się ona "kojarzy" to zaciekawiły mnie te TV...
    Dobrze że w porę przypomniałem sobie, że to już nie jest to dawne
    RCA/JVC z tradycjami tylko przeciętny składacz taniego sprzętu.
    Nawiasem mówiąc widzę że japońska witryna JVC wciąż ma logo
    tradycyjne z pieskiem słuchającym głosu swego pana z gramofonu...
    Czyli wychodzi z tego, że JVC wciąż można kupować a od RCA uciekać ;-)

  • 13. Data: 2010-09-02 18:24:41
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "RoMan Mandziejewicz" <r...@p...pl> wrote in message
    > Kojarzycie gniazdo/wtyk RCA?

    U nas w Krakowie na giełdzie się na nie mówiło "czincze" :-)
    Czy nazwa "cinch" to był jakiś unik aby nie używać patentów RCA?

  • 14. Data: 2010-09-02 18:46:33
    Temat: Re: TV LCD 42
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "konieczko" <t...@o...pl> wrote in message

    > Przy 2Ghz przestaje mrygac ?

    Zerknij sobie na telewizory LCD 50/60Hz i przyuważ jakąś szybko
    zmieniającą się scenę - boisko piłkarskie, sport - coś w tym guście.
    Telewizory 100/120Hz dużo lepiej pokażą takie sceny niż 50/60Hz.
    Oczywiście 200/240Hz, przez analogię, powinno być jeszcze lepsze
    ale nie wiem czy różnicę widać aż tak wyraźnie jak przy 50->100Hz.

    600Hz? Chyba jeszcze nie widziałem takiego... :-)

  • 15. Data: 2010-09-02 18:51:54
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    Pszemol pisze:
    > "RoMan Mandziejewicz" <r...@p...pl> wrote in message
    >
    > U nas w Krakowie na giełdzie się na nie mówiło "czincze" :-)
    > Czy nazwa "cinch" to był jakiś unik aby nie używać patentów RCA?
    o ile wiem ( proszę mnie poprawić) to ten podwójny kabel ekranowany jest
    bardziej RCA niż wtyk/gniazdo chinch

    ToMasz

  • 16. Data: 2010-09-02 19:20:26
    Od: konieczko <t...@o...pl>

    W dniu 2010-09-02 20:46, Pszemol pisze:
> [...]
    > ale nie wiem czy różnicę widać aż tak wyraźnie jak przy 50->100Hz.
    >
    > 600Hz? Chyba jeszcze nie widziałem takiego... :-)

    A ty chlopcze wiesz o tym ze przy odsiwerzaniu powyzej 25 ramek/s
    ludzkie oko nie zauwaza nic poza mryganiem?

  • 17. Data: 2010-09-02 19:56:34
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "ToMasz" <twitek4@.gazeta.pl> wrote in message

    > o ile wiem ( proszę mnie poprawić) to ten podwójny kabel ekranowany
    > jest bardziej RCA niż wtyk/gniazdo chinch

    ???

    Amerykańska firma elektroniczna RadioShack oferuje wtyki RCA:
    http://www.radioshack.com/product/index.jsp?productI
    d=2062472&CAWELAID=107597270

    To się "u nas na wsi" w Krakowie nazywało "czincze". Nie znam historii nazwy
    "cinch". Prawdopodobnie to tak jak z "adidasami marki Puma", i "cinch" to
    mogła być po prostu nazwa firmy oferującej wtyki RCA i się nazwa przyjęła...
    :-)

  • 18. Data: 2010-09-02 20:02:05
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > A ty chlopcze wiesz o tym ze przy odsiwerzaniu powyzej 25 ramek/s ludzkie
    > oko nie zauwaza nic poza mryganiem?

    Tak Ci sie tylko, chłopcze, wydaje :-)

    Wbrew pozorom nasz mózg jest BARDZO wrażliwy na elementy
    ruchome obrazu i jakkolwiek niewyczuwamy mrugania całego
    ekranu w kinie jak taśma się przesuwa szybciej niż 25 klatek na sek
    to jednak biała piłka kopnięta na zielonym tle boiska skacze po
    ekranie monitora 50Hz a efekt jest mniejzauważalny na ekranie 100Hz.

    To jest cecha mózgu umożliwiająca łowność i ochronę przed drapieżnikami
    - właśnie umiejętność wyłowienia szybko zmieniających się elementów tła.

    A więc wiesz że gdzieś dzwoni ale dowiedz się w którym kościele, bo
    nie mówimy tu o znanym przez wszystkich 25 klatek na sekundę tylko
    o dużo bardziej subtelnych efektach.

    Nawiasem mówiąc nikt Ci nie broni kupić sobie telewizor 50Hz jeśli
    jeszcze taki gdzieś znajdziesz :-)

  • 19. Data: 2010-09-02 20:03:15
    Temat: Re: (OT) TV LCD 42" i 47" - proszę o opinię
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <w...@w...pl>

    In news:i5oe26$63f$1@news.onet.pl,
    konieczko <t...@o...pl> nabazgrał:
    (ciap)
    > Jezu chryste 240Hz normalnie toz to szok, zeby tak ewolucja
    > postepowala jak belkot marketoidow byloby wspaniale.

    Taaa
    to co chciałbyś żeby Ci wyrosło, bebesznia czy rypciny, czy to i to?

    --
    Włodek

  • 20. Data: 2010-09-02 20:08:23
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Włodzimierz,

    Thursday, September 2, 2010, 10:03:15 PM, you wrote:

    > Taaa
    > to co chciałbyś żeby Ci wyrosło, bebesznia czy rypciny, czy to i to?

    Tak bez sepulek?

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl