  • 21. Data: 2010-06-08 15:34:28
    Temat: Re: TMC w PL czy warto ?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "P_ablo" <o...@o...pl> napisał w
    > Te, faktycznie. Wlasnie wlaczylem nawigacje i napis TMC nie
    > swieci sie na czerwono tylko tak jak w niemcowni na bialo. Co nie
    > zmienia faktu, ze nie zauwazylem zanych kounikatow...

    Chodza plotki ze ma to byc szyfrowane/platne, oraz ze np na
    urzadzeniach Garmina wymaga najnowszego CNE.

    J.

  • 22. Data: 2010-06-08 15:46:32
    Od: Artur 'futrzak' Maśląg <f...@p...com>

    J.F. pisze:
    (...)
    > Ale jak czesto bedziesz przeliczal, przeciez nie co minute :-)

    Możesz co minutę, nie wiem jaki miałby być tego sens, ale jak
    najbardziej.

    > Wiec "na biezaco, ale nie czesciej niz" ..

    Nie masz ograniczenia 'nie czesciej niż'.

    > Moze po prostu nie zjezdzales z trasy. Ja czasem sobie lubie
    > poeksperymentowac,

    Nie, no skąd - wiesz, szczególnie na urlopie w czasie wycieczek
    krajoznawczych człowiek często zjeżdża z trasy, ponieważ w oddali
    coś rodzina zobaczyła, albo pokazał się drogowskaz 'cierkiew 2
    kilometry w lewo'. O mieście pewnie tez nie wspomnę, ponieważ
    ktoś dojrzał jakiś market i uznał, że może warto uzupełnić zapasy.
    O eksperymentach to nawet nie wspominam.

    > Ale jak wolno mozna jechac :-) Trzeba bylo stanac ..

    Oczywiście - włączyć do tego awaryjne, by się na trasę doczekać...

  • 23. Data: 2010-06-08 16:29:48
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    Artur 'futrzak' Maśląg wrote:

    > Tak, tak robi. Jak coś się nagle stanie, to naciskasz klawisz omiń
    > korek bla, bla i na daną chwilę przelicza trasę objazdu.

    Oki, a co wysyła?
    Tzn, skądś musi wiedzieć że jest korek czy tłok na drodze. Też raz na
    jakiś czas wysyła informację jak szybko jadę/jak szybko przejechałem
    ostatni odcinek/węzeł?

    --
    Pozdro
    Massai

  • 24. Data: 2010-06-08 17:50:25
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2010-06-08 16:29, Massai pisze:

    > Oki, a co wysyła?

    Informacje - na bieżąco. Szczegóły pewnie można znaleźć w treści
    pakietów.

    > Tzn, skądś musi wiedzieć że jest korek czy tłok na drodze.

    Z odczytu GPS i analizy danych statystycznych?

    > Też raz na
    > jakiś czas wysyła informację jak szybko jadę/jak szybko przejechałem
    > ostatni odcinek/węzeł?

    Oczywiście. Dodatkowo kierowca może w sytuacji awaryjnej wcisnąć,
    kliknąć np. info 'korek 1000 metrów' i następuje stosowana adaptacja
    systemu - nie wiem jaki jest użyty algorytm do wyliczenia trasy dla
    kolejnych odpytujących, ale to pewnie tajemnica firmy/systemu.
    Najważniejsze, że działa i skutecznie omija nawet świeże utrudnienia.

  • 25. Data: 2010-06-08 18:51:21
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    Artur Maśląg wrote:

> [...]
    > kolejnych odpytujących, ale to pewnie tajemnica firmy/systemu.
    > Najważniejsze, że działa i skutecznie omija nawet świeże utrudnienia.

    Znaczy, jak chcemy mieć wolna drogę - wciskamy co jakiś czas "korek,
    korek!", navi wysyła info do serwera, my jedziemy dalej, olewając
    wskazania navi, inni userzy dostają info że korek i nam się droga
    oczyszcza ;-)

    Ale serio, to aż muszę sprawdzić, dobrze że mają te abonamenty na kilka
    dni.

    To jak rozumiem tylko w dużych miastach czy w całej Polsce?

    --
    Pozdro
    Massai

  • 26. Data: 2010-06-08 19:16:47
    Od: "Irokez" <n...@e...pl>

    Użytkownik "Jarek" <j...@n...pl> napisał w wiadomości
    > Witam!
    >
    > Czy ktoś ma już jakieś doświadczenia z używaniem TMC w PL ?
    > Podobno działa już od miesiąca...

    Taa.
    Złapałem RMF i pisze TMC oraz że brak kluczy. Czyli nie zapłacisz extra nic
    nie dostaniesz.
    A co jest obecnie po zapłaceniu? tego chyba nikt nie wie.. pewnie nic.

    U sąsiadów za to ślicznie działa mi Navi.

    --
    Irokez

  • 27. Data: 2010-06-08 19:53:58
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2010-06-08 18:51, Massai pisze:
    (...)
    > Ale serio, to aż muszę sprawdzić, dobrze że mają te abonamenty na kilka
    > dni.

    Sprawdź, może Ci się sprawdzi.

    > To jak rozumiem tylko w dużych miastach czy w całej Polsce?

    W całej Polsce, choć skuteczność zapewne zależy od stosownej ilości
    pomiarów - logicznym więc będzie, że na trasach bardziej uczęszczanych
    będzie to działało lepiej. Z drugiej strony nawet na tych mniej
    uczęszczanych nie zauważyłem jakiegoś zasadniczego pogorszenia.
    Szlag mi raz trafiło, ale chyba na Słowacji - błąd sofcie, a tam
    i tak te cuda nie działają :)

  • 28. Data: 2010-06-09 09:03:28
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 08 Jun 2010 15:46:32 +0200, Artur 'futrzak' Maśląg wrote:
    >J.F. pisze:
    >(...)
    >Możesz co minutę, nie wiem jaki miałby być tego sens, ale jak
    >najbardziej.

    >Nie masz ograniczenia 'nie czesciej niż'.

    Jakies masz, tylko nie wiesz jakie.
    Program sobie odswieza kiedy on chce .. a moze NE madrzejszy i serwer
    mu podsyla nieproszony ?

    J.

  • 29. Data: 2010-06-10 16:09:45
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Mon, 07 Jun 2010 23:33:29 +0200, w
    <4c0d65a9$0$19184$65785112@news.neostrada.pl>, Jarek <j...@n...pl>
    napisał(-a):

    > Witam!
    >
    > Czy ktoś ma już jakieś doświadczenia z używaniem TMC w PL ?
    > Podobno działa już od miesiąca...

    W Polsce działa nie TMC, a TMC PRO. Różni się głównie tym, że producent
    oprogramowania nawigacyjnego musi opłacić abonament, by jego program taki
    sygnał mógł odbierać.

    Nie wiem czy w PL ktoś to opłaca, pewnie tak, trzeba by zajrzeć do press
    releasu Destii :).

  • 30. Data: 2010-06-11 18:12:42
    Od: ALGI <a...@N...o2.pl>

    Dnia Tue, 8 Jun 2010 08:40:12 +0000 (UTC), Massai napisał(a):

> [...]
    > danych "jak wygląda Grójecka, Bitwy Warszawskiej itp", i na podstawie
    > tego oblicza trasę
    > Czy też:
    > 2. wpisuję w nawigację cel, telefon np. raz dziennie aktualizuje
    > informacje o statystycznych korkach ("mamy piątek, wylotówki będą
    > zatkane"), i oblicza na podstawie tych typowych korków.
    >
    > Na stronie informacje sa sprzeczne, raz piszą że na bieżąco podaje
    > telefonowi info o sytuacji na drogach, raz że system pobiera dane od
    > userów i oblicza statystycznie gdzie i w jakich godzinach są korki...

    Na chwilę obecną trzeba kliknąć przelicz trasę.. w wersji 6.0 ma być
    sprawdzanie co x minut (konfigurowalne).

    I to działa (ale tylko w Polsce) - nawet w Warszawie na trasie 30 km
    potrafi kilka razy zmienić ciut trasę aby ominąć jakieś zakorkowane
    skrzyżowanie "bokiem"...