    From: "Pszemol" <P...@P...com>
    Newsgroups: pl.rec.telewizja
    Subject: Re: TV 32 cale
    Date: Sun, 6 Nov 2011 09:58:04 -0600
    <j8j5lr$njg$3@news.onet.pl> <j...@p...onet.pl>
    <j8k1rv$hmn$1@news.onet.pl> <j...@p...onet.pl>
    <j8osnb$jvq$1@news.onet.pl> <j...@p...onet.pl>
    <j8pifc$tv0$1@news.onet.pl> <j...@p...onet.pl>
    <j8rsb7$j4s$1@news.onet.pl> <j8rsk5$jmt$1@news.onet.pl>
    <j8tnrn$rab$1@news.onet.pl> <j...@p...onet.pl>
    <j8u9im$ttf$1@news.onet.pl> <j...@p...onet.pl>
    <j8uonk$guj$1@news.onet.pl> <j...@p...onet.pl>
    <j93qpf$ren$1@news.onet.pl>

    "Padre" <P...@n...net> wrote in message news:j93qpf$ren$1@news.onet.pl...

> [...]
    > upierasz się przy swoim opierając się o całkowicie błędną zasadę symetrii
    > a tymczasem co staram Ci się udowodnić większość systemów przesyłu
    > opartych o analizę i syntezę nie jest symetryczna właśnie dla tego że z
    > przyczyn technicznych nie zapewniały dostatecznej jakości, ostatnie tory
    > symetryczne skończyły się w czasach telefonów na korbkę kiedy mówiło się
    > do tuby a potem przykładało ja do ucha. Twój argument o braku sygnału
    > żółtego w sygnale wizji jest wyłącznie dowodem na zbyt uproszczone przez
    > Ciebie rozumienie zasad jakimi kieruje się przekaz sygnału telewizyjnego.

    Sugerujesz że w strumieniu danych biegnącym po kablu HDMI
    telewizor dostaje osobną informację o kolorze żółtym? Ciekawe... :-)
    A możesz mi powiedzieć na których pinach ten kolor żółty jest przesyłany?

> [...]
    > brutalna, ani filtry w kamerze ani luminofory nie mają liniowego widma,
    > więcej, ich nieliniowości są niesymetryczne stąd nieliniowość całego toru
    > przesyłu obrazu od kamery do oka, producenci od lat pracują nad
    > zniwelowaniem tego efektu poprzez korekcję cyfrową obrazu i poprzez
    > stosowanie optycznych filtrów w luminoforach. Z dużym prawdopodobieństwem
    > Sharp nie dodał wyłącznie czwartego koloru tylko zastosował również
    > luminofory RGB o innej charakterystyce widmowej, uboższej o pasmo żółte
    > ale za to wierniej odtwarzające pozostałe częstotliwości.

    Proponuję Ci abyś zredagował poprawkę do artykułu z Wikipedii
    i poparł swoje propozycje odpowiednim materiałem źródłowym...
    Bo to co na razie robisz to wnioski wiernego co uwierzył w materiał
    marketingowy i stał się fanatykiem co to nie wie ale wierzy że
    SHARP musiał wiedzieć co robi, inaczej nie robiłby bydła...

    > Jeśli o mnie chodzi to mam większe zaufanie do sprzętowych prób
    > poprawienia wierności przekazu niż do reklamowanych " hiper duper engine"
    > działających wyłącznie w software. Jakoś bardzo mi to przypomina wszystkie
    > systemy super stereo i virtual surround w sprzęcie o mocno średnich
    > parametrach.

    Problem w tym, że to nie jest sprzętowa zmiana - to jest mocno
    softwareowa zmiana skoro z informacji docierającej do telewizora
    w postaci RGB lub YCbCr po kablu HDMI software jest w stanie
    zrobić cztery sygnały dla czterech plamek luminoforu...