  • 1. Data: 2002-12-18 23:17:46
    Temat: TP SA - jak to jest
    Od: "Kris" <c...@p...com>

    Czy dopuszczalne jest aby przez 020... , w trakcie surfowania możliwe było
    automatyczne przekierowanie użytkownika na 0700... ? TP SA twierdzi, że są
    strony z odpowiednim ostrzeżeniem które to robią! Użytkowników łącza TEPSA
    wcześniej o takiej możliwości nie informuje. Co gorsza strony takie
    ewentualnie proponują załadowanie małego "programiku" umożliwiającego
    dostęp. Jeszcze ciekawsze jest to, że po jego załadowaniu następne
    uruchomienie IE powoduje łączenie automatyczne już nie z 020... ale z
    0700...!
    Dyrekcja TEPS-y twierdzi, że wszystko jest OK - to jakoby świadomy wybór
    użytkownika!
    Nigdy z taką działalnością zagranicznych operatorów się nie spotkałem - czy
    TP SA robi to legalnie?
    Nie potrafię też powiedzieć co się dzieje po wyjściu z takiej strony - wg
    mnie do końca sesji bije licznik jak dla 0700...
    Może ktoś z tym już miał doczynienia? Jak walczyć?

  • 2. Data: 2002-12-19 08:26:00
    Temat: Re: TP SA - jak to jest
    Od: "Szymon" <s...@w...pl>

    Kris <c...@p...com> wrote:
    > Czy dopuszczalne jest aby przez 020... , w trakcie surfowania możliwe
    > było automatyczne przekierowanie użytkownika na 0700... ? TP SA
    > twierdzi, że są strony z odpowiednim ostrzeżeniem które to robią!

    Witam,

    to nie jest sprawa TPSA. Jezeli sciagnales jakis dialer, uzyles go (w sensie
    kliknales myszka na OK czy na Yes), rozlaczylo Ci sie polaczenie, polaczylo
    Ci sie z innym numerem (0700xxxxx, inny 'ciekawy' numer) to jestes jak
    najbardziej sam sobie winien.

    Notabene, jestem w sieci codziennie (w sumie pare h intensywnie) i chyba 2
    razy w tym roku jakis dialer chcial sie 'dac sciagnac' - jakas stronka z
    crackami/serialami.

    Kolega juz cos sciagnal takiego, nadzwonil i teraz nie ma kto za to placic -
    i najlepiej cala wina zrzucic na monopoliste? Wyjatkowo - nie tedy droga.

    Pozdrawiam,

    --
    SzYmOn

  • 3. Data: 2002-12-19 08:26:07
    Od: Michał Nowak <m...@k...net.pl>

    Kris wrote:

    <cut>
    > Może ktoś z tym już miał doczynienia? Jak walczyć?

    Nie oglądać stron XXX, lub oglądać je z innego systemu niż windows,
    ewentualnie przejść na łącze niekomutowane.

    --
    =^..^= Sit Vis cum me =^..^=

  • 4. Data: 2002-12-19 08:26:21
    Od: "Dominik 'Rathann' Mierzejewski" <d...@u...rangers.eu.org>

    Date: Wed, 18 Dec 2002 23:17:46 +0000 (UTC)
    From: Kris <c...@p...com>
    > Czy dopuszczalne jest aby przez 020... , w trakcie surfowania możliwe było
    > automatyczne przekierowanie użytkownika na 0700... ?
    [...]
    > Nie potrafię też powiedzieć co się dzieje po wyjściu z takiej strony - wg
    > mnie do końca sesji bije licznik jak dla 0700...
    > Może ktoś z tym już miał doczynienia? Jak walczyć?

    Nie instalować z porno-dialerów. Nic nie ma za darmo - jak chcesz
    porno-strony oglądać, będziesz płacić (w ten, czy inny sposób).

    Można też wyjąć modem z maszynki i podpiąć się jakimś stałym łączem, wtedy
    żaden dialer niegroźny, ale po porno-stronkach, które go wymagają, już
    sobie nie pochodzisz.

    --
    "The Universe doesn't give you any points for doing things that are easy."
    -- Sheridan to Garibaldi in Babylon 5:"The Geometry of Shadows"

  • 5. Data: 2002-12-19 08:27:02
    Od: User VATAZHKA <v...@l...localdomain>

    > Dyrekcja TEPS-y twierdzi, że wszystko jest OK - to jakoby świadomy wybór
    > użytkownika!

    Jak sobie nieświadomie modem na nogę upuścisz, też będziesz winił ISP?

    > Nigdy z taką działalnością zagranicznych operatorów się nie spotkałem -
    > czy TP SA robi to legalnie?

    Sęk w tym, że to nie tepsa, tylko ty uruchamiasz durnego dialera. A że nie
    przeczytałeś ostrzeżenia napisanego żółto na białym czcionką o wysokości 1
    punkta w lewym dolnym rogu strony to już nikogo nie obchodzi...

    > Może ktoś z tym już miał doczynienia? Jak walczyć?

    W kolejności od najbardziej prawdopodobnych rozwiązań: zablokuj sobie
    0-700, spraw sobie np. Linuksa, nie oglądaj pornuchów ;)

    --
    Beware the fury of a patient man.
    -- John Dryden

  • 6. Data: 2002-12-19 08:27:20
    Od: "Adam Szendzielorz" <a...@N...konta.pl>

    Witam,

> [...]
    > strony z odpowiednim ostrzeżeniem które to robią! Użytkowników łącza TEPSA
    [...ciach...]

    Dialer, bo tak nazywa sie ten maly programik, ktory zmienia ustawienia
    polaczenia
    dial-up'u w Twoim systemie (podmieniajac istniejacy numer 0202122 na
    0700...)
    jest uruchamiany przez Ciebie, z pelna (przynajmniej teoretycznie)
    swiadomoscia,
    co robi i czym moze to sie skonczyc.

    Mylisz pojecie surfowania po stronach z samym polaczeniem dial-up. Licznik
    0700 bije tak dlugo, dopoty nie klikniesz w 'rozlacz' i fizycznie Twoj modem
    nie zerwie polaczenia z tym numerem. Nie ma fizycznej mozliwosci
    'przekierowania' polaczenia 0202122 w trakcie jego trwania z numerem 0700!

    Laczac sie przez owy 0700... dajesz zarobic wlascicielowi tego dialera -
    czerpie
    on czesciowe zyski z Twojego 'dzwonienia' na ten numer. To, ze sciagnales i
    uruchomiles go laczac sie przez 0202122 nie upowaznia Cie do oskarzania za
    TPSA:) To niepowazne i nielogiczne, rownie dobrze taki soft mogles pozyczyc
    od znajomego na plycie :)
    pozdr.

    --
    Adam Szendzielorz, adam [@] konta.pl, tel/SMS: 0609 234 006
    Kawasaki LTD 440 na sprzedaz: http://sprzet.net

  • 7. Data: 2002-12-19 08:27:43
    Od: t...@w...pdi.net

    Kris <c...@p...com> wrote:

    > Czy dopuszczalne jest aby przez 020... , w trakcie surfowania możliwe było
    > automatyczne przekierowanie użytkownika na 0700... ?

    Jesli sie na to zgodzi to tak.

    > TP SA twierdzi, że są
    > strony z odpowiednim ostrzeżeniem które to robią! Użytkowników łącza TEPSA
    > wcześniej o takiej możliwości nie informuje.

    Po co ma to robic? Samo 0700 to jeden wielki przekret :-)

> [...]
    > dostęp. Jeszcze ciekawsze jest to, że po jego załadowaniu następne
    > uruchomienie IE powoduje łączenie automatyczne już nie z 020... ale z

    Zalezy od tego na co zgodzil sie uzytkownik takie programiku.

    > Dyrekcja TEPS-y twierdzi, że wszystko jest OK - to jakoby świadomy wybór
    > użytkownika!

    To JEST swiadomy wybor uzytkownika. Wszedl na strone i zgodzil sie na
    zainstalowanie pornodialera. Problem zaczyna sie dopiero wtedy kiedy
    dialer zainstalowal sie bez wiedzy (a wiec i zgody) uzytkownika. Tylko ja
    mysle, ze tutaj bardzo trudno udowodnic zla wole TPSA czy temu kto na tym
    numerze korzysta. Dlatego 0700 to wlasnie jeden wielki przekret sluzacy do
    naciagania ludzi przez TPSA, wlasciciela 0700 i tego ktory ten numer u niego
    wykupil.

    > Może ktoś z tym już miał doczynienia? Jak walczyć?

    Bylo swego czasu bardzo duzo dyskusji na ten temat. Proponuje
    http://www.dejanews.com

    Z powazaniem
    Tomasz Leszczynski

  • 8. Data: 2002-12-19 09:41:59
    Od: G...@f...onet.pl

    On Wed, 18 Dec 2002 23:17:46 +0000 (UTC) I had a dream that Kris <c...@p...com>
    wrote:
> [...]
    >0700...!
    >Dyrekcja TEPS-y twierdzi, że wszystko jest OK - to jakoby świadomy wybór

    A co ma biedna tepsa na to poradzić, że ma głupich i erotomańskich
    użytkowników?

    --
    Grzegorz Janoszka
    www.consulta.pl odpowiadając POPRAW adres

    Na newsy piszę prywatnie i wyrażam swoje prywatne poglądy, które nie mają
    nic wspólnego z moimi byłymi, obecnymi i przyszłymi pracodawcami.

  • 9. Data: 2002-12-19 11:38:20
    Od: Wojtek Bojdo/l <wojboj@_-wytnij'/'ptaka-_htcon.pl>

    In article <atqsvu$13l$1@foka.acn.pl>, Kris wrote:
    > Czy dopuszczalne jest aby przez 020... , w trakcie surfowania możliwe było
    > automatyczne przekierowanie użytkownika na 0700... ?

    W systemach firmy Microsoft - jest to mozliwe.
    O ,,dopuszczalnosci'' nie bede sie wypowiadal.

    > TP SA twierdzi, że są
    > strony z odpowiednim ostrzeżeniem które to robią! Użytkowników łącza TEPSA
    > wcześniej o takiej możliwości nie informuje.

    Twoje pretensje do TPSA sa niedorzeczne.
    Powinienes miec pretensje do firmy Microsoft, ktora nie zabezpiecza
    uzytkownikow przed ich czynami.

    > Jeszcze ciekawsze jest to, że po jego załadowaniu następne
    > uruchomienie IE powoduje łączenie automatyczne już nie z 020... ale z
    > 0700...!

    Nic ciekawego.
    Uruchomiony przez Ciebie program zmienia konfiguracje *Twojego* (tak,
    nalezacego do Ciebie, nie do Telekomunikacji Polskiej SA) komputera.

    > Nigdy z taką działalnością zagranicznych operatorów się nie spotkałem - czy
    > TP SA robi to legalnie?

    TPSA *nic* z Twoim komputerem nie robi.
    To takze *Twoj* modem wybiera numer.
    To, jaki numer wybiera *Twoj* modemy zalezy tylko i wylacznie od Ciebie.
    Jakbys korzystal z Netii byloby dokladnie tak samo.

    > Nie potrafię też powiedzieć co się dzieje po wyjściu z takiej strony - wg
    > mnie do końca sesji bije licznik jak dla 0700...
    > Może ktoś z tym już miał doczynienia? Jak walczyć?

    Zmienic system na FreeBSD lub Solarisa,
    lub ew. nie wchodzic na takie strony.

    --
    spragniony wiedzy praktycznej ?
    Przyjdz na warsztaty!

  • 10. Data: 2002-12-19 13:04:20
    Od: "Pearl" <p...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Szymon" <s...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Kolega juz cos sciagnal takiego, nadzwonil i teraz nie ma kto za to
    placic -
    > i najlepiej cala wina zrzucic na monopoliste? Wyjatkowo - nie tedy droga.

    Jednak w wielu przypadkach chyba tędy. Robiłem próby na dialery. Jest sporo
    stron, na których bez względu na to, czy wciśniesz TAK, czy NIE dialer się
    instaluje. Nie zawsze działa natychmiastowo, ale czeka w \Windows,
    \Windows\System lub \Temporary Internet Files do ponownego uruchomienia
    komputera.
    Telekomunikacja jest udziałowcem, bo za 0700 zbiera chyba połowę zysków.
    Powinna zatem pilnować, czy wykupujący usługę 0700 postępuje zgodnie z
    regulaminem TP, czyli opracowanym przez nią.

    Mogłem sobie pozwolić na kilkanaście prób, bo żeby wyjść na zewnątrz muszę
    wybierać 00, 01 lub 02. Zatem przy uruchomieniu dialera 0700... dostaję
    komunikat "Nie ma takiego numeru".

    Poza tym ci, którzy załapaliście się na dialer powłączajcie sobie
    głośniczki, przecież od razu słychać, że nie jest wybierany właściwy numer.
    :-)
    Należy również sprawdzić, czy połączenia są niedłuższe niż 15 minut.
    Obowiązkiem TP jest rozłączanie połączeń 0700 po upływie 15 min. Jeśli
    połączenie jednorazowe jest dłuższe, tzn. że za pozostały czas nie
    powinniście płacić.

    --
    Pozdrawiam.
    Perła