  • 1. Data: 2012-01-22 19:40:09
    Temat: Zakup i ubezpieczenie samochodu w spółce cywilnej
    Od: "Agent" <w...@o...eu>

    Witam,
    Żona ma spółkę cywilną wraz z wspólniczką, udziały 80 % żona, reszta
    wspólnik. Żona chce zakupić auto na firmę i w kredycie 50/50 - finansowanie
    tylko z jej środków. Wiem że wspólnik musi się zgodzić na kredyt i że auto
    stanie się w 20 % jego.
    1) Czy jest sposób aby auto było własnością tylko żony ponieważ ona za nie
    płaci?
    2) Jak rozliczane jest ubezpieczenie?. Zona ma 40 % zniżki na OC, 0% na AC,
    wspólniczka chyba 60 % na OC i AC. Czy dałoby się zrobić aby ubezpieczenie
    było na żonę i tylko ona odpowiadała za ewentualne szkody? Jeśli nie to
    jakie zniżki przyjąć przy zawieraniu umowy ubezpieczenia i jak będzie
    wyglądało naliczanie zniżek?
    Dzięki za odp.

  • 2. Data: 2012-01-22 21:01:23
    Od: "Arbiter" <n...@h...com>

    Użytkownik "Agent" <w...@o...eu> napisał w wiadomości
    > Witam,
    > Żona ma spółkę cywilną wraz z wspólniczką, udziały 80 % żona, reszta

    Zapytaj na forum.gofin.pl

  • 3. Data: 2012-01-22 22:32:46
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

> [...]
    > kredyt i że auto stanie się w 20 % jego.
    > 1) Czy jest sposób aby auto było własnością tylko żony ponieważ ona za nie

    Żona chyba nie bardzo rozumie ideę spółki....

  • 4. Data: 2012-01-23 00:18:10
    Od: Darek <n...@p...maila.pl>

    > 1) Czy jest sposób aby auto było własnością tylko żony ponieważ ona za
    > nie płaci?

    Przecież żona musi mieć zarejestrowaną na siebie działalność. I wcale
    nie musi kupować samochodu na spółkę cywilną (sc nie ma osobowości
    prawnej).

    Darek

  • 5. Data: 2012-01-23 11:15:02
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 22 Jan 2012 22:32:46 +0100, Cavallino napisał(a):

    > Żona chyba nie bardzo rozumie ideę spółki....

    O ile dobrze kojarze - to ty nie bardzo rozumeisz idee spolki cywilnej.
    Na przyklad - nie majac osobowosci prawnej - nie moze posiadac auta.

    Tylko nie wiem jak to dalej rozliczac.

    J.

  • 6. Data: 2012-01-23 13:07:00
    Od: "Agent" <w...@o...eu>

    > O ile dobrze kojarze - to ty nie bardzo rozumeisz idee spolki cywilnej.
    > Na przyklad - nie majac osobowosci prawnej - nie moze posiadac auta.

    I dlatego w dowodzie nie bedzie firmy tylko 2 wspólników

  • 7. Data: 2012-01-23 13:08:19
    Od: "Agent" <w...@o...eu>

    > Użytkownik "Agent" <w...@o...eu> napisał w wiadomości
    >
    > Żona chyba nie bardzo rozumie ideę spółki....

    Rozumie. To bardziej ja kombinuję.

  • 8. Data: 2012-01-23 18:40:43
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > O ile dobrze kojarze - to ty nie bardzo rozumeisz idee spolki cywilnej.
    > Na przyklad - nie majac osobowosci prawnej - nie moze posiadac auta.

    Pomyliło Ci się z rozliczaniem podatków.....

  • 9. Data: 2012-01-23 18:41:57
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > I dlatego w dowodzie nie bedzie firmy tylko 2 wspólników

    Dokładnie.
    Nie da się zrobić tak, żeby auto było współwłasnością, a jednocześnie nią
    nie było.
    Pytanie po co wnosić do spółki takie auto?