  • 51. Data: 2011-07-28 05:54:57
    Temat: Re: Canon 350D ostrosc
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 27 Jul., 18:12, Marek Wyszomirski <w...@t...net.pl> wrote:

> [...]
    > rozproszenia dla FF 0.030mm, dla Canonów APS-C 0.019mm, dla aparatów z
    > matrycą APS-C Nikona, Pentaxa i Sony - 0.020mm.
    > Pytam się, która z tych liczb - 0.019 czy 0.020 jest w/g Ciebie 2x
    > mniejsza niż 0.030?
    > Palnąłeś ewidentną głupotę, a teraz idziesz w zaparte twierdząc, że
    > miałeś rację.
    > Zastanawiałem się w poprzednim liście, czy jesteś tak głupi, czy tak
    > zakłamany. Obawiam się jednak po Twojej reakcji, że jedno nie wyklucza
    > drugiego.
    >
    > Z mojej strony EOT. Dalsze ciągnięcie tej bezsensownej dyskusji nie ma

    najtezsze umysly tej grupy beda teraz prowadzic wyczerpujaca dyskusje
    czy krazek rozproszenia rosnie 1,6 razy czy ok 2 jak napisalem jakby
    to mialo istotne znaczenie dla problemu.
    swiadomie napisalem ok 2 wiedzac ze krazek rozproczenia dla aps -c
    rosnie w zaleznosci od warunkow obserwacji nawet trzykrotnie.

    w przytoczonej stronie podaja iz przyjmuje sie dla FF KR do 0,035 mm
    ( co jest w istocie sluszne , rozni producenci dla skal GO na
    obiektywach przyjmowali rozna wielkosc KR) dla aps-c przyjeto tam
    0,019 ( co jest dla cyfry bledem - tyle wynosi KR dla aps analoga)
    tj czynnik 1,84 ( a wiec zgodnie z zasadami zaokraglenia ok 2)

    W fotografii cyfrowej jesli obserwuje sie obraz na monitorze nalezy
    przyjac KR= 2* pixelpitch tj ok 0,010 mm
    tak wiec mamay nawet 3,3 wzrost KR dla aps cyfry w stosunku do FF
    analog , dla ktorego wymyslono AF.
    Tak , trzykrotnie nawet !!! Wymagania systmu AF dla aps sa o tyle
    wyzsze, iz krazek rozproszenia w wyniku bledow ostrzenia winien byc
    nawet 3 razy mniejszy niz w FF analogu. Piszac ok 2 pisalem to
    swiadomnie.

    Moge dzisiaj dokladnie to samo powiedziec pytajacemu co przed dwoma
    dniami.
    Tak to norma , ze c350d i 18-200 ostrza blednie.
    co mozna zrobic ?

    1. Zmienic system przejsc na detekcje kontrastu

    2. W niektorch obiektywach ale nie jestem pewien czy w tym to jest
    mozliwe , gdyz nie mam tego obiektywu mozna sie ratowac dosyc
    skutecznie. Sprawdzic dla ktorej ogniskowej obiektyw ostrzy
    prawidlowo. Przed zrobieniem zdjecia nastawic na te ogniskowa ,
    wyostrzyc , po wyostrzeniu przekadrowac zmieniajac ogniskowa i
    wyzwolic migawke.
    To funkcjonuje calkiem dobrze jesli obiektyw ze zmiana ogniskowej nie
    wymaga zmiany ostrzenia ( wiele obiektywowo tak ma , ale nie
    wszystkie ) . Jesli sie stosuje prace AF w trybie one shot lub
    ostrzenie przy uzyciu przycisku na tylnej sciance aparatu funkconuje
    to calkiem wygodnie. Bledy beda znacznie mniejsze- w zasadzie w
    wiekszosci przypadkow do przyjecia.

  • 52. Data: 2011-07-28 09:48:03
    Od: XX YY <f...@g...com>

> [...]
    pixelpitch tj ok 0,010 mm
    >tak wiec mamay nawet 3,3 wzrost KR dla aps cyfry w stosunku do FF

    sorry dopuszczalny KR zmniejsza sie nawet trzykrotnie nie zwieksza .

  • 53. Data: 2011-07-28 10:15:29
    Od: JD <j...@g...com>

    W dniu 2011-07-28 11:48, XX YY pisze:

    > sorry dopuszczalny KR zmniejsza sie nawet trzykrotnie nie zwieksza .
    Ho ho.

    JD
    "przekatna zmienia sie o czynnik 1,6
    dlugosc boku zmienia sie o czynnik 2." = XX YY

  • 54. Data: 2011-07-28 10:16:43
    Temat: Re: [TECH] Canon 350D ostrosc
    Od: Olo <alexhawk@usuntentekst_onet.pl>

    On 2011-07-27 23:23, Wojtek wrote:

    > Hm, troche sie boje kupowac uzywanego body, moze nie slusznie ale
    > obawiam sie, ze nie uda mi sie ocenic podczas zakupy jakosci tego
    > konkretnego egzemplarza.

    najpierw rozważ wymianę szkła, jest serio bardzo kiepskie.
    Może Tamron 17-50/2.8?

  • 55. Data: 2011-07-28 10:23:01
    Od: JD <j...@g...com>

    W dniu 2011-07-28 12:16, Olo pisze:

    > najpierw rozważ wymianę szkła, jest serio bardzo kiepskie.
    > Może Tamron 17-50/2.8?

    Popieram. Najpierw wymienić szkło na lepsze,
    a gdy to nie przyniesie poprawy, myśleć o wymianie body.

  • 56. Data: 2011-07-28 12:43:47
    Od: Pan Peresada <p...@p...pl>

    Janko Muzykant <j...@w...pl> napisał(a):

    >Cóż, to jeszcze jedna sfrustrowana pierdoła. I co ciekawe, następny
    >polonus, który zwiał stąd jak było ciężko, poczuł smak dolara (a raczej
    >szylinga) i myślał,

    Ej no, tu to juz pojechales po bandzie za bardzo. Kazdy zrobil jak chcial,
    jesli ktos uznal, ze lepiej mu bedzie na 2 polkuli to niby czemu mial zostac
    w Polsce? Nie rozumiem powodu uzywania pejoratywnych slow w stosunku do ludzi,
    ktorzy wyjechali z Polski (tym bardziej, gdy nie znasz przyczyn decyzji).

  • 57. Data: 2011-07-28 12:55:03
    Od: JD <j...@g...com>

    W dniu 2011-07-28 14:43, Pan Peresada pisze:

> [...]
    > ktorzy wyjechali z Polski (tym bardziej, gdy nie znasz przyczyn decyzji).

    Może i po bandzie, ale jak dla kogoś 2+2 nie jest cztery (patrrz
    sygnaturka), to tylko po bandzie działa, po dobroci były już próby.
    A obserwacje JM są często celne i trafne.

  • 58. Data: 2011-07-28 13:17:51
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

> [...]
    > ktorzy wyjechali z Polski (tym bardziej, gdy nie znasz przyczyn decyzji).

    Ależ nie wynika z tego, że każdy emigrant taki jest! Jednak gość, który
    ''mimochodem'' podrzuca uwagi jak to się mu tam dobrze powodzi i jak to
    tu jest biednie (a takie zachowania nie raz ów zdradzał), zasługuje na
    określone traktowanie. Zwłaszcza, że to tylko mały wycinek jego ''cnót''.

    Taki typ niestety nie jest odosobnionym przypadkiem. Pogarda dla korzeni
    bywa dość powszechna jak i przyjęcie stanu opuszczonego za konstant.
    Zresztą, wystarczy zobaczyć jak wyglądają sympatie polityczne starej
    Polonii i jak odległe jest to tutejszym trendom.

    --
    pozdrawia Adam
    /otworzę Akademię Wiązania Buta, zostanę przedsiębiorcą i rektorem/

  • 59. Data: 2011-07-28 16:27:46
    Od: Wojtek <m...@v...pl>

    On 7/27/11 11:26 PM, Janko Muzykant wrote:

    > Nie bierz zbyt serio słów tego awanturnika grupowego. Większość
    > twierdzi, że zmiana body nic by tu nie dała, gdyż obiektyw nie jest
    > najwyższych lotów.

    mialem na mysli to, ze jesli ostrzenie na LV to konieczna zmiana body. A
    to mi sie wcale nie usmiecha. Ale pomysl, zeby na wycieczki nosic jakis
    mniejszy, lzejszy sprzet nie jest zly.

    > Może pokaż jakieś zdjęcia przykładowe, będzie można powiedzieć coś więcej.

    Wstydze sie :). Ale z drugiej strony moze Wy zauwazycie o wiele wiecej
    niz ja moim amatorskim okiem moge powiedziec o zdjeciach robionych tym
    obiektywem. W wolnej chwili znajde jakies miejsce na upublicznienie
    zdjec i poprosze o ocene

    --
    pozdr
    Wojtek

  • 60. Data: 2011-07-29 10:22:06
    Od: Pan Peresada <p...@p...pl>

    Olo <alexhawk@usuntentekst_onet.pl> napisał(a):

    >najpierw rozważ wymianę szkła, jest serio bardzo kiepskie.
    >Może Tamron 17-50/2.8?

    Tylko niech nie kupuje przez internet :)