  • 1. Data: 2010-09-02 07:01:28
    Temat: fonty
    Od: "AK" <_...@w...pl>

    Witam,

    mam takie nietypowe pytanie:
    Skąd drodzy koledzy można ściągnąć jakąś podstawową czcionkę japońską (wiem
    że japończycy używają również Latin ale to odpada).
    Czcionkę potrzebuję wyświetlać na małym wyświetlaczu graficznym.
    Może ktoś przerabiał temat i może pomóc.

    AK

  • 2. Data: 2010-09-02 08:11:39
    Temat: Re: fonty
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Am 02.09.2010 09:01, schrieb AK:
> [...]
    > Czcionkę potrzebuję wyświetlać na małym wyświetlaczu graficznym.
    > Może ktoś przerabiał temat i może pomóc.

    Da się wygenerować z plików systemowych np. od Linuxa. W przypadku
    japońskiego będziesz miał problemy z pamięcią procka. 2000 podstawowych
    znaków kanji, do tego 2x42 katakana i hiragana plus diakrytyki.
    Możesz oczywiście kupić (jak chcesz sprzedawać ustrojstwo, to i tak
    musisz).
    Oprócz tego jest mnóstwo tego w sieci, płatne i bezpłatne, np. tu ło:

    http://openlab.ring.gr.jp/efont/japanese/index.html.
    en

    Waldek

  • 3. Data: 2010-09-02 11:01:25
    Od: "Artur M. Piwko" <m...@b...pl>

    In the darkest hour on Thu, 02 Sep 2010 10:11:39 +0200,
    Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de> screamed:

> [...]
    > musisz).
    > Oprócz tego jest mnóstwo tego w sieci, płatne i bezpłatne, np. tu ło:

    Z kana faktycznie nie będzie problemu, a kanji można zawsze odczytywać z
    pamięci zewnętrznej. Trochę to podroży konstrukcję, ale od biedy będzie
    działać (sam tak zrobiłem konwersję znaków unicode).

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:232B ]
    [ 13:00:15 user up 12548 days, 0:55, 1 user, load average: 0.30, 0.89, 0.99 ]

    Confucious say: man and mouse the same, both end up in pussy.