  • 21. Data: 2009-03-25 18:12:45
    Temat: Re: Problem z hamulcami
    Od: zbigi <z...@g...w.wirtualnej.Polszcze.pl>

    Eskimos napisał(a):

    > Masz okazyjnie do sprzedania wszystkie uszczelki układu hamulcowego do
    > TA, czy co? ;P

    Tyaaa... A moze lepiej maslanka to przeplukac czy jakims kurde TRI? :P
    Plucze sie tym, czym sie napelnia - plynem hamulcowym.
    A co do przypadku, to 90%, ze ulegl odksztalceniu jakis element przy
    pompie hamulcowej - ja bym odkrecil klamke i sprawdzil, czy wtedy
    odbijaja klocki.

  • 22. Data: 2009-03-25 20:14:03
    Od: "orzechor" <o...@n...pl>

    Użytkownik "zbigi" <z...@g...w.wirtualnej.Polszcze.pl> napisał w
    wiadomości news:gqds63$v3h$1@news3.onet...

> [...]
    > Bestyja, Sikorka, Jasiek w worku, Dudek na strychu i inne ;)
    > Nowy Janów - jeszcze blizej najwiekszej dziury w Europie ;)

    Witam. W kwestii blokowania hamulców należałoby sprawdzić drożność przewodu
    elastycznego. Wystarczy że w którymś miejscu wewnątrz przewód "spuchnie" a
    tym samym zmniejszy się przekrój na tyle, że utrudni to swobodny powrót
    płyny z zacisku przez pompę hamulcową do zbiorniczka. Przedmuchiwanie
    powietrzem niczego nie wnosi i na tej podstawie nie można określić tego
    uszkodzenia wewnętrznego. W moim przypadku, zwężenie nastąpiło na złączeniu
    części gumowej i zaprasowanej końcówki. Wywaliłem przewód na nowy nastąpił
    radość po wielokrotnym rozmontowywaniu pompki i zacisku. Po prostu
    złośliwość rzeczy martwych.

    orzechor

  • 23. Data: 2009-03-25 20:39:27
    Od: zbyhoo <z...@o...pl>

> [...]
    > tym samym zmniejszy się przekrój na tyle, że utrudni to swobodny powrót
    > płyny z zacisku przez pompę hamulcową do zbiorniczka.

    Kolega mnie ubiegl, mialem to samo zaproponowac. Z autopsji wiem, ze
    stary, rozwarstwiony wewnatrz przewod hamulcowy potrafi w puszce
    skutecznie blokowac tloczek w zacisku - dziala jak hydrauliczna
    zapadka. Pozostaje sprobowac wymiany pompy na sprawna, jak rowniez
    przewodu. Ja bym stawial na przewod - latwiej go uszkodzic przy
    oparciu klamka o glebe niz sama pompe, ktora stanowi sztywny odlew ze
    stopu alu.
    ______
    zbyhoo
    GSF 1200S '00
    Olkusz/Dabrowa Gornicza

  • 24. Data: 2009-03-26 14:40:05
    Od: gerfas <g...@w...pl>

    zbigi pisze:
    [...]
    > A co do przypadku, to 90%, ze ulegl odksztalceniu jakis element przy
    > pompie hamulcowej - ja bym odkrecil klamke i sprawdzil, czy wtedy
    > odbijaja klocki.

    Robiłem to już na początku. Zdjąłem klamkę i nic. Nie zauważyłem zeby
    tłoczek nie wracał na swoją pozycję. Odkręciłem przewód hamulcowy od
    pompki - żadnej zmiany.

    --
    Vaesse deireadh aep eigean...
    Piotr

  • 25. Data: 2009-03-26 17:28:39
    Od: gerfas <g...@w...pl>

    orzechor pisze:
    [...]
    > Wywaliłem przewód na nowy nastąpił
    > radość po wielokrotnym rozmontowywaniu pompki i zacisku. Po prostu
    > złośliwość rzeczy martwych.

    U mnie są trzy gumowe przewody. Pomiędzy nimi metalowe rurki i
    rozdzielacz. Prawy przewód na stałe zaciśnięty w tym rozdzielaczu, więc
    chyba muszę poszukać jakiegoś zestawu. Macie jakieś sprawdzone (w sensie
    cenowym) źródła części zamiennych?

    --
    Vaesse deireadh aep eigean...
    Piotr

  • 26. Data: 2009-03-26 22:26:47
    Od: Kuczu <p...@j...pl>

    gerfas pisze:

> [...]
    > rozdzielacz. Prawy przewód na stałe zaciśnięty w tym rozdzielaczu, więc
    > chyba muszę poszukać jakiegoś zestawu. Macie jakieś sprawdzone (w sensie

    Kup (albo zrob) sobie nowe w plocie i bedzie git.

    --
    Kuczu
    LOUD PIPES SAVE LIVES !!