  • 31. Data: 2010-06-11 18:15:32
    Temat: Re: TMC w PL czy warto ?
    Od: ALGI <a...@N...o2.pl>

    Dnia Tue, 08 Jun 2010 17:50:25 +0200, Artur Maśląg napisał(a):

    > Informacje - na bieżąco. Szczegóły pewnie można znaleźć w treści
    > pakietów.

    Wysyła wg pracownika NE z forum pakiety poniżej 10 minut (tzn. jest
    buforek i się zbiera, kompresuje i wysyła) - czasy przejazdu danymi
    odcinkami... potem to wszytko mielą serwery....

    > Oczywiście. Dodatkowo kierowca może w sytuacji awaryjnej wcisnąć,
    > kliknąć np. info 'korek 1000 metrów' i następuje stosowana adaptacja
    > systemu - nie wiem jaki jest użyty algorytm do wyliczenia trasy dla
    > kolejnych odpytujących, ale to pewnie tajemnica firmy/systemu.
    > Najważniejsze, że działa i skutecznie omija nawet świeże utrudnienia.

    Wystarczy wręcz "5" albo opcje - przelicz trasę i już trasa do celu jest
    przeliczana i może ją wyznaczyć inaczej bo gdzieś po drodze coś się
    zapchało....

  • 32. Data: 2010-06-11 18:16:49
    Od: ALGI <a...@N...o2.pl>

    Dnia Tue, 8 Jun 2010 16:51:21 +0000 (UTC), Massai napisał(a):

    > To jak rozumiem tylko w dużych miastach czy w całej Polsce?

    Cała Polska ale w miastach najlepiej widać działanie bo są możliwe boczne
    objazdy - w PL gdzieś w trasie czasami po prostu nie ma jak ominąć (chyba
    że masz terenówkę ;)

  • 33. Data: 2010-06-11 18:23:47
    Od: ALGI <a...@N...o2.pl>

    Dnia Wed, 09 Jun 2010 09:03:28 +0200, J.F. napisał(a):

    > Jakies masz, tylko nie wiesz jakie.
    > Program sobie odswieza kiedy on chce .. a moze NE madrzejszy i serwer
    > mu podsyla nieproszony ?

    Na dzień dzisiejszy w 5.2.1 program dostaje trasę i jeżelni nie zjedziemy
    to nie przeliczy - można to wymusić klikając "przelicz trasę" - wg
    pracownika NE każdy telefon dostarcza świeżych danych (paczki z danymi) co
    <10 minut. Można też kliknąć "omiń korek x m" czyli jak w standardowych
    nawigacjach. Ominie nam ten korek a resztę trasy "przy okazji odświeży" bo
    może się coś zmieniło.

    W wersji 6.0 która wg plotek ma się pojawić przed wakacjami ma być
    możliwość ustawienia automatycznego przeliczania.
    Czyli co x minut - ale pytanie czy zrobią coś w stylu "push" aby serwer nas
    poinformować o zmianie trasy?

    Chodzi o to że w mieście przeliczanie powinno byc często - w trasie
    zazwyczaj może być nie tak często.

    Tak czy siak to działa i bardzo dobrze że jest bardzo mocna kampania Ery z
    Naviexpertem (a także dostępne to jest w Play i Orange) bo im więcej
    użytkowników tym więcej danych!
    Mają także podpisaną umowę z Autoguard i ściągają dane z flot, czy to
    ciężarówki czy też "latający przedstawiciele handlowi" ;)

  • 34. Data: 2010-06-12 16:42:41
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Tue, 8 Jun 2010 07:49:02 +0000 (UTC), w <huksld$jqq$1@news.onet.pl>, "Massai"
    <t...@w...pl> napisał(-a):

    > Mnie się marzy taki dwukierunkowy system sprzęgnięty z nawigacjami, z
    > danymi zwrotnymi do i od userów w czasie rzeczywistym, z przeliczeniami
    > realnego czasu przejazdu, info o korkach itp.

    Masz w Automapie -- dane statystyczne, bieżąca rekalkulacja trasy, ściągasz
    czyjeś i wysyłasz własne dane co 2 min itp.

  • 35. Data: 2010-06-12 16:44:05

    Tue, 8 Jun 2010 08:40:12 +0000 (UTC), w <hukvlc$ucp$1@news.onet.pl>, "Massai"
    <t...@w...pl> napisał(-a):

    > Na stronie informacje sa sprzeczne, raz piszą że na bieżąco podaje
    > telefonowi info o sytuacji na drogach, raz że system pobiera dane od
    > userów i oblicza statystycznie gdzie i w jakich godzinach są korki...

    Pewnie działa jak AM -- przede wszystkim statystycznie, a jeżeli są dane
    online, to robi kalkulację na podstawie danych bieżących.