  • 11. Data: 2012-01-26 11:58:34
    Temat: Re: TICO i czary-mary.
    Od: "kogutek" <s...@g...pl>

    marsel <marcin@pl> napisał(a):

> [...]
    > rozdzielacz, takĹźe akumulator. Wymieniony filtr paliwa, pompa paliwa
    > sprawna, paliwo lane z róşnych stacji.
    > No sprawa ma się tak, że co rano Tico nie chce odpalić samodzielnie,
    > rozrusznik kreci ale silnik nie odpala, nalanie paliwa bezpośrednio do
    > gaĹşnika teĹź nie pomaga.
    > Wystarczy go zaciągnąć na 5-10 metrach i odpala, zaraz potem gaszę
    > silnik i już bez problemu odpala samodzielnie. Można tak gasić i odpalać
    > kilka razy. Ale znowu nocka w garaĹźu i te same cyrki, silnik nie chce
    > zaskoczyć.
    > Co to może być, bo mi się już pomysły skończyły?
    Każdy silnik ma bardzo ważny parametr. Jest nim minimalna prędkość obrotowa
    przy której odpali. Prędkość ta w miarę zużywania silnika musi być większa.
    Jak wymieniłeś wszystko co ma wpływ na możliwość uruchomienia i dalej nie
    odpala to zrób pomiar ciśnienia sprężania. Jak będzie niższa o 10-15% od
    nominalnego to trzeba wymienić takie metalowe uszczelki zakładane na tłoki.
    Najlepiej z tłokami. Remont średni to się nazywa jak nie trzeba wtaczać
    cylindrów. A jak trzeba to remont kapitalny. Jaki ten silnik ma przebieg? Jak
    ze 150 tysięcy to jest do uśpienia. Wiem ze to zła informacja, bo wujek
    Zdzisiek zrobił na takim silniku pół miliona i dalej jest igiełka. Ale to
    farciarz albo gawędziarz.

  • 12. Data: 2012-01-26 12:41:35
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "marsel" <marcin@pl> napisał w wiadomości

    > No właśnie przez tą ilość rurek, wężyków i czujników nie chcę się zabierać
    > za gaźnik samodzielnie, a w mojej okolicy nie ma nikogo kto by się na tym
    > znał.
    > Zastanawia mnie tylko co tam może być uszkodzone, skoro po jednym, krótkim
    > zaciągnięciu silnik już odpala bez problemów?
    > Temperatura ta sama, paliwo też.

    Jakiś zaworek od podciśnienia w gaźniku jest nieszczelny i rozrusznik nie
    może wytworzyć podciśnienia, żeby gaźnik prawidłowo zadziałał?

    --
    Pozdrawiam,

    yabba