  • 11. Data: 2010-06-08 10:29:02
    Temat: Re: TMC w PL czy warto ?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Artur 'futrzak' Maśląg" <f...@p...com> napisał
    > Massai pisze:
    > (...)
    >
    > I to działa - np. w Naviexpercie. Rozwiązanie w sumie lokalne,
    > ale
    > się dobrze sprawdza.

    Albo Tom-Tom on-line.
    Rozwiazanie w sumie tez lokalne [Polski nie obsluguje], ale chyba
    lepsze.

    J.

  • 12. Data: 2010-06-08 10:30:01
    Od: "P_ablo" <o...@o...pl>

    Użytkownik "Miecio" <m...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Na początku maja GDDiK wraz z RMF FM uruchomiło system TMC w Polsce.
    > Narazie tylko sytuacja drogowa. W drugiej połowie roku ma być jeszcze
    > sytuacja pogodowa.

    Te, faktycznie. Wlasnie wlaczylem nawigacje i napis TMC nie swieci sie na
    czerwono tylko tak jak w niemcowni na bialo. Co nie zmienia faktu, ze nie
    zauwazylem zanych kounikatow...

    --
    Picasso

  • 13. Data: 2010-06-08 10:40:12
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    Artur 'futrzak' Maśląg wrote:

    > Massai pisze:
    > (...)
    >
    > I to działa - np. w Naviexpercie. Rozwiązanie w sumie lokalne, ale
    > się dobrze sprawdza.

    O, używasz tego?
    On w czasie rzeczywistym pobiera dane o sytuacji na drogach czy po
    prostu raz na jakiś czas?
    Czyli:
    1. Wpisuję w navi "chcę dojechać tam i siam", telefon pyta online bazę
    danych "jak wygląda Grójecka, Bitwy Warszawskiej itp", i na podstawie
    tego oblicza trasę
    Czy też:
    2. wpisuję w nawigację cel, telefon np. raz dziennie aktualizuje
    informacje o statystycznych korkach ("mamy piątek, wylotówki będą
    zatkane"), i oblicza na podstawie tych typowych korków.

    Na stronie informacje sa sprzeczne, raz piszą że na bieżąco podaje
    telefonowi info o sytuacji na drogach, raz że system pobiera dane od
    userów i oblicza statystycznie gdzie i w jakich godzinach są korki...

    --
    Pozdro
    Massai

  • 14. Data: 2010-06-08 10:48:44
    Od: jarek <j...@n...pl>

    Massai pisze:

    > Mnie się marzy taki dwukierunkowy system sprzęgnięty z nawigacjami, z
    > danymi zwrotnymi do i od userów w czasie rzeczywistym, z przeliczeniami
    > realnego czasu przejazdu, info o korkach itp.

    Np. taki ?

    http://www.automapa.com.pl/?PEI=10866&article_id=215
    861

    Jarek

  • 15. Data: 2010-06-08 10:55:39
    Od: Artur 'futrzak' Maśląg <f...@p...com>

    jarek pisze:

    > Np. taki ?
    >
    > http://www.automapa.com.pl/?PEI=10866&article_id=215
    861

    Tylko czekałem, aż się pojawi coś na temat AM :)

  • 16. Data: 2010-06-08 11:05:03
    Od: Artur 'futrzak' Maśląg <f...@p...com>

    Massai pisze:
    (...)

    > O, używasz tego?

    A i o wszem.

    > On w czasie rzeczywistym pobiera dane o sytuacji na drogach czy po
    > prostu raz na jakiś czas?

    No cóż, z działania wynika, że na bieżąco.

    > Czyli:
    > 1. Wpisuję w navi "chcę dojechać tam i siam", telefon pyta online bazę
    > danych "jak wygląda Grójecka, Bitwy Warszawskiej itp", i na podstawie
    > tego oblicza trasę

    Tak, tak robi. Jak coś się nagle stanie, to naciskasz klawisz omiń
    korek bla, bla i na daną chwilę przelicza trasę objazdu.

> [...]
    > informacje o statystycznych korkach ("mamy piątek, wylotówki będą
    > zatkane"), i oblicza na podstawie tych typowych korków.

    Nie, nie - dana trasa jest przeliczana na podstawie aktualnych danych
    w momencie wyjazdu.

    > Na stronie informacje sa sprzeczne, raz piszą że na bieżąco podaje
    > telefonowi info o sytuacji na drogach, raz że system pobiera dane od
    > userów i oblicza statystycznie gdzie i w jakich godzinach są korki...

    Jakie sprzeczne? Statystyka wcale się nie kłóci z aktualizacją na
    bieżąco/na żądanie.

  • 17. Data: 2010-06-08 11:49:02
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2010-06-08, Massai <t...@w...pl> wrote:

    > Mnie się marzy taki dwukierunkowy system sprzęgnięty z nawigacjami, z
    > danymi zwrotnymi do i od userów w czasie rzeczywistym, z przeliczeniami
    > realnego czasu przejazdu, info o korkach itp.

    Takie rzeczy już są :)

    Pzdr,
    Krzysiek Kiełczewski

  • 18. Data: 2010-06-08 12:01:10
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Massai" <t...@w...pl> napisał w

> [...]
    > bazę
    > danych "jak wygląda Grójecka, Bitwy Warszawskiej itp", i na

    Zdecydowanie tak robi - po wpisaniu adresu odpytuje baze, nie
    przechowuje zadnych map na telefonie, poza biezaca marszruta.

    Tylko pytanie co dalej - w czasie jazdy odpytuje serwer
    umiarkowanie czesto, tych 20 minut moze byc zgubne :-)

> [...]
    > od
    > userów i oblicza statystycznie gdzie i w jakich godzinach są

    Niekoniecznie sa to sprzeczne dane - pobiera dane na biezaco [tzn
    moze byc kwestia kilkudziesieciu minut] od userow, oblicza
    statystycznie,
    podaje innym tez na biezaco, a w razie braku danych tez oblicza
    statystycznie.

    Co mnie denerwowalo przy podobnych programach Nav4All i AmazeGPS -
    one sobie sciagaja z serwera marszrute. Poki jedziesz ta trasa to
    jest pieknie, nawiguje bardzo ladnie. Jesli jednak zjedziesz - to
    sie zaczyna kolomyja - transmisja do serwera, obliczanie, z
    powrotem .. i to wszystko trwa.
    A ja w miedzyczasie krece sie na rondzie w kolko, albo przejechalem
    juz dwa skrzyzowania na ktorych moglem skrecic w dobra trase ..

    No i poza tym lacznosc internetowa na biezaco - wiec trzeba miec
    odpowiedni pakiet, uwazac w strefach nadgranicznych itp.

    J.

  • 19. Data: 2010-06-08 12:25:20
    Od: Artur 'futrzak' Maśląg <f...@p...com>

    J.F. pisze:
    (...)
> [...]
    >
    > Tylko pytanie co dalej - w czasie jazdy odpytuje serwer umiarkowanie
    > czesto, tych 20 minut moze byc zgubne :-)

    Masz możliwość powtórnego przeliczenia trasy, wprowadzenia nagłego
    utrudnienia.

> [...]
    > pieknie, nawiguje bardzo ladnie. Jesli jednak zjedziesz - to sie zaczyna
    > kolomyja - transmisja do serwera, obliczanie, z powrotem .. i to

    Nie zauważyłem, by było to specjalnie upierdliwe, w szczególności
    w porównaniu z zyskiem w stosunku do tradycyjnej nawigacji. Sprawdzone
    wielokrotnie - dwa pojazdy jadące do tego samego punktu, jeden nawigacja
    standardowa, drugi NaviExpert.

    > A ja w miedzyczasie krece sie na rondzie w kolko, albo przejechalem juz
    > dwa skrzyzowania na ktorych moglem skrecic w dobra trase ..

    Trzeba było zwolnić. :)

    > No i poza tym lacznosc internetowa na biezaco - wiec trzeba miec
    > odpowiedni pakiet, uwazac w strefach nadgranicznych itp.

    To chyba oczywiste - korzystałem z tego również w Europie, ale
    tam wolałem używać standardowego Garmina :)

  • 20. Data: 2010-06-08 15:32:56
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]
    > J.F. pisze:
    > (...)
    > Masz możliwość powtórnego przeliczenia trasy, wprowadzenia

    Ale jak czesto bedziesz przeliczal, przeciez nie co minute :-)
    Wiec "na biezaco, ale nie czesciej niz" ..

    > Nie zauważyłem, by było to specjalnie upierdliwe, w szczególności
    > w porównaniu z zyskiem w stosunku do tradycyjnej nawigacji.

    Moze po prostu nie zjezdzales z trasy. Ja czasem sobie lubie
    poeksperymentowac,

    > Trzeba było zwolnić. :)

    Ale jak wolno mozna jechac :-) Trzeba bylo stanac ..

    J.