    From: XX YY <f...@g...com>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Canon 350D ostrosc
    Date: Wed, 27 Jul 2011 22:54:57 -0700 (PDT)

    On 27 Jul., 18:12, Marek Wyszomirski <w...@t...net.pl> wrote:

    > W tabeli pod podanym pzrez Ciebie linkiem podają rozmiar krażka
    > rozproszenia dla FF 0.030mm, dla Canonów APS-C 0.019mm, dla aparatów z
    > matrycą APS-C Nikona, Pentaxa i Sony - 0.020mm.
    > Pytam się, która z tych liczb - 0.019 czy 0.020 jest w/g Ciebie 2x
    > mniejsza niż 0.030?
    > Palnąłeś ewidentną głupotę, a teraz idziesz w zaparte twierdząc, że
    > miałeś rację.
    > Zastanawiałem się w poprzednim liście, czy jesteś tak głupi, czy tak
    > zakłamany. Obawiam się jednak po Twojej reakcji, że jedno nie wyklucza
    > drugiego.

> [...]

    najtezsze umysly tej grupy beda teraz prowadzic wyczerpujaca dyskusje
    czy krazek rozproszenia rosnie 1,6 razy czy ok 2 jak napisalem jakby
    to mialo istotne znaczenie dla problemu.
    swiadomie napisalem ok 2 wiedzac ze krazek rozproczenia dla aps -c
    rosnie w zaleznosci od warunkow obserwacji nawet trzykrotnie.

    w przytoczonej stronie podaja iz przyjmuje sie dla FF KR do 0,035 mm
    ( co jest w istocie sluszne , rozni producenci dla skal GO na
    obiektywach przyjmowali rozna wielkosc KR) dla aps-c przyjeto tam
    0,019 ( co jest dla cyfry bledem - tyle wynosi KR dla aps analoga)
    tj czynnik 1,84 ( a wiec zgodnie z zasadami zaokraglenia ok 2)

    W fotografii cyfrowej jesli obserwuje sie obraz na monitorze nalezy
    przyjac KR= 2* pixelpitch tj ok 0,010 mm
    tak wiec mamay nawet 3,3 wzrost KR dla aps cyfry w stosunku do FF
    analog , dla ktorego wymyslono AF.
    Tak , trzykrotnie nawet !!! Wymagania systmu AF dla aps sa o tyle
    wyzsze, iz krazek rozproszenia w wyniku bledow ostrzenia winien byc
    nawet 3 razy mniejszy niz w FF analogu. Piszac ok 2 pisalem to
    swiadomnie.

    Moge dzisiaj dokladnie to samo powiedziec pytajacemu co przed dwoma
    dniami.
    Tak to norma , ze c350d i 18-200 ostrza blednie.
    co mozna zrobic ?

    1. Zmienic system przejsc na detekcje kontrastu

    2. W niektorch obiektywach ale nie jestem pewien czy w tym to jest
    mozliwe , gdyz nie mam tego obiektywu mozna sie ratowac dosyc
    skutecznie. Sprawdzic dla ktorej ogniskowej obiektyw ostrzy
    prawidlowo. Przed zrobieniem zdjecia nastawic na te ogniskowa ,
    wyostrzyc , po wyostrzeniu przekadrowac zmieniajac ogniskowa i
    wyzwolic migawke.
    To funkcjonuje calkiem dobrze jesli obiektyw ze zmiana ogniskowej nie
    wymaga zmiany ostrzenia ( wiele obiektywowo tak ma , ale nie
    wszystkie ) . Jesli sie stosuje prace AF w trybie one shot lub
    ostrzenie przy uzyciu przycisku na tylnej sciance aparatu funkconuje
    to calkiem wygodnie. Bledy beda znacznie mniejsze- w zasadzie w
    wiekszosci przypadkow do przyjecia.