  • 1. Data: 2002-12-17 14:11:06
    Temat: NEO+ raz jeszcze
    Od: maciek kanski <k...@N...ant.pl>

    Na pewno nie będe oryginalny pisząc po raz setny o tej usłudze, ale
    opiszę swoje wrażenia z instalacji:

    instaluję system (mniejsza o OS) - loguję się na
    r...@n...pl z hasłem rejestracja i graficzną przeglądarką
    wchodzę na stronę www.rejestracja.neostrada.pl - to mnie przekonuje, że
    technicznie poprawnie skonfigurowałem łącze (już otworzyłem piwo z radości)
    Zaczynam rejestrację: podaję ID oraz PIN. Podałem poprawnie bo
    przeszedłem do kroku 2. I wtedy przeglądarka wyświetla mi: "Błąd
    krytyczny. Proszę spróbować ponownie". Więc robię jak mi każą i..... tym
    razem nie mam szczęścia - numer ID który podaję *jest nieprawidłowy*
    (oczywiście podawałem ten sam który jeszcze działał chwilę temu). Ale
    nie ze mną te numery: wchodzę na www.panel.neostrada.pl i (tym razem
    numer ID jednak okazuje się poprawny) mam swój upgragniony login.
    Ustawiam sobie hasło i szczęśliwy że udało mi się przechytrzyć TPSĘ
    próbuję się połączyć na mój login i hasło i... gdybym się połączył to
    bym tu nie pisał.
    Jako 100% dowód że TPSA ma problemy z *ich własnym* systemem
    autoryzacyjnym podam to, że poświęciłem jednego windowsa i
    zainstalowałem tam te Wanadoo (brrrr) - rezultat ten sam.

    Mój komentarz: po jakiego ch.... robić tę p..... autoryzację jeżeli nie
    umieją sobie z nią poradzić? Czy ktoś może mi się podpiąc pod moje łącze?
    Rozumiem, gdybym stracił parę godzin na walce ze sprzętem lub z
    konfiguracją usługi pod moim OSem. Nie! Tracę czas i nadal nie mam
    usługi przez p...... formalność TPSy z którą sobie nie radzą.
    Przynajmniej dopóki nie poprawią swojego bałaganu mogliby wyłączyć tę
    autoryzację. Aha, jajogłowi spod 0800102102 nie mogą zmieniać
    haseł/loginów. Tym się zajmują tylko technicy którzy wiadomo jak są
    dostępni.

    Biada nam, jeżeli plany TPSA podłączenia całej Polski do NEO+ wypalą...
    strach pomyśleć..
    Życzyłbym sobie aby w Polsce każdy klient indywidualny miał do wyboru
    min. 3 operatorów i zawsze mógł powiedzieć jednemu: "Stary, albo to
    robisz albo nie widzisz więcej żadnej złotówki ode mnie". Choć
    doświadczenia z operatorami GSM wykazują, że jak jest się jednym z
    miliona klientów to sobie można stawiać żądania... chyba pełna wolność
    nastąpi wtedy, gdy polskę okablują mali lokalni providerzy którzy
    szanują *każdego* klienta. Wolę być jednym z 1000 niż jednym z 3000000

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2002-12-17 14:50:33
    Temat: Re: NEO+ raz jeszcze
    Od: k...@v...iem.pw.edu.pl

    On Tue, 17 Dec 2002 14:11:06 +0000 (UTC), maciek kanski wrote:

> [...]
    >technicznie poprawnie skonfigurowałem łącze (już otworzyłem piwo z radości)

    ;-)

> [...]
    >nie ze mną te numery: wchodzę na www.panel.neostrada.pl i (tym razem
    >numer ID jednak okazuje się poprawny) mam swój upgragniony login.

    numer ID i PIN moze byc TYLKO RAZ wykorzystany w procesie rejestracji
    dlatego gdy ktos probuje wykorzystac go drugi raz wystepuje komunikat ze
    kod ID jest nieprawidlowy
    jezeli wystapi taka sytuacja nalezy wejsc na panel i tam zmienic haslo i
    spisac sobie login

    --
    Krzysztof Waszkiewicz <i...@i...pw.edu.pl>
    "Kto występuje publicznie, nie powinien się

  • 3. Data: 2002-12-17 15:30:30
    Od: maciek kanski <k...@N...ant.pl>

    > numer ID i PIN moze byc TYLKO RAZ wykorzystany w procesie rejestracji
    > dlatego gdy ktos probuje wykorzystac go drugi raz wystepuje komunikat ze
    > kod ID jest nieprawidlowy
    tego nie wiedziałem; dzięki

    > jezeli wystapi taka sytuacja nalezy wejsc na panel i tam zmienic haslo i
    > spisac sobie login
    To wie nawet panienka z 80010102 że to *powinno* wystarczyć. Mnie
    interesuje jednak praktyka a nie teoria bo TPSie płaci się realnymi
    pieniędzmi a nie teoretycznymi. Jeżeli powiem że pieniądze *powinny* być
    na ich koncie to ciekawe czy to im wystarczy;-)

    Nie mogę po prostu zmienić providera na innego bo TPSA swój monopol nie
    zawdzięcza własnym nakładom inwestycyjnym poniesionym po 1990roku tylko
    bazuje na okablowaniu całej Polski na które to okablowanie przez 45lat
    pobierano ludziom pieniądze z "pensji" (bez pytania oczywiście, bo
    wszystko było wspólne). A teraz okazuje się, że to okablowanie jest
    prywatne i "jak nie chcę to mogę nie korzystać".
    Eh, szkoda słów...

    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2002-12-17 18:26:24
    Od: Adam Gasiorski <a...@f...interia.pl>

    > zawdzi?cza w?asnym nak?adom inwestycyjnym poniesionym po 1990roku tylko
    > bazuje na okablowaniu ca?ej Polski na które to okablowanie przez 45lat
    > pobierano ludziom pieni?dze z "pensji" (bez pytania oczywi?cie, bo
    > wszystko by?o wspólne). A teraz okazuje si?, ?e to okablowanie jest
    > prywatne i "jak nie chc? to mog? nie korzystaae".

    nie, nie... w procesie sprzedazy akcji TPSA pozyskano srodki do wyplaty
    rent, emerytur, zasilkow, dotacji, rewaloryzacji i roznych innych uslug
    pienieznych swiadczonych przez Skarb Panstwa :)
    Spoleczenstwo budowalo przez 45 lat ale pozniej sprzedalo.

    Adam Gasiorski

  • 5. Data: 2002-12-17 18:26:39
    Od: "tm" <e...@p...fm>

    "maciek kanski" <k...@N...ant.pl> wrote in message
    > Na pewno nie będe oryginalny pisząc po raz setny o tej usłudze, ale
    > opiszę swoje wrażenia z instalacji:

    [...]

    Sadzac po komunikatach TP, problem z logowaniem moze lezec po ich stronie -
    przeciez usluga pada codziennie, nierzadko uszczesliwiaja tez dopiskiem, ze
    awaria obejmuje caly kraj.
    Cos im nie "wyszlo" z routerami...OK, stalo sie, poczekamy i zobaczymy jak
    sobie poradza. Ale jak widzac troche to moze potrwac.
    Male to pocieszenie, ale problemy sa rowniez z SDI - tutaj "dowcip" polega
    natomiast na cyklicznym zatrzymywaniu sie jakiegokolwiek transferu w
    krotkich odstepach czasu. Jest to problem potwierdzony przez wielu
    uzytkownikow (pewnie w TP za chwile beda wymieniac jakies routery ;).
    Oczywiscie nawet nie probuje tego zglaszac w oddziale TP - jestem pewny, ze
    nie zrozumielibysmy sie :). Albo wiec ta firma ignoruje fakt oczywistej
    awarii, albo ma bardzo cieniutki zespol od wykrywania tego typu usterek. Oni
    chyba wola inwestowac w Krystyne Czubowne i glupkowate reklamy o rzekomo
    cudownie odmienionym podejsciu do klienta, niz w technikow sieciowych ;).

    tom

  • 6. Data: 2002-12-17 21:18:25
    Od: Wojciech Skrzypinski <u...@h...pl>

    "tm" <e...@p...fm> wrote in news:atnm7r$hob$1@news.tpi.pl:

    /ciach.../

> [...]
    > Cos im nie "wyszlo" z routerami...OK, stalo sie, poczekamy i zobaczymy
    > jak sobie poradza. Ale jak widzac troche to moze potrwac.

    W Warszawie (odpukac) od 3-4 dni Neostrada dziala bardzo ladnie. Zoaczymy jak dlugo
    :-)

    /ciach.../

    > Oni chyba wola inwestowac w Krystyne
    > Czubowne i glupkowate reklamy o rzekomo cudownie odmienionym podejsciu
    > do klienta, niz w technikow sieciowych ;).

    No, zobaczymy co bedzie po wdrozeniu systemu CRM i masowych zwolnieniach.

    Pozdrawiam,
    Wojtek

  • 7. Data: 2002-12-19 20:28:37
    Od: No RPL Man <n...@w...pl>

    On Tue, 17 Dec 2002 15:30:30 +0000 (UTC), maciek kanski
    <k...@N...ant.pl> wrote:

> [...]
    >wszystko było wspólne). A teraz okazuje się, że to okablowanie jest
    >prywatne i "jak nie chcę to mogę nie korzystać".

    Rownie dobrze moglbys napisac ze masz prawo do czesci majatku
    Microsoftu - bo tak naprawde to przeciez wszyskie wydatki
    Microsoftu pokrywaja jego klienci - oni za wszystko placa, oni
    daja srodki na surowce, rozwoj, zyski Billa i akcjonariuszy.
    Blad w mysleniu spowodowany przez RPL.
    Takie myslenie mozna rozszerzyc i wtedy wszystko jest Nasze
    a wiec wszystko powinnismy dostac za darmo bo jest Nasze co
    jest juz klasycznym obledem.
    Z socjalistycznym zakladem pracy zbudowanym przed rokiem
    1989 laczy nas tylko umowa o pracy i pensja - i nic wiecej !!!!!
    Z zakladerm prywatnym zbudowanym po 1989 roku to samo.

    P.S. RPL - Reverse Polish Logic

  • 8. Data: 2002-12-23 18:36:54
    Od: maciek kanski <k...@N...ant.pl>

> [...]
    > 1989 laczy nas tylko umowa o pracy i pensja - i nic wiecej !!!!!
    > Z zakladerm prywatnym zbudowanym po 1989 roku to samo.

    Ciągle widzę różnicę: Microsoft zaczynał od zera, podobnie jak inni
    providerzy natomiast TPSA w 1990 posiadała ogromną ilość klientów,
    ogromną budowaną latami infrastrukturę - nie zawdzięczała tego sama
    sobie tylko temu, że to właśnie PRL wychodował takie monstrum. Obywatel
    jak chciał mieć telefon to nie miał wyboru - szedł do Urzędu
    Telekomunikacji. A nagle z dnia na dzień Urząd Telekomunikacji stał się
    prywatnę firmą która nagle posiadała parę milionów klientów. Microsoft
    zaczynał od zera i nie rozumiem twojego porównania.

    Zresztą jakoś Niemcy nie mieli oporów przed tym aby uchwalić, że to
    abonent decyduje o tym z czyich usług telekomunikacyjnych korzysta.
    Właściciel kabla, w szczególności odcinka "ostatniej mili" (odpowiednik
    naszej telekomuny) nie miał nic do gadania i po cenach urzędowych
    wydzierżawia ten kawałek miedzi.
    A obecnie TPSA już nie zestawia łącz dzierżawionych. W/g regulaminu
    powinna to robić, jednak trwa strajk włoski i faktycznie łącza zestawić
    się nie da.
    Każda firma która wchodzi na rynek musi walczyć o klienta - a TPSA
    zaczynała od tego, że miała 100% rynku w swoich łapach. I dlatego mamy
    najwyższe ceny za rozmowy telefoniczne i za internet płacimy więcej niż
    "biedni" amerykanie.

    A jeżeli to ma jakieś znaczenie to samodzielnie zacząłem myśleć na
    poważniejsze tematy dopiero po '89 - domyślam się jednak że należysz do
    ludzi, którzy odmienne poglądy powiązują z negatywnym wpływem PRLu
    (nawet za 100lat tak będzie;-).... mniejsza o to jak sobie tłumaczysz
    występowanie odmiennych poglądów, dla mnie jest utrapieniem to, że taki
    monopol po PRLu ciągle istnieje a mógł np. zostać podzielony na szereg
    małych spółek. Jeżeli rozdzielono Pocztę i Telekomunikację, to można też
    było pójśc za ciosem i wydzielić operatorów lokalnych, międzystrefowych
    itd. itp. A każdemu mieszkańcowi zapewnić swobodę w wyborze
    dostarczyciela usługi końcowej, tak jak to mają od ponad 10lat
    mieszkańcy byłego NRD.

    Pozdrawiam

    P.S. Podobno odpowiednia ustawa jest już w drodze, ale w/g Transparency
    International w Polsce za odpowiednią sumkę można zablokować cały proces
    legislacyjny, a TPSA dysponuje ogromnym majątkiem jak wiemy. Niestety
    jestem pesymistą.....

  • 9. Data: 2003-01-19 08:09:38
    Od: Marcin Wolcendorf <w...@f...polbox.pl>

    No RPL Man wrote:

> [...]
    > Microsoftu pokrywaja jego klienci - oni za wszystko placa, oni
    > daja srodki na surowce, rozwoj, zyski Billa i akcjonariuszy.

    Nie. I to z bardzo prostej przyczyny. Ci klienci _sami_z_siebie_ kupili
    system Microsoftu. Mogli kupić inny. Gdybyś próbował np. w 1988 założyć
    telefon w firmie innej, niż PPTT (Polska Poczta, Telegraf, Telefon), to
    by ci się nie udało- musiałeś korzystać tylko z tego 'operatora'. Był on
    na dodatek państwowy, więc całkiem możliwe, że wszyscy na dodatek do
    niego dopłacali.

    Pozdrawiam,

    M.W.